پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید قطعات خودرو

قطعه سازان خواستار برگزاری میز پنجم داخلی سازی شدند

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور خواستار برگزار شدن میز پنجم داخلی‌ سازی قطعات خودرو شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به کاهش وابستگی به خارج در صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر، آن را ناشی از تداوم تحریم‌ها، […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ تیر ۱۴۰۰

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور خواستار برگزار شدن میز پنجم داخلی‌ سازی قطعات خودرو شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به کاهش وابستگی به خارج در صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر، آن را ناشی از تداوم تحریم‌ها، توجه به ظرفیت‌های داخلی و افزایش عمق ساخت داخل محصولات بیان کرد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بخشی از این مهم و کاهش وابستگی به دلیل محقق شدن چهار میز ساخت داخل در قالب نهضت ساخت داخل قطعات خودرو بوده است.

وی بیان کرد: دستاورد به دست آمده از برکات تحریم بوده و با همکاری قطعه‌سازان و حمایت خودروسازان موفق شدیم بخش زیادی از قطعات خودروها را داخلی‌سازی کنیم.

محبی نژاد افزود: دستاورد به دست آمده و کاهش ۲.۵ میلیارد دلاری وابستگی به خارج در حوزه خودروسازی و قطعه‌سازی، انتخابی نبوده و حاصل تحریم‌ها و کمبود ارز بود که نگاه به داخل را تقویت کرد.

وی در ادامه به کمبود قطعات «های تک» (با فناوری بالا) خودرو در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: این کمبود بیشتر در میکروچیپ‌ها و ریز تراشه‌ها است که بخشی از آن یک بحران جهانی بوده و از پاندمی کرونا و دیگر دلایل متأثر است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی یادآور شد: بخشی از مشکلات نیز داخلی است و به عدم تامین کافی نقدینگی، بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، مشکلات گمرکی و تولید نشدن برخی اقلام از جمله نیمه هادی‌ها، آی.سی‌ها، میکرو چیپ‌ها و مدارهای الکترونیکی بر می‌گردد.

محبی نژاد در پایان اشاره کرد: قطعات یاد شده در تیراژهای چند میلیاردی و فقط در چند کشور خاص تولید می‌شود، به‌طوری‌که امروز هیچ کشوری به صورت مستقل و فقط برای داخلی‌سازی اقدام به تولید آی.سی‌ها، میکروچیپ‌ها و مدارهای الکترونیکی نمی‌کند.

انتهای پیام \ منبع: ایرنا

داخلی سازی ٣٠٠ ميليون يورويی در دستور كار قطعه سازان/ ٦٠ هزار ميليارد تومان مطالبه قطعه سازان از جاده مخصوص

مجلس از تصمیم سایپا برای داخلی‌ سازی صنعت خودرو حمایت می‌کند

واردات خودرو آزاد می شود؟

سیاست مجلس حمایت از صنعت خودرو است/ درخشش مدیران سایپا در دوران تحریم

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی