پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بیمه خودرو

تعلق تخفیف بیمه به راننده به شرط تصویب هیات دولت

به گفته رئیس بیمه مرکزی آیین نامه مربوط به راننده محوری با همکاری نیروی انتظامی تهیه و در صورت تصویب هیات دولت ابلاغ می‌ شود که براساس آن تخفیف بیمه به راننده تعلق می‌ گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در حال تبادل داده‌ها در […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۶ تیر ۱۴۰۰

به گفته رئیس بیمه مرکزی آیین نامه مربوط به راننده محوری با همکاری نیروی انتظامی تهیه و در صورت تصویب هیات دولت ابلاغ می‌ شود که براساس آن تخفیف بیمه به راننده تعلق می‌ گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در حال تبادل داده‌ها در زمینه آیین نامه راننده محوری با نیروی انتظامی هستیم، اظهار کرد: براساس این آیین نامه اگر صاحب خودرو وسیله نقلیه اش را بفروشد تخفیف بیمه برای او محفوظ می‌ماند یا می‌تواند آن را به خانواده درجه یک خود انتقال دهد، اما این تخفیف بیمه قابل انتقال به خریدار خودرو نیست.

وی افزود: راننده حتی اگر مدت طولانی خودرو نداشته باشد تخفیف بیمه برای او معتبر می‌ماند.

سلیمانی درباره پرداخت حق بیمه براساس خودرو متعارف در شرکت‌های بیمه نیز تصریح کرد: حدود دو سال است به این مسئله پرداخته ایم و با مساعدت دولت اصلاح این قانون را به مجلس شورای اسلامی فرستاده ایم که در کمیسیون اقتصادی تصویب و برای ارسال به صحن علنی آماده شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: براساس این مصوبه شرکت‌های بیمه باید تا سقف تعهد پرداخت کنند و تعریف خودرو متعارف و نامتعارف در پرداخت‌ها کنار گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله خودرو متعارف موجب نارضایتی و فرار بیمه‌ای شده است.

سلیمانی متذکر شد: از 82 هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای در سال گذشته 25 هزار میلیارد تومان مربوط به بیمه شخص ثالث، 15.5 درصد مربوط به بیمه درمان تکمیلی و 15 درصد مربوط به بیمه زندگی است.

وی اشاره کرد: بیمه شخص ثالث قانونی و اجباری است، اما در بیمه‌های دیگر مانند بیمه درمان تکمیلی و زندگی در آمد بیمه‌ها افزایش یافته است.

انتهای پیام

شرکت های بیمه ملزم به پرداخت خسارت حوادث رانندگی فارغ از قیمت خودرو شدند

پرداخت خسارت بیمه بدون کروکی پلیس

اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

افزایش نرخ حق بیمه شخص ثالث منطقی نیست!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی