پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید تارا

زیان انباشته خودروسازان نتیجه کدام تصمیم گیری اشتباه است؟

دبیر انجمن خودروسازان اشاره کرد: سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پنجمین میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

دبیر انجمن خودروسازان اشاره کرد: سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پنجمین میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو و ساخت قطعات برگزار شد؛ این صنعت را مظلوم‌ترین صنعت کشور معرفی کرد و گفت: سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده است.

وی با بیان اینکه از سال 91 سهامداران ایران خودرو و سایپا سود قابل توجهی دریافت نکرده اند، افزود: با نگاه به صورت های مالی و آمار تولید و فروش در کدال می توان دریافت، قیمت های ارائه شده از سوی شورای رقابت همواره زیر قیمت تمام شده بوده است و این با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری , صنعت خودرو کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، تصریح کرد: زیان ایران خودرو در سال گذشته بالغ بر 15 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است و متأسفانه زیان انباشته آن به 85 هزار میلیارد تومان می رسد.

نعمت بخش در پایان خواستار ساماندهی صنعت خودرو به کمک وزارت صمت شد و افزود: راهکارهای زیادی توسط متخصصان این صنعت ارائه شده است که در صورت حمایت مسئولان شاهد خروج این صنعت از رانت خواهیم بود.

انتهای پیام/

انتظارات خودرویی بهارستانی ها از وزیر صنعت آینده

حذف قرعه کشی خودرو چقدر جدی است؟

صنعت تولید خودروهای سنگین با 3600 دستگاه تهدید شد

آزمون موتورهای یورو ۶ در شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو

چالش های صنعت خودرو چیست؟

سبد مشکلات قطعه سازان با قطعی برق تکمیل شد!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی