پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو قایق

خودرو قایق ،وارد بندر دبی می شود!

امارات متحده عربی ، برای کنترل کشتی‌هایی حامل مواد خطرناک ویا غیرقانونی ، از یک خودرو آبی،خاکی استفاده می کندکه هم در دریا و هم ودر خشکی قابل استفاده می باشد. این دستگاه نقلیه جدید ، می تواند از فاصله 30 متری کشتی های مورد نظر را بازرسی کند ، علاوه بر این این خودرو […]

javankhodro
دوشنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

امارات متحده عربی ، برای کنترل کشتی‌هایی حامل مواد خطرناک ویا غیرقانونی ، از یک خودرو آبی،خاکی استفاده می کندکه هم در دریا و هم ودر خشکی قابل استفاده می باشد.

این دستگاه نقلیه جدید ، می تواند از فاصله 30 متری کشتی های مورد نظر را بازرسی کند ، علاوه بر این این خودرو سازگار بامحیط زیست می باشد که انرژی مورد استفاده در آن ، از پنل های خورشیدی تولید می شود.این خودرو در عین حال که یک قایق است ، امکانات یک آزمایشگاه را هم دارا می باشد.

این دستگاه که در سی و هفتمین نمایشگاه هفته فناوری Gitex که امسال برگزار شد، به نمایش درآمد اکنون قراراست به بازرسان گمرک دبی برای سرعت بخشیدن به بازرسی‌های خود و کنترل از راه دور بار کشتی‌های حامل مواد خطرناک کمک کند بدون این که خطری متوجه ماموران و بازرسان باشد.این خودرو قایق مجهز به ده ابزاروتجهیزات ویژه تفتیش و بازرسی است که با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روزقادر به اجرای فرمان‌هایی چون تفتیش، اسکن، تجزیه و تحلیل و مستند سازی مواد غیرقانونی است درکشتی‌هایی است که در دبی لنگر می‌اندازند. نتایج این عملیات برای بررسی و پی گیری به اتاق کنترل اصلی در گمرک دبی ارسال می‌شود.

خودرو قایق

این ماشین آبی ،خاکی که برنده جایزه‌های Ideas درامریکا و انگلستان شده، عامل صرفه جویی مالی در گمرک دبی نیز هست چرا که این دستگاه قابل حمل و نقل است و درهرنقطه‌ای می‌توان آن را مستقر کرد. بنابراین دیگرنیازی به استقرار دستگاه‌های بازرسی در هر بندرنیست.

عیسی سامی، از افراد حامی و مدیر بخش اطلاعات درگمرک دبی درمورد به کارگیری این دستگاه هوشمند در گمرک می گوید:

«این اولین آزمایشگاه آبی خاکی در جهان است که می‌تواند مواد غیرقانونی و خطرناک همانند مواد مخدر ویا مواد رادیو اکتیو قاچاق و نیزکشتی های بخار حامل کالاهای قاچاق ونیز قایق های چوبی ساده را تشخیص و با استفاده از دوربین‌های پیشرفته فیلمبرداری کند. سپس فیلم ها وتصاویر زنده را به اتاق کنترل اصلی گمرک دبی ارسال می‌کند.»

به گفته وی این خودرو ی مجهزمی‌تواند بیش از 60 هزار نمونه مواد شیمیایی را شناسایی کند و یا نتایج بررسی‌ها را به سرعت تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه گیری کند. همچنین وسیله ای است که می‌تواند از راه دور کلیه عملیات را انجام دهد و چون نیازی به ورود ماموران به داخل کشتی نیست زندگی ماموران رانیز به خطر نمی‌اندازد و کل فرایند بازرسی وتجارت هم سریع و هم آسان خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی