پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عاشقانه وسپایی یک هیولای دریایی

لوکا داستان دو دوست را روایت می‌کند که از دنیایی متفاوت نسبت به انسان‌ها آمده‌اند. آن‌ها هیولای دریایی هستند که در زیر آب زندگی می‌کنند. لوکا به‌محض ورود به خشکی، سروشکلی انسانی پیدا می‌کند و به دنبال چیزی می‌‌رود که آرزویش را دارد: «یک موتورسیکلت اسکوتر وسپا!» به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو انیمیشن لوکا […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۰

لوکا داستان دو دوست را روایت می‌کند که از دنیایی متفاوت نسبت به انسان‌ها آمده‌اند. آن‌ها هیولای دریایی هستند که در زیر آب زندگی می‌کنند. لوکا به‌محض ورود به خشکی، سروشکلی انسانی پیدا می‌کند و به دنبال چیزی می‌‌رود که آرزویش را دارد: «یک موتورسیکلت اسکوتر وسپا!»

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

انیمیشن لوکا محصول جدید استودیو پیکسار نام دارد که بستر روایت داستانی خود را به کشور پاستا یعنی ایتالیا برده است. اثری که آن را نمی‌توان جزو بهترین‌های پیکسار قلمداد کرد اما می‌توان گفت پیکسار در حرکتی قابل پیش‌بینی نشان داد که او نیز تسلیم سیاست‌های جدید اسکار در قبال ساخت آثاری با مضامین اقلیت‌ها شده است. لوکا می‌کوشد با نمایش این مفهوم که اقلیت‌های مختلف حق زندگی در جامعه را دارند به مخاطب خود بگوید که تفاوت‌های ما نباید باعث شود تا از سوی جامعه طرد شویم. طرد شدگی که در انیمیشن لوکا در قالب ماهیت اصلی شخصیت‌های قصه که هیولای دریایی هستند یا شخصیت‌های معلولی که در انیمیشن به نمایش در می‌آیند، برای مخاطب بازگو می‌شود. انیمیشن لوکا توسط «Enrico Casarosa» ساخته شده است و در واقع اولین اثر این کارگردان ایتالیایی به حساب می‌آید.

همه عاشق وسپا هستند، شما چطور؟

لوکا داستان دو دوست را روایت می‌کند که از دنیایی متفاوت نسبت به انسان‌ها آمده‌اند. آن‌ها هیولای دریایی هستند که در زیر آب زندگی می‌کنند و تلاش دارند تا با ورود به دنیای انسان‌ها تجربه جدیدی را کسب کنند. لوکا به‌محض ورود به خشکی، سروشکلی انسانی پیدا می‌کند و به دنبال چیزی می‌‌رود که آرزویش را دارد: «یک موتورسیکلت اسکوتر وسپا!» اینجاست که نقش محوری وسپا به عنوان نمادی از ایتالیا در داستان انیمیشن مشخص می‌شود. پیکسار با ادغام افسانه‌های محلی همچون هیولای دریاچه‌ نس و قدرت قصه‌گویی خود تلاش کرده است در لوکا همچون انیمیشن به پیش به مضمون دوستی بپردازد.

انتخاب فضای داستانی انیمیشن که در یکی از شهرهای ساحلی ایتالیا است یا استفاده از نمادها و اِلمان‌های فرهنگی و اجتماعی ایتالیایی نیز به سلیقه کارگردان اثر باز می‌گردد؛ حتی نمایش آرزوی دو شخصیت اصلی برای رسیدن به یک موتور وسپا. زیرا انریکو کاساروسا در مصاحبه‌های خود گفته بود که در بچگی همیشه آرزوی داشتن موتور وسپا را در سر می‌پرورانده است.

انیمیشن لوکا تلاش دارد با مانور بر روی نمایش دوستی بین شخصیت‌هایش نشان دهد که همه انسان‌ها باید دوستانی داشته باشند که آن‌ها را همان گونه که هستند بپذیرند. همچنین اثر به مخاطب خود گوشزد می‌کند که جامعه نیز باید پذیرای این تفاوت‌ها باشد و انسان‌های متفاوت را با هر نوع تفاوتی در درون خود بپذیرد. همچون ساکنین شهر که بعد از متوجه شدن هویت لوکا و آلبرتو آن‌ها را در میان خود می‌پذیرند.

انتهای پیام

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی