پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و ۳۲۸

مروری بر مهم ترین خودروهای صنعت خودرو آلمان

قصد داریم تا در این مطلب برخی از صفحه های کتاب تاریخ صنعت خودروسازی آلمان را ورق بزنیم و با تعدادی از مهم‌ترین خودروهای ساخت کشور آلمان آشنا شویم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دور از ذهن واقعیت نیست که بگوییم نام کشور آلمان با صنعت خصوصا صنعت خودرو گره جدانشدنی خورده اگر مروری […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

قصد داریم تا در این مطلب برخی از صفحه های کتاب تاریخ صنعت خودروسازی آلمان را ورق بزنیم و با تعدادی از مهم‌ترین خودروهای ساخت کشور آلمان آشنا شویم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دور از ذهن واقعیت نیست که بگوییم نام کشور آلمان با صنعت خصوصا صنعت خودرو گره جدانشدنی خورده اگر مروری بر اطلاعات و تاریخ بکنید در می یابید که تعداد قابل توجهی از خودروسازان به نام این صنعت بزرگ در دنیا رگ و ریشه ای آلمانی دارند.

قصد داریم تا در این مطلب برخی از صفحه های کتاب تاریخ صنعت خودروسازی آلمان را ورق بزنیم و با تعدادی از مهم‌ترین خودروهای ساخت کشور آلمان آشنا شویم.

ب ام و ۳۲۸

پسر پر افتخار باواریا! ( ب ام و ۳۲۸ تولد ۱۹۳۶)

این خودروی اسپرت که توسط Fitz Fiedler و Peter Szymanowski در شهر آیزنباخ آلمان ساخته شد، از یک انجین خطی ۶ سیلندر و جعبه دنده ۴ سرعته بهره می‌برد. شهرت این خودرو به دلیل قهرمانی‌های فراوان در مسابقات مختلف است. تولید این مدل پس از اشغال آلمان توسط روسیه در پایان جنگ جهانی دوم خاتمه یافت.

فولکس واگن بیتل

قورباغه‌ دوسداشتنی (فولکس واگن بیتل تولد ۱۹۳۸)

فولکس قورباغه‌ای یا فولکس‌واگن بیتل نام یک مدل از خودروهای فولکس‌واگن و یکی از مشهورترین خودرو‌های جهان است. در اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی آدولف هیتلر که به تازگی به مقام پیشوایی آلمان رسیده بود، طرح‌های خود را برای یک خودروی ارزان قیمت و ساده که برای عموم قابل استفاده باشد به دکترفردیناند پورشه ارائه کرد. پورشه کار طراحی را آغاز و سرانجام در سال ۱۹۳۶ نمونه اولیه تولید شد. قیمت مناسب، دوام بالا و کاربری آسان سبب شد تولید این خودرو با سرعت ادامه پیدا کند و در فوریه سال ۱۹۷۲ توانست رکورد فروش فورد مدل تی را با بیش از ۱۵ میلیون دستگاه بشکند.

ب ام و سری ۳ قدیمی

محبوب ترین ب ام و تاریخ ( ب ام و سری ۳ تولد ۱۹۷۵)

این خودرو از پرفروش‌ترین ماشین‌های لوکس زمان خود است که در ۶ تیپ مختلف و ۵ اتاق متنوع به تولید می‌رسید. بی‌ام‌و با عرضه این مدل موفق به کسب جوایز متعددی شد و همچنین تسلط زیادی بر بازار خودروهای لوکس پیدا کرد.

آئودی قدیمی

جان سخت ۱ (آئودی کواترو ۱۹۸۰)

در سال ۱۹۷۷ ایده ساخت یک خودروی دومحوره چهارچرخ متحرک با کارایی بالا به ذهن مهندس JörgBensinger راه یافت. آئودی سرانجام این ایده را در مدل کواترو عملی کرد که سمبلی از رانندگی لذت‌بخش در شرایط سخت و دشوار بود. مدل ۸۰ یک کوپه سرسخت و زیبا بود که با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شد.

فرشته نجات وارد می شود (آئودی A4 تولد ۱۹۹۴)

شرکت آئودی که یکی از زیر شاخه‌های کمپانی فولکس واگن به شمار می‌رود، در دهه ۸۰ به دلیل رکود شدید در سراشیبی و افول قرار داشت. عرضه این مدل و فروش بی‌سابقه آن توانست آئودی را از ورطه شکست به سوددهی رساند. یکی از دلایل موفقیت آن استفاده از موتور ۴ سیلندر۲۰ سوپاپ با حجم ۱۸۰۰ سی‌سی است که فولکس واگن برای اولین بار در این خودرو از آن استفاده کرد.

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی