پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اسپورتیج ۲۰۲۲

نسل پنجم کیا اسپورتیج معرفی شد | چهره ای رادیکالی برای آقای کیا اسپورتیج

کیا موتورز بالاخره از نسل پنجم یکی از محصولات پرفروش خود، اسپورتیج با چهره ای ساختارشکنانه و رادیکالی رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو کمپانی کیا موتورز بالاخره از نسل پنجم یکی از محصولات پرفروش خود، اسپورتیج رونمایی کرد. کمپانی کیا موتورز به طور قابل توجهی جزء جسورترین خودروسازان دنیا در عرصه طراحی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

کیا موتورز بالاخره از نسل پنجم یکی از محصولات پرفروش خود، اسپورتیج با چهره ای ساختارشکنانه و رادیکالی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

کمپانی کیا موتورز بالاخره از نسل پنجم یکی از محصولات پرفروش خود، اسپورتیج رونمایی کرد. کمپانی کیا موتورز به طور قابل توجهی جزء جسورترین خودروسازان دنیا در عرصه طراحی خودرو است.

همین جسارت را می توان به طور کامل در نسل جدید کیا اسپورتیج مشاهده کرد. خودرویی که از طراحی بسیار پیچیده و عجیب برخوردار است. دیگر نکته جالب توجه در این خودرو اینجاست که میان این نسل از اسپورتیج و نسل های قبلی هیچ نقطه اشتراکی وجود ندارد.

البته این محصول کیا با لوگو جدید این کمپانی مزین شده که در کنار این طراحی ساختارشکنانه سبب می شود حتی این خودرو تاریخ ساز میراث خود باشد.

کلاس کراس‌اوورهای کامپکت انباشته از مدل‌هایی است که چهره‌ای معمولی و عمدتا فارغ از جذابیت دارند.اما کیا اسپرتیج جدید به لطف خلاقیت کریم حبیب مشهور و هنر دپارتمان طراحی کیا، به یک مدل متمایز در این کلاس تبدیل شده؛ بد نیست اشاره کنیم این خودرو بر مبنای فلسفه طراحی «اتحاد تضادها» (Opposites United) خلق شده است.

کیا اسپورتیج

بی‌شک چینش عجیب و غریب چراغ‌های اصلی و همچنین نوار بومرنگی شکل چراغ‌های LED روشنایی در روز را باید خاص‌ترین ویژگی اسپورتیج جدید دانست. این چراغ‌ها در ترکیب با جلوپنجره عریض و تماما مشکی رنگ، اسپورتیج را کراس‌اووری فضایی نشان می‌دهند!

کیا می‌گوید چراغ‎های LED بومرنگی شکل، مرزی قاطع را برای چراغ‌های اصلی ایجاد می‌کنند.

در نمای عقب هم شاهد طراحی رادیکالی هستیم. بطور کلی اجزای این بخش به‌ویژه درب عقب و چراغ‌ها تا حدودی کراس‌اوور برقی EV6 را در ذهن تداعی می‌کنند. طبق روال مرسوم این روزها چراغ‌ها ساختاری سرتاسری داشته و با یک نوار باریک به هم متصل هستند. ضربه‌گیرهای پلاستیکی سپر و سینی محافظ تزئینی از دیگر المان‌های شاخص اسپورتیج در نمای عقب به شمار می‌روند.

نسل جدید کیا اسپورتیج در نمای جانبی نیز جذاب و متفاوت دیده می‌شود، اما میزان رادیکال بودن طراحی آن در این نما کمتر است. در مقایسه با نسل پیشین، این نسل فاقد حجم‌های اغراق‌آمیز بوده و خطوط تیز در آن بیشتر به چشم می‌آیند. علاوه‌بر این‌ها، خط شانه در اسپورتیج ۲۰۲۲ اسپرت‌تر بوده و ترکیب زیبایی را با ستون D پدید آورده است؛ همچنین سقف نیز قوس خوش‌فرمی دارد و در صورت سفارش رنگ مشکی برای آن، تضادی جالب ایجاد می‌شود.

کیا اسپورتیج نمای پشت

کسانی که به دنبال چهره‌ای متفاوت‌تر برای اسپورتیج هستند، می‌توانند به سراغ نسخه X-Line بروند. این نسخه تازه، ویژگی‌هایی چون سپر اسپرت‌تر، قطعات مشکی بدنه و ریل‌های سقفی شاخص‌تر دارد. در داخل کابین هم قطعات تزئینی و صندلی‌ها به رنگ مشکی هستند.

کیا با مدل‌های اخیر خود ثابت کرده که توجه ویژه‌ای به طراحی داخلی محصولات خود دارد. این امر در نسل جدید کیا اسپورتیج هم به وضوح قابل مشاهده است. همانند نمای ظاهری در داخل کابین هم تغییرات زیادی رخ داده؛ داشبورد این نسل از اسپورتیج میزبان یک پنل عریض است که تا قسمت میانی امتداد پیدا کرده، این پنل نمایشگر سیستم اینفوتینمنت و نمایشگر پشت فرمان را در خود جای داده است. در سمت راست این پنل دریچه کاملا خاص تهویه مطبوع با طراحی سه بعدی قرار دارد.

کابین کیا اسپورتیج

هر چند اشاره‌ای نشده، اما احتمالا در تریم‌های پایین‌رده نشان‌دهنده‌های آنالوگ اطلاعات لازم را در اختیار راننده خواهند گذاشت.

در اسپورتیج ۲۰۲۲ به خاطر تحول کنسول میانی، خبری از اهرم تعویض دنده نیست و یک دکمه گردان وظیفه انتخاب وضعیت گیربکس را بر عهده دارد. روی این کنسول دکمه‌هایی برای انتخاب حالت رانندگی و کنترل گرم‌کن و سردکن صندلی دیده می‌شود.

در رابطه با مشخصات فنی، فعلا کیا حرفی به میان نیاورده، اما به احتمال زیاد لیست پیشرانه‌های آن با نسل اخیر هیوندای توسان یکسان خواهد بود. تصاویر جاسوسی شکار شده در آلمان حکایت از آن دارند این کراس‌اوور کامپکت با پیشرانه هیبریدی شارژی نیز عرضه خواهد شد.

گفتنی است نسل پنجم کیا اسپرتیج به عنوان مدل ۲۰۲۲ به فروش خواهد رسید. نسخه اروپایی این خودرو سپتامبر معرفی می‌شود و نسخه بازار آمریکای شمالی به عنوان مدل ۲۰۲۳ فروخته خواهد شد.

انتهای پیام \ منبع: دیجیاتو

با مثبت و منفی 600 میلیون تومان کدام شاسی بلند دست دوم را انتخاب کنیم؟

فمینیسم در دنیای ماشین‌ها!/ با زنانه ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

خودرو کیا اسپورتیج در بازار چه قیمتی است؟

در رنج قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی گرند ویتارا بخریم یا کیا اسپرتیج؟!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی