پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یک پکیج کارآمد | تجربه کوتاه راندن فیدلیتی پرایم

احتمالا شما هم بیلبوردهای تبلیغاتی فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور را در سطح شهر دیده اید. خودرویی خوش فرم که مدت هاست از آن در رسانه ها می شنویم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو احتمالا شما هم بیلبوردهای تبلیغاتی فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور را در سطح شهر دیده اید. خودرویی […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

احتمالا شما هم بیلبوردهای تبلیغاتی فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور را در سطح شهر دیده اید. خودرویی خوش فرم که مدت هاست از آن در رسانه ها می شنویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

احتمالا شما هم بیلبوردهای تبلیغاتی فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور را در سطح شهر دیده اید. خودرویی خوش فرم که مدت هاست از آن در رسانه ها می شنویم.

اگر از علاقه مندان به خودرو باشید، شاید اطلاعات فنی و مشخصات این خودرو را کامل قبلا سرچ کرده اید و اطلاعات دقیقی در مورد آن دارید.

اما تست فنی این فرزند تازه متولد شده بهمن موتور لمس واقعیت فیدلیتی پرایم است. خودرویی که برای بهمن بیش از یک محصول جدید اهمیت دارد.

پسر عموی بهمن موتوری سانتافه!

فیدلیتی یک خودرو 5 یا 7 نفره است که باید آن را در رده کراس اوورهای کامپکت قرار داد. خودرویی که از نظر ارتفاع و فرم بندی اتاق شباهت های زیادی به هیوندایی سانتافه دارد.

هر چند این شباهت ها تصادفی نیست، اما در مجموع طراحی این خودرو هارمونی مناسبی دارد. اگر فیدلیتی را از نزدیک ببینید، چند نکته در همان ابتدا توجه شما را به خود جلب می کند. اولین نکته کیفیت رنگ بالای این خودرو است. همچنین متریال داخلی کابین به نسبت قیمت گذاری حدود 700 میلیون تومانی و در مقایسه با بعضی از رقیبان نمره قبولی می گیرد.

صندلی های این خودرو علاوه بر شکل اسپرتی که دارند، از راحتی خوبی نیز برخوردار هستند و مشتریان می توانند در زمان سفارش آن یکی از دو حالت 5 یا 7 نفره را برای چینش صندلی ها انتخاب کنند. ضمن این که رینگ های 20 اینچی خودرو نیز دو مدل متفاوت دارد که بسته به سلیقه مشتری قابل سفارش است. با علم به این که این خودرو از یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ با قدرت 155 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متری بهره می برد، سوار خودرو شدیم و موتور را آتش کردیم.

گاز بده ببینیم چند تا میره؟!

گیربکس این خودرو یک نمونه دوکلاچه اتوماتیک 6 سرعته است. در ابتدای حرکت با فیدلیتی، نرمی فرمان برقی کاملا قابل لمس است.

دورگیری خودرو در ابتدای حرکت با تاخیری کوچک همراه است که دلیل آن را باید در استفاده از توربو شارژ در موتور پیدا کرد. البته این تاخیر که بین همه موتورهای توربو شارژ مرسوم است، در بعضی از حریفان فیدلیتی به طور محسوسی احساس می شود.

دید خودرو بسیار مناسب است و اصطلاحا پشت رُول جذابی دارد. ضمن این که از دیگر نکات مثبت آن باید به ارگونومی کابین اشاره کرد. همچنین سیستم مولتی مدیا آن در تابش نور شدید آفتاب هم کاملا خواناست.

اگر گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید به دلیل احساس تعویض دنده ای که از گیربکس به راننده منتقل می شود، تقریبا لذت راندن یک خودرو با گیربکس دنده ای را نیز تجربه می کنید. ضمن این که در شتاب ثانویه گیربکس به خوبی موتور را پوشش می دهد و ضرایب آن طوری تعریف شده است که احساس می کنید موتور چند ده نیوتن متر گشتاور بالاتری تولید می کند.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. این سیستم ترکیب مناسبی است که بسیاری از کراس اورهای امروز در جهان از آن استفاده می کنند.

موج های جاده و دست اندازهای بزرگ توسط سیستم تعلیق جذب می شوند. اما فراموش نکنید، رینگ های 20 اینچی ذاتا سواری خودرو را کمی خشک می کنند، حتی اگر دیواره لاستیک 45 باشد! از دیگر نکات مثبت این خودرو عدم انتقال وزن رو به جلو در زمان ترمز های شدید است. در واقع وقتی به شدت پدال گاز را بفشارید، وزن خودرو در هر 4 نقطه از سیستم تعلیق تقسیم می شود و در محور عقب احساس سبکی نخواهید داشت که در پایداری یک خودرو شاسی بلند بسیار مهم است.

پکیج کامل بهمن موتور

فیدلیتی پرایم یک محصول جدید در سبد فروش بهمن موتور به حساب می آید. اما این همه ماجرا نیست! زیرا بهمن موتور در یک اقدام هوشمندانه و صحیح به جای مونتاژ سرتاسری این خودرو، مالکیت پلتفرم آن را در اختیار گرفته است و به این ترتیب حالا این خودروساز یک شمشیر بُران به نام پلتفرم اختصاصی دارد که می تواند با مهندسی محصول درست، عرصه را برای رقیبان تنگ تر کند. ضمن این که سرمایه گذاری بالایی روی آن صورت گرفته است و عمق داخلی سازی قطعات نیز هر روز بیشتر از گذشته توسط بهمنی ها دنبال می شود.

فیدلیتی ۱

فیدلیتی انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی را به خریداران عرضه می کند که رادار حرکت بین خطوط و دوربین 360 درجه از نمونه های آن به حساب می آیند. همچنین صندوق عقب باکس بندی شده و 1680 لیتری این خودرو نیز با درب باز شونده که با حرکت پا نیز می توان به آن دستور داد، برای یک خانواده بسیار پر کاربرد است.

اگر قرار باشد در یک نگاه کلی به این خودرو آن هم با تجربه رانندگی کوتاه در مورد آن قضاوت کنیم، باید به این نکته مهم اشاره کرد که مصرف کنندگان واقعی خودرو، معمولا با یک نگاه کلی محصولی را انتخاب می کنند. کیفیت ساخت، خدمات پس از فروش مناسب، زیبایی، کیفیت مونتاژ و قدرت موتور همگی شاخص هایی هستند که برای یک انتخاب باید به آنها توجه کرد.

فیدلیتی با نگاه کلی، پکیجی خوب از همه این موارد است. به خصوص که بعضی از رقیبان آن تقریبا دیگر پا به سن گذاشته هستند و به همین دلیل این خودرو یک هوای تازه در بازار کراس اورهای داخلی است.

انتهای پیام

گزارش: امید آذرزمانی 

عکس: بهزاد اویسی

خودرو فیدلیتی در تست رانندگی مشتریان بیشترین نمره را گرفت

چرا مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان حتی تا یک سال در گمرک خاک می خورد؟

قیمت فیدلیتی کمتر از دیگنیتی/ بهمن، فیدلیتی را هفته اول تیرماه عرضه می کند

مقایسه سدان های دست دوم هم قیمت/ از میان کیا سراتو ، مزدا3 ، رنو مگان و هیوندای آوانته کدام یک را انتخاب کنیم؟

فیدلیتی به نمایندگی های بهمن موتور پا گذاشت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی