پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ماکت های جدید در یک قدمی بازار/ معرفی محصولات آینده کمپانی های تولیدکننده ماکت

اخبار مربوط به معرفی ماکت های جدید که قرار است به زودی عرضه شوند، یکی از هیجان انگیزترین اخبار برای ماکت بازها به شمار می رود. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در این گزارش، جدیدترین محصولات کمپانی های معتبر تولید کننده ماکت خودرو را به شما معرفی می کنیم. بعضی از این ماکت […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۹ تیر ۱۴۰۰

اخبار مربوط به معرفی ماکت های جدید که قرار است به زودی عرضه شوند، یکی از هیجان انگیزترین اخبار برای ماکت بازها به شمار می رود.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در این گزارش، جدیدترین محصولات کمپانی های معتبر تولید کننده ماکت خودرو را به شما معرفی می کنیم. بعضی از این ماکت ها به تازگی وارد بازار شده اند. اما کلکسیونرها و علاقه مندان بهماکت همچنان چشم به راه بعضی دیگر از ماکت های مورد بحث ما هستند. علی رغم سخت شدن واردات ماکت به کشور در چند سال گذشته، همیشه جدیدترین ماکت ها مدتی بعد از عرضه رسمی در بازار جهانی به ایران آمده اند. بنابر این اگر مجموعه دار هستید می توانید برای خرید این ماکت ها در آینده ای نچندان دور برنامه ریزی کنید.

اتوآرت

کار را با مشهورترین کمپانی تولید کننده ماکت خودرو شروع می کنیم. تنوع محصولات اتوآرت همیشه زبانزد بوده و در فواصل زمانی کوتاه محصولات جدید یا رنگ بندی جدید از محصولات قبلی را معرفی می کند. البته محصولات اتوآرت در چند سال اخیر با افت کیفیت نسبی روبرو بوده اند و حذف ماکت های فلزی و جایگزین شدن آن ها با ماکت های کامپوزیت پلاستیکی در چند سال اخیر، چندان باب میل علاقه مندان ماکت نبوده است.

اما هیچ وقت نمی توان از جزییات فوق العاده دقیق ماکت های اتوارت گذشت. همین برگ برنده باعث شده تا هیچ ماکت بازی نتواند از ماکت های اتوآرت دل بکند. جدیدترین محصول اتوارت که به تازگی در بازار عرضه شده، ماکت مقیاس 1:18 نیسان اسکای لاین R34 با همان رنگ آبی معروف است. اتوآرت قبلا نمونه فلزی این ماکت را تولید کرده بود. اما حالا ماکت این ماشین معروف و مهم را با بدنه کامپوزیتی عرضه کرده است.

اما به ((تو راهی)) های اتوآرت می رسیم! ماکت هایی که در برنامه تولید این کمپانی آمریکایی قرار دارند اما هنوز به بازار عرضه نشده اند. لامبورگینی اونتادور SVJ یکی از پر سر و صداترین این ماکت هاست. اتوآرت که پیش از این انواع ویرایش های اونتادور را از جنس فلز و کامپوزیت تولید کرده، می خواهد این نسخه مهم اونتادور را نیز با رنگ های جذابی تولید کند. با به بازار آمدن اونتادور SVJ اتوآرت و قرار گرفتن در کنار اونتادور معمولی، اونتادور 50 سالگی، اونتادور رودستر، اونتادور S، اونتادور SV و اونتادور راکت بانی مسابقه ای، می توان گفت ست اونتادورهای اتوارت تکمیل می شود.

اتوآرت که ید طولایی در تولید مدل های مختلف مک لارن دارد، باز هم به سراغ سوپر اسپرت های این خودروساز انگلیسی رفته و تولید مک لارن سنا و اسپید تیل را در دستور کار خود گذاشته است. اگر هم به خودروهای مدرن کلاسیک علاقه دارید، باید این مژده را به شما بدهیم که اتوآرت قرار است لامبورگینی دیابلو را در نسخه SE30 تولید کند. دیابلو نیز از جمله خودروهایی به شمار می رود که اتوآرت قبلا نمونه فلزی آن را تولید کرده است.

اما یکی از جالب ترین محصولات جدید اتوآرت که خیلی از ماکت بازها انتظار ورود آن به بازار را می کشند، لکسوس LFA است. اتوارت پیش از این ماکت فلزی LFA را در نسخه نوربرگ رینگ و معمولی تولید کرده بود. بعد از توقف تولید، این ماکت ها به شدت در بازار کمیاب شدند و در ایران هم قیمبالایی پیدا کرده اند. اما باز تولید LFA با بدنه کامپوزیت، می تواند خبر خوبی برای علاقه مندان به این خودرو باشد. چرا که می توانند ماکت 1:18 LFA را با قیمت پایین تری خریداری کنند.

کیوشو

کمپانی ژاپنی تولید کننده ماکت های کلکسیونی، سال هاست با محصولات با کیفیت اش جایگاه ویژه ای نزد علاقه مندان ماکت دارد. کیوشو اخیرا با تولید تویوتا لندکروزر J60 حسابی سر و صدا به پا کرد. این ماکت در ایران با استقبال بی نظیری روبرو شده و در بازار جهانی نیز حسابی مورد استقبال قرار گرفت.

حالا کیوشو می خواهد ماکت شاسی بلند کلاسیک و محبوب دیگیر از تویوتا را هم تولید کند. این خودرو چیزی نیست جز تویوتا لندکروزر J40 که قرار است با 2 رنگ خاکی و قرمز به سبد محصولات کیوشو اضافه شود.

همچنین کیوشو قصد دارد ماکت لندکروزر J60 را نیز با 2 رنگ جدید قرمز و سفید تولید کند. لازم به ذکر است این ماکت چندی پیش با رنگ های آبی و خاکی به بازار عرضه شد. اما اگر علاقه مند به خودروهای کلاسیک هستید و علاقه به خریداری ماکت خودروهای کلاسیک دارید، یک خبر بسیار هیجان انگیز برایتان داریم.

کیوشو می خواهد ماکت 2 ماشین کلاسیک را باز تولید کند. ب ام و 2002 و شلبی کبرا خودروهایی هستند که کیوشو قبلا ماکتشان را تولید کرده بود. اما بعد از توقف تولید این مدل ها و کمیاب شدنشان در بازار، قیمت آن ها نیز بالا رفت. اما حالا کیوشو با این خبر خوشحال کننده قیمت ماکت این خودروها را در بازار شکسته است. از دیگر محصولات جدید کیوشو هم می توان به ماکت استین هیلی اشاره کرد.

کنگ فای

این کمپانی نوپای چینی که به تولید ماکت خودرو با دقت بالایی مشغول است، با ساخت ماکت تویوتا لندکروزر سری 200 فیس لیفت بسیار معروف شد. این ماکت که جزییات فراوانی دارد به ایران هم راه پیدا کرد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اما کنگ فای بعد از تولید ماکت رولزرویس کالینن، بمب خود را در سال 2021 ترکانده و حسابی میان ماکت بازها سر و صدا به پا کرده است.

ماجرا از این قرار است که این کمپانی چینی دست روی کی یاز معروف ترین و خاص ترین خودروهای کلاسیک گذاشته و تولید ماکت این خودرو را در مقیاس 1:18 آغاز کرده است. در مورد ماکت مرسدس بنز 600 پولمن صحبت می کنیم. خودرویی که در دنیای ماکت هم مثل دنیای واقعی حواشی فراوانی دارد.

بیش از 10 سال پیش اتوآرت ماکت 2 نسخه SWB و LWB این خودروی کلاسیک را تولید کرد. قیمت ماکت بنز 600 اتوآرت در این سال ها به شدت بالا رفته و به مرز 1000 دلار هم رسیده است! اما با به میدان آمدن ماکت بنز 600 ساخت CMC قاعده بازی تغییر کرد. سی ام سی که به تولید ماکت خودروهای کلاسیک با جزییات خیره کننده و کیفیت بی نظیر مشهور است، تمام هنرش را در ساخت ماکت 600 به خرج داد.

البته بسیاری آن را با نسخه تولید شده توسط اتوآرت مقایسه کردند و ایرادهایی از آن گرفتند. اما نکته مهم، قیمت این مدل بود. مرسدس بنز 600 پولمن ساخت سی ام سی هم قیمت حدود 1000 دلار دارد و اگر یک کلکسیونر ماکت و علاقه مند به این خودرو بودجه محدودی داشته باشد، باید قید 600 را در مجموعه اش بزند.

چندی پیش کمپانی KK اکسیل مرسدس بنز 600 را با بدنه فلزی و کیفیت خوب تولید کرد و با قیمتی مناسب به بازار فرستاده. البته این ماکت سیلد بوده و درهای آن باز نمی شوند. اما به تازگی کنگ فای چین تولید ماکت فلزی بازشو مرسدس بنز 600 را با کیفیت و جزییاتی عالی آغاز کرده و این ماکت محبوب به زودی به بازار می رسد. بررسی های اولیه نشان می دهد جزییات این ماکت شباهت زیادی با نمونه مشابه ساخته شده توسط اتوآرت دارد و بسیاری احتمال می دهند قالب این ماکت به نمونه تولید شده توسط اتوآرت مشترک باشد.

آلموست ریل

کمپانی آلموست ریل Almost real بعد از روی آوردن اتوآرت به تولید ماکت های کامپوزیتی، با ساخت ماکت های فلزی و بسیار با کیفیت، سعی کرده جای خالی ماکت های فلزی اتوارت را در بازار پر کند. به نظر می رسد این کمپانی در این مسیر موفق بوده و توانسته به هدف خود برسد. معروف ترین ماکت های آلموست ریل، رنج روورهای بسیار زیبا با مدل های متنوع هستند که حسابی میان مجموعه داران محبوب شده اند.

حالا آلموست ریل تصمیم گرفته با تکیه بر تجربه خود در ساخت ماکت های لندروور و رنج روور، ماکت لندروور دیفندر ادونچر را در مقیاس 1:18 تولید کند. البته تولید این ماکت جذاب با رنگ قرمز آغاز شده و قرار است با قیمت 270 دلار به بازار بیاید.

تا امروز آلموست را با ماکت خودروهای شاسی بلند مانند انواع مدل های مرسدس بنز G کلاس و انواع مدل های لندروور و لیموزین های لوکس شناخته ایم. اما یک خبر خوب برای علاقه مندان سوپر اسپرت ها داریم. آلموست ریل قرار است ماکت پاگانی زوندا F را به سبد محصولات خود اضافه کند. تا کنون هیچ برند حرفه ای در ساخت ماکت، اقدام به تولید این نسخه از پاگانی زوندا با اجزای بازشو نکرده است.

LCD مدلز

کمپانی LCD مدلز از نظر کیفیت و جزییات، محصولات قابل دفاعی را تولید کرده است. از جمله مهمترین ماکت های این کمپانی می توان به انواع مدل های رنج روور اشاره کرد. اما خبر خوش برای علاقه مندان به پاگانی اینکه، این ماکت ساز قرار است ماکت پاگانی زوندا بارکتا و پاگانی هوآیرا BC رودستر را به سبد محصولات خود اضافه کند. به نظر می رسد تولید این ماکت ها به تازگی آغاز شده و باید به زودی منتظر عرضه آن ها در بازار باشیم.

کمپانی BBR ماکت پاگانی زوندا بارکتا را از جنس رزین بدون بازشو، با کیفیت بی نظیر و تیراژ محدود تولید کرده است. همچنین اتوآرت نیز پاگانی هوآیرا را در انواع رودستر، معمولی و BC تولید کرده. اما هیچ یک از کمپانی های ماکت ساز به جز LCD مدلز سراغ تولید ماکت پاگانی هوآیرا BC رودستر نرفته اند.

نوشته: میلاد میرعابدینی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی