پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کراس اوور خودروسازی فردا

تازه ای از فردا / آشنایی با خودرو فردا SX5

یکی از کراس اوورهای تازه وارد بازار ایران فردا SX5 است. خودروی مورد بحث ما تحت برند فردا موتورز به تولید می رسد و شرکت فردا موتورز یا FMC تغییراتی را در این کراس اوور متوسط شهری ایجاد کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از هفته نامه گزارش بازار، SX5 درحقیقت […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۷ تیر ۱۴۰۰

یکی از کراس اوورهای تازه وارد بازار ایران فردا SX5 است. خودروی مورد بحث ما تحت برند فردا موتورز به تولید می رسد و شرکت فردا موتورز یا FMC تغییراتی را در این کراس اوور متوسط شهری ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از هفته نامه گزارش بازار، SX5 درحقیقت دومین محصول خودروسازی فردا به شمار می رود. طراحان این خودرو به جای کپی کاری صرف از خودروهای مطرح اروپایی و آسیایی، تمرکز خود را روی ایجاد یک شخصیت مستقل برای این کراس اوور با چاشنی الهام گیری از طراحی خودروهای مطرح این کلاس گذاشته اند.

ترکیب هماهنگ بخش جلو بی شباهت به هوندا CRV نیست و در نیمه دوم قسمت عقب در نمای کناری، تشابهاتی با فولکس واگن تیگوان احساس خواهید کرد و طراحی باکس مانند بخش جانبی SX5 علاوه بر زیبایی، سادگی دلچسبی را به نمایش می گذارد.

در نمای عقب نیز فرم عمودی پنجره، اسپویلر و چراغها، ذهن مان را به سمت کیا سورنتو می برد. FMC SX5 با فاصله محوری 2700 میلی متر، یکی از جادارترین کراس اوورهای این کلاس در بازار ایران است. حتی سرنشینان قدبلند نیز در صندلی های جلو و عقب با محدودیت فضای سر و پا رو به رو نیستند.

طول زیاد در و پنجره جانبی عقب نیز موجب می شود زمان قرار گرفتن روی صندلی عقب، فاصله زیادی با ستون وسط داشته باشید و احساس کنید داخل یک سدان کشیده قرار گرفته اید! با اینکه قرار است SX5 یک کراس اوور اقتصادی باشد، اما در مواجهه با آن اصلا حس یک خودرو ارزان قیمت به شما منتقل نمی شود.

صندلی ها فرم جذابی دارند و در نسخه داخلی سازی شده با چرم مصنوعی قهوه ای روکش شده اند. خطوط قرمز رنگ روی درها و کنسول جلو هم چاشنی اسپرت طراحی کابین را افزایش داده است.

در این میان از تریم طرح کربن و مشکی پیانویی در بعضی قسمت های کابین هم نباید گذشت. از دیگر المان های جذاب کابین SX5 می توان به فرمان Dکات، دسته دنده خوش فرم و خطوط افقی روی کنسول که بی شباهت به خودروهای ساخت بامو نیست اشاره کرد.

FMC SX5 امکاناتی مثل صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، دوربین عقب، سیستم های کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان برقی، سانروف و تهویه الکتریکی را در اختیارتان قرار می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت کابین SX5، عایق مناسب و بی صدا بودن حتی در سرعت های بالاست و حین حرکت اصلا خبری از صدای باد و تایرها نیست.

سواری فردا FMC SX5 هم در قیاس با سایر نمایندگان این کلاس نرم و دلچسب است. پیشرانه FMC SX5 در ارتفاع پایینی نصب شده تا مرکز ثقل خودرو به منظور هندلینگ بهتر تغییر یابد. این پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری برخلاف بیشتر خودروهای همرده، از توربوشارژر بهره نمی برد و نگهداری از آن دردسرهای خاص خودروهای توربو را ندارد.

پیشرانه FMC SX5 که با تکنولوژی MIVEC میتسوبیشی توسعه یافته میتواند 123 اسب بخار قدرت تولید کند که در ترکیب با وزن 1350 کیلوگرمی معمولی به نظر می رسد. همچنین این پیشرانه با یک گیربکس CVT نسل سوم جفت شده است.

تعویض دنده های این گیرباکس همچون سایر گیرباکس های CVT حس مصنوعی ندارد و انگار تعویض دنده ها با یک گیربکس AT انجام می شود.

برای شتابگیری بهتر، جعبه دنده مذکور به 2 حالت S و تیپ ترونیک نیز مجهز شده که در حالت S حساسیت پدال گاز افزایش یافته و دور موتور بالاتر نگه داشته می شود. قیمت قطعی این کراس اوور 629 میلیون تومان اعلام شده است.

انتهای پیام

بازدید رئیس سازمان استاندارد از شرکت خودروسازی فردا

خودروسازي فردا سومين محصول خود را رونمایی كرد

اعلام شرایط فروش کراس اوور FMC SX5 خودروسازی فردا

فروش كراس اوور خودروسازی فردا با قيمت قطعي/ تخفيف ٤٠ ميليوني براي مشتريان

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی