پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

از پیست تا خیابان/ لوئیس همیلتون چه ماشین هایی سوار می شود؟

سِر لوئیس همیلتون راننده مشهور فرمول یک با قهرمانی ها و رکورد شکنی های پی در پی، در حال حاضر به عنوان ستاره این رشته ورزشی شناخته می شود و یکی از ثروتمندترین ورزشکاران بریتانیایی لقب گرفته است. فارغ از استعداد شگفت انگیز همیلتون در رانندگی، به علاقه او به اتومبیل ها و ماشین های […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

سِر لوئیس همیلتون راننده مشهور فرمول یک با قهرمانی ها و رکورد شکنی های پی در پی، در حال حاضر به عنوان ستاره این رشته ورزشی شناخته می شود و یکی از ثروتمندترین ورزشکاران بریتانیایی لقب گرفته است. فارغ از استعداد شگفت انگیز همیلتون در رانندگی، به علاقه او به اتومبیل ها و ماشین های مورد علاقه اش می پردازیم.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

همیشه برای علاقه مندان اتومبیل و اتومبیلرانی اینکه بدانند راننده های معروف و به اصطلاح سلبریتی های این حوزه چه ماشین هایی سوار می شوند و به کدام ماشین ها علاقه دارند بسیار جذاب بوده و هست. برای جلب نظر عشق ماشین های دوآتشه تصمیم گرفتیم سراغ یکی از راننده های افسانه ای فرمول یک برویم. لوئیس همیلتون 36 ساله ای که این روزها با موفقیت های بیشمارش به ستاره ای پرنور در آسمان فرمول یک تبدیل شده و بسیار پرطرفدار است.

همیلتون استعداد شگفت انگیزی در رانندگی دارد و غیرممکن است وقتی همیلتون پشت فرمان می نشیند به استعدادش احترام نگذارید.

راننده مشهور تیم AMG موفقیت های بیشماری را در این رشته کسب کرده و طی این سال ها مدام در حال جابجا کردن رکوردها بوده است. همیلتون تا کنون 7 بار قهرمان مسابقات فرمول یک شده و در فصل جاری برای کسب هشتمین قهرمانی خود با مکس فرشتاین از تیم ردبول رقابت می کند. در صورتی که همیلتون موفق شود به هشتمین عنوان قهرمانی خود برسد، رکورد راننده افسانه ای فرمول یک، یعنی مایکل شوماخر را شکسته است.

لوئیس همیلتون برای موفقیت های زیاد خود در دنیای ورزش، لقب سِر را دریافت کرده و یکی از ثروتمندترین و پر درآمدترین راننده های فرمول یک شناخته می شود.

او تنها در فصل جاری مسابقات فرمول یک درآمدی به میزان ۸۲ میلیون دلار داشته است. این رقم مجموع دریافتی های او از تیم مرسدس و اسپانسرهایش است. همیلتون به غیر از رانندگی در فرمول یک همانند نیکو روزبرگ و جنسون باتن در مسابقات Extreme E یک تیم شخصی دارد. سباستین لوب قهرمان افسانه ای مسابقات رالی جهانی (WRC) برای تیم او در این مسابقات رانندگی می کند.

سبک زندگی این قهرمان دوست داشتنی همواره مورد توجه رسانه ها و دوست داران دنیای خودرو علی الخصوص طرفداران مسابقات فرمول یک بوده است. خرید ماشین های عجیب و غریب و گران قیمت یکی از سرگرمی های همیلتون است. بعد از دیوید بکهان بازیکن مشهور فوتبال، همیلتون یکی از پولدارترین شخصیت های ورزشی بریتانیا به شمار می رود و محدودیتی برای خرید گران قیمت ترین خودروها ندارد.

از راننده ای که در این سطح مسابقه می دهد و ثروتش به 280 میلیون دلار می رسد و به شدت به اتومبیل علاقه دارد، انتظار دارید چه خودروهایی در پارکینگ خانه اش داشته باشد؟

همیلتون یک راننده فوق حرفه ایست و می توان گفت از معدود ثروتمندانی است که آن طور که باید از سوپر ماشین ها سواری می گیرد. همیلتون علاقه فراوانی به هایپر کارهای تولید محدود و گران قیمت دارد.  از جمله ماشین های معروفی که تا به حال همیلتون با آن ها دیده شده می توان به لافراری کوپه، لافراری آپرتا، مک لارن P1 و پاگانی زوندا اشاره کرد.

اما فارغ از اینکه یک راننده فوق العاده فرمول یک چه ماشین هایی سوار می شود، یکی از جالب ترین موضوعات پیرامون او این است که برای اولین بار چه خودرویی را خریداری کرده است. اولین ماشین لوئیس همیلتون یک مینی کوپر بود و بعد از آن هم لئویس یک مرسدس بنز C200 را برای زیر پایش انتخاب کرده است.

همیلتون در لس آنجلس و موناکو زندگی می کند و اتومبیل هایش میان این این خانه ها در گردش هستند. این راننده مشهور یک شلبی کبرا و یک شلبی GT500 هم در اختیار دارد که نشان از علاقه همیلتون به خودروهای کلاسیک و قدرتمند آمریکایی است.

جالب است بدانید همیلتون یکی از مشتری های سوپر ماشین فوق مدرن مرسدس بنز، یعنی AMG پراجکت وان است. مرسدس بنز در توسعه بعضی از محصولات خاصش از نظرات لوئیس همیلتون استفاده می کند و احتمال اینکه همیلتون در ساخت این محصول جدید و پرفرومنس AMG همکاری داشته باشد کم نیست. جالب است بدانید AMG پراجکت وان از موتور W09 فرمول یک بهره می برد و همیلتون می تواند با این اتومبیل، تجربه رانندگی در پیست را به خیابان بیاورد!

اما در این میان نظرات همیلتون در مورد اتومبیل هایش هم در نوع خود جالب است. همیلتون می گوید: من هیچ‌چیزی درباره مشروبات الکلی نمی‌دانم. همچنین اطلاعات زیادی درباره هنر ندارم اما چیزی که روی آن تسلط دارم خودرو بوده و بسیار به آن علاقه‌مند هستم.

ماجرای خرید شلبی کبرا 427 مدل 1966 توسط همیلتون هم جالب است. همیلتون برای خرید این خودرو با کارول شلبی تماس گرفت تا از او راهنمایی بگیرد. شلبی هم در جواب گفته بود این یکی از بهترین نمونه های کبراست که تابحال دیده. کارول شلبی یک ماه بعد از خرید این خودرو توسط همیلتون از دنیا رفت. همیلتون در باره فورد موستانگ شلبی GT500 1967 می گوید، این خودرو بسیار زیباست اما رانندگی با آن جالب نیست.

نظر همیلتون در مورد زوندا هم جالب است. این راننده مشهور در مورد سوپر ماشین ایتالیایی با موتور AMG در یک کلام می گوید: زوندا برای رانندگی مزخرف است! همیلتون ادامه می دهد: بهترین صدا را در بین ماشین هایم دارد ولی کنترلش از همه بدتر است. مدل دنده دستی را خریدم چون مدل تیپ ترونیک را دوست نداشتم. گیربکس تیپ ترونیک پاگانی از گیربس رودستر هوشمندی که داشتم هم بدتر بود!

این راننده 33 ساله فرمول یک برعکس خیلی از ستاره ها، علاقه چندانی به حیف و میل پول هایش ندارد و تمایل دارد بر روی ماشین های کلاسیک سرمایه گذاری کند. لوئیس قصد دارد به زودی یک مرسدس بنز 300 SL و فراری 250GT کالیفرنیا اسپایدر را به کلکسیونش اضافه کند. فراری 250 جی تی کالیفرنیا اسپایدر رویای همیشگی لوئیس همیلتون بوده و او این رودستر کلاسیک و بسیار ارزشمند را خیلی دوست دارد.

با توجه به همکاری لوئیس همیلتون با مرسدس بنز و رانندگی برای این کمپانی آلمانی، عجیب نیست که بیشتر با محصولات مرسدس بنز این طرف و آن طرف برود. مرسدس بنز AMG GTS سفید رنگ نیز یکی از خودروهاییست که همیلتون به دفعات با آن دیده شده است.

همیلتون در لس‌آنجلس از خودروبر و راننده شخصی استفاده می‌کند. وقتی رانندگی اش با سوپرماشین ها تمام شد، آن ها را با کامیون به خانه بر می گرداند.


بهترین فرمول هیجان!/ آشنایی با جزییات مسابقات فرمول یک و قهرمانان این رشته ورزشی

صورت زخمی/ زندگینامه رانندگان مشهور اتومبیلرانی (نیکی لائودا)

همیلتون به شوماخر رسید/ راننده بریتانیایی نود و یکمین پیروزی ‌اش را جشن گرفت

میلیاردر عشق ماشین!/ مانی خوشبین و کلکسیونی از خاص ترین خودروهای جهان

مروری بر زندگی ایرتون سنا راننده افسانه ای فرمول 1 به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد در گذشت وی

کلکسیون های رویایی!/ نگاهی به جذاب ترین و ارزشمندترین مجموعه های اتومبیل (قسمت اول)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی