پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بنزین-پمپ بنزین

علت وجود صف های طولانی در جایگاه های سوخت چیست؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی بیان کرد: اعتقاد نداشتن وزارت نفت به دانش بومی، دلیل ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو اسدالله قلیزاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی سراسر کشور بیان کرد: […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۸ شهریور ۱۴۰۰

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی بیان کرد: اعتقاد نداشتن وزارت نفت به دانش بومی، دلیل ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

اسدالله قلیزاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی سراسر کشور بیان کرد: یکی از عوامل ایجاد صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های سوخت، خرابی کارتخوان‌های سوخت است. از اوایل سال قبل با معضل خرابی‌های مکرر کارتخوان‌های سوخت مواجه هستیم که در برخی ماه‌ها بیش از حد بوده است.

او افزود: منظور از کارتخوان‌ها، تجهیزات مربوط به سامانه هوشمند سوخت است که به دلیل مستهلک شدن، گرما و استفاده ناصحیح مردم از این تجهیزات نصب شده روی تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت، آمار خرابی‌ها بیشتر شده و تکرار خرابی در چند روز پس از تعویض نیز بالاست. همین امر موجب از کار افتادن برخی نازل‌های جایگاه‌ها می‌شود و در نتیجه، ظرفیت نازل‌های سالم جایگاه‌ها کمتر شده و مردم در صف‌ها منتظر می‌مانند.

قلیزاده ادامه داد: این مشکل را به مسئولان نفتی و مراجع ذیصلاح دیگر اطلاع داده ایم و جلساتی برگزار کردیم که برخی تلاش‌ها در جهت بهبود شرایط انجام شده، اما مشکل همچنان باقیست. البته اصلی‌ترین کم کاری توسط وزارت نفت در این سال‌ها، عدم توجه به بومی سازی این تجهیزات به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بوده است.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تاکید کرد: نگاه به خارج از کشور همواره در تمامی عرصه‌ها ما را با مشکل مواجه کرده است، در حالی که اگر اعتقاد به دانش بومی داشتند، می‌توانستند از سال‌ها قبل مشکل را حل کنند و امروز مردم اذیت نشوند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور در ادامه گفت: جایگاهداران هم از این شرایط ناراضی هستند چرا که این خرابی‌ها هم موجب عدم النفع جایگاهداران و هم موجب اعتراض مردم می‌شود؛ در صورتی که جایگاهداران نمی‌توانند دخل و تصرفی در رفع مشکل داشته باشند و مسئولان پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت باید برای حل مشکل تلاش کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور، در پایان با اشاره به آمار توزیع سوخت در روز‌های تعطیلات کرونایی اخیر، گفت: در اوایل هفته با افزایش فروش سوخت تا 15 درصد مواجه بودیم. بیشترین مراجعات مسافران برای خروج از شهر‌ها نیز متعلق به تهران بود، اما در روز‌های میانی هفته، در برخی استان‌ها تا 25 درصد کاهش فروش نسبت به روز‌های قبل اتفاق افتاد.

انتهای پیام/

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

مکمل بنزین بزنیم یا نزنیم؟ / آیا این افزودنی ها از یک موتور خسته، پیشرانه ای پرهیاهو می سازد؟

آغاز صادرات بنزین و گازوئیل ایران به افغانستان

از تولید تا واردات بنزین! / چطور ایران تبدیل به واردکننده بنزین می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی