پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نسل جدید ب ام و سری 2

معرفی نسل جدید ب ام و سری 2 / حرکت خلاف جهت در مسیر زیبایی!

معرفی نسل جدید ب ام و سری 2 حواشی زیادی را در پی داشته است. نخست اینکه ب ام و در مخفی سازی این خودرو پیش از معرفی موفق عمل نکرد و بارها تصاویر سری 2 جدید بدون پوشش افشا شد. همچنین طراحی عجیب و خارج از عرف نسل جدید سری 2 حجم زیادی از […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

معرفی نسل جدید ب ام و سری 2 حواشی زیادی را در پی داشته است. نخست اینکه ب ام و در مخفی سازی این خودرو پیش از معرفی موفق عمل نکرد و بارها تصاویر سری 2 جدید بدون پوشش افشا شد. همچنین طراحی عجیب و خارج از عرف نسل جدید سری 2 حجم زیادی از انتقاد علاقه مندان به محصولات ب ام و را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

نسل قبلی ب ام و سری ۲ نزد علاقه‌مندان به رانندگی بسیار محبوب بود و این راه باید در نسل جدید نیز ادامه پیدا کند. این نسل طراحی مدرن‌تری دارد که خوشبختانه از جلوپنجره بزرگ سری ۴ در آن خبری نیست. در نمای روبرو، چراغ‌های اصلی ب ام و سری ۲ به احترام مدل کلاسیک ۲۰۰۲ ساختاری یک تکه و تا حدودی گرد دارند. در میان این چراغ‌ها جلوپنجره مشهور کمپانی با همان چینش افقی که سال‌ها به آن عادت کرده بودیم، قرار دارد. در تریم‌ اسپرت M240i این جلوپنجره فلاپ‌های فعالی دارد که بسته به شرایط باز و بسته می‌شوند.

نسل جدید ب ام و سری 2

در نمای جانبی، پیکره خودرو سیال و یکدست دیده می‌شود. در این بخش لبه گلگیرها برآمده‌تر بوده و خط شانه ضخیم‌تر شده است. ضمن اینکه اختلاف قابل توجه طول کاپوت جلو و صندوق عقب این نسل از ب ام و سری ۲ را اسپرت‌تر نشان می‌دهد. هم‌سطح شدن دستگیره درها با بدنه از دیگر موارد قابل ذکر در نمای جانبی هستند.

در نمای عقب قاب چند ضلعی چراغ‌ها و گرافیک زیبای آنها کاملا جلب توجه می‌کند. لبه در صندوق هم برآمده طراحی شده و سپر دو رنگ ساختاری بزرگ و متورم دارد. حجم‌پردازی‌های صورت گرفته در این نما، ب ام و سری ۲ را اتومبیلی با عضلات کات شده نشان می‌دهند.

نسل جدید ب ام و سری 2

نسخه قوی‌تر M240i با سپر جلوی تهاجمی تر، قاب خاکستری‌ رنگ جلوپنجره، قاب منحصر به‌ فرد آینه‌های جانبی، تریم تیره بنام شادولاین، سر اگزوزهای اختصاصی و یک اسپویلر کوچک، از نسخه‌های معمولی متمایز می شود.

نسل جدید ب ام و سری 2

ابعاد نسل جدید ب ام و سری ۲ در طول ۴,۵۴۷ میلی‌متر، در عرض ۱,۸۳۹ میلی‌متر و در ارتفاع ۱,۳۹۲ میلی‌متر است. همچنین فاصله میان 2 محور این خودرو به ۲,۷۴۱ میلی‌متر می رسد. این یعنی کوپه جدید ب ام و ۱۰۹ میلی‌متر کشیده‌تر، ۶۶ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۵ میلی‌متر کوتاه تر از نسل قبلی است. همه این ها در حالیست که افزایش 51 میلی متری فاصله محوری، صندلی های عقب راحت تر و جادارتر از قبل شده اند.

نسل جدید ب ام و سری 2

یکی از نقاط ضعف نسل قبلی ب ام و سری ۲ ، فضای کابین آن بود. در نسل جدید این خودرو با بازبینی طراحی کابین و استفاده از متریال با کیفیت تر، این ضعف را برطرف کرده است. ب ام و سری 2 جدید به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر آنالوگ و نمایشگر ۸.۸ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه می‌شود.

نسل جدید ب ام و سری 2

اما می‌توان آن‌ را به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز کرد. متأسفانه هردو این نمایشگرها بجای سیستم‌عامل iDrive 8 که در کراس‌اوور iX معرفی شد، از همان سیستم iDrive 7 استفاده می‌کنند.

البته همین سیستم هم از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم برخوردار است. علاوه بر این، برای راننده هم یک دستیار شخصی هوشمند در نظر گرفته شده که به درخواست‌های صوتی پاسخ می‌دهد و می‌تواند برخی کارهای رایج مثل پایین آوردن خودکار پنجره راننده هنگام ورود به پارکینگ را یاد بگیرد. ب ام و سری ۲ جدید در ایالات‌متحده با غربیلک فرمان اسپرت چرمی، کنترل تهویه اتوماتیک دو نقطه ای و صندلی‌های برقی جلو عرضه می‌شود. این در حالیست که مجموعه‌ای از آپشن‌ها از جمله گرم‌کن غربیلک فرمان، نورپردازی داخلی، هدآپ دیسپلی رنگی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردن با ۱۴ بلندگو هم برای آن قابل سفارش است.

نسل جدید ب ام و سری 2

در بخش سیستم‌های ایمنی و کمک‌ راننده نیز نسل جدید سری 2 به تکنولوژی های متنوعی نظیر هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم فعال تشخیص نقاط کور مجهز شده است. خریدار نسل جدید ب ام و سری 2 می تواند کروز کنترل فعال با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار دنده‌عقب و سیستم ضبط کننده رانندگی را هم به این موارد اضافه کند. جالب است بدانید سیستم ضبط کننده رانندگی با استفاده از دوربین‌های خودرو می‌تواند تا ۴۰ ثانیه ویدئو ضبط کند!

نسل جدید ب ام و سری ۲ در آمریکا با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. مدل پایه 230i نام داشته که به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است. این پیشرانه ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و این کوپه ریزه میزه را ظرف ۵.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

نسل جدید ب ام و سری 2

برای خریدارانی که خواهان پرفورمنس بهتر و چابکی بیشتر هستند، مدل قوی‌تر M240i XDrive قابل انتخاب است. این نسخه از پیشرانه 6 سیلندر خطی با حجم ۳ لیتر بهره می برد. این پیشرانه به توربوشارژر مجهز شده و می تواند ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

نسل جدید ب ام و سری 2

ب ام و M240 به لطف قدرت بیشتر و بهره مندی از سامانه چهارچرخ محرک با دیفرانسیل عقب M Sport ، برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه زمان نیاز دارد.البته سقف سرعت این 2 مدل روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نسل جدید ب ام و سری 2 در تمام مدل ها از گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد و فعلا خبری از عرضه گیربکس دستی برای این خودرو نیست.

در اروپا اما تنوع مدل‌های ب ام و سری ۲ جدید بیشتر است. موتور پایه سری 2 در قاره سبز یک نمونه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که بر روی مدل 220i نصب می‌شود. شتاب اولیه ب ام و سری 2 جدید با این پیشرانه به 7.5 ثانیه می رسد. سقف سرعت این نسخه نیز 236 کیلومتر بر ساعت است.

نسل جدید ب ام و سری 2

اروپایی‌هایی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند هم می‌توانند مدل 220d با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری دیزل را انتخاب کنند که از تکنولوژی هیبریدی خفیف هم برخوردار است. این پیشرانه با تولید ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، سری 2 را ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

نسل جدید ب ام و سری 2

نسل جدید ب ام و سری ۲ از نظر مقاومت پیچشی استاتیک تا ۱۲ درصد بهبود یافته و عرض محورهای آن نیز در جلو و عقب به ترتیب ۵۴ و ۳۱ میلی‌متر رشد کرده است. ب ام و می‌گوید این امر باعث کاهش بازی اتاق هنگام انجام مانورهای مختلف می‌شود. علاوه‌بر این، در این خودرو از بلبرینگ‌های پیشرفته‌ای استفاده شده که ۲.۷ کیلوگرم سبک‌تر بوده و میزان اصطکاک در آنها تا ۴۵ درصد کمتر است.

نسل جدید ب ام و سری 2

نسل جدید ب ام و سری ۲ برای اولین بار در فستیوال سرعت گودوود به نمایش عمومی درآمده و از ماه نوامبر با قیمت پایهٔ ۳۶,۳۵۰ دلار برای مدل 230i و ۴۸,۵۵۰ دلار برای مدل M240i XDrive در ایالات‌متحده عرضه می‌شود. این در حالیست که در آیند مدل‌های 230i XDrive و M240i دیفرانسیل عقب هم قابل سفارش خواهند بود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی