پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لکسوس LX جدید

خانه تکانی پس از 14 سال!/ معرفی نسل جدید (چهارم) لکسوس LX

مدت کوتاهی از معرفی نسل جدید لکسوس LX می گذرد. شاسی بلند بزرگی که همیشه نقش نسخه لوکس تویوتا لندکروزر را بازی کرده و نسل جدیدش (چهارم) پس از 14 سال به بازار آمده است. علاوه بر تغییرات گسترده، نام گذاری این شاسی بلند لوکس نیز به LX600 تغییر کرده است. به گزارش پایگاه خبری […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰

مدت کوتاهی از معرفی نسل جدید لکسوس LX می گذرد. شاسی بلند بزرگی که همیشه نقش نسخه لوکس تویوتا لندکروزر را بازی کرده و نسل جدیدش (چهارم) پس از 14 سال به بازار آمده است. علاوه بر تغییرات گسترده، نام گذاری این شاسی بلند لوکس نیز به LX600 تغییر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

لکسوس LX از سال ۱۹۹۶ به عنوان نسخه لوکس از لندکروزر نقش آفرینی می کند. اولین نسل لکسوس در آن زمان با نام LX450 به بازار آمد. در سال ۱۹۹۸ جانشین این خودرو با مدل LX470 معرفی شد و تا سال ۲۰۰۷ با دیگر شاسی بلندهای لوکس هم رده رقابت می کرد. در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه نیویورک بود که مدل آشنای لکسوس LX برای ایرانیان، یعنی LX570 به بازار آمد و عرضه آن با تغییرات اساسی در ظاهرش تا همین امسال ادامه داشت.

این نسل از لکسوس LX در عمر 14 ساله خود 2 بار فیس لیفت شد که فیس لیفت نخست آن در تعدادی قابل توجه وارد ایران شد. حالا برند لاکژری تویوتا با معرفی LX600 تعریف خود از یک شاسی بلند فول سایز آفرودی و لوکس را به نمایش می گذارد. لکسوس LX همیشه سهم قابل توجهی از بازار شاسی بلندهای لوکس داشته و با توجه به استقبال گسترده از نسل جدید تویوتا لندکروزر ، مخصوصا در کشورهای عربی، پیش بینی می شود مدل جدید لکسوس LX نیز فروش قابل توجهی را تجربه کند.

لکسوس LX جدید

تکامل ظاهر

همانطور که انتظار می رفت لکسوس LX600 همانند لندکروزر جدید با تغییرات جدی و مهیج معرفی شد و از لحاظ طراحی کاملا با خودرویی جدید نسبت به نسل قبل مواجه هستیم. این خودرو بر اساس پلتفرم جدید تویوتا ساخته شده و با توجه به تغییرات این پلتفرم و استفاده از درهای آلومینیومی، وزن لکسوس LX جدید 200 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته است. همچنین به گفته لکسوس، معماری خودرو ۲۰ درصد مستحکم‌تر از قبل شده است.

لکسوس LX جدید

با مشاهده رندرهای اولیه از LX جدید می شد ظاهر احتمالی این خودرو را پیش بینی کرد. نتیجه نیز همان شد که اکثر کارشناسان خودرویی انتظار داشتند. جلوپنجره بزرگ در جلو با خطوط افقی و رنگ کرومی دیده می شود و ورودی های هوا با زمینه مشکی در کناره ها قرار گرفته اند. فرم چراغ ها همچون لندکروزر باریک طراحی شده و در مجموع می توان گفت در قسمت جلو لندکروزری پر زرق و برق تر را شاهد هستیم.

در نسل های قبلی لکسوس LX نیز سبک طراحی قسمت جانبی کاملا مشابه تویوتا لندکروزر بود و مدل جدید هم از این قاعده مستثنی نیست. البته همچون نسل قبلی تفاوتی با لندکروزر در قسمت ستون آخر و شیشه ردیف آخر با لندکروزر وجود دارد. در عقب چراغ های به هم پیوسته و تمام ال ای دی هستند که این اساسی ترین تغییر در طراحی نسبت به لندکروزر است. همچنین قطعات کرومی بیشتری در بخش های مختلف بدنه این خودرو دیده می شود که تاکید بر لوکس بودن این SUV جذاب دارند.


لکسوس LX جدید

مدل F اسپرت چه ویژگی هایی دارد؟

این برای اولین بار است که لکسوس LX در نسخه F اسپرت به رینگ های ۲۲ اینچی مجهز می شود. این رینگ ها بزرگ ترین رینگ هایی هستند که در تاریخ لکسوس LX روی این خودرو قرار گرفته است. همچنین نسخه F اسپرت در بیرون با جلوپنجره مشکی‌ رنگ با قاب کرومی مشکی از مدل های دیگر متمایز می‌شود.

در داخل نیز LX F sport از صندلی‌های اسپرت و چرم بافت‌دار روی غربیلک فرمان برای بهبود چسبندگی به دستان راننده بهره می‌برد. تغییرات فنی نسخه F اسپرت لکسوس LX جدید اما چندان عمیق نیستند و صرفاً شامل تجدیدنظر در فرمان برقی و سیستم تعلیق تطبیقی با تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرها و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن می‌شود.

لکسوس LX جدید


تمایز از لندکروزر

جذاب ترین بخش لکسوس LX کابین آن است. در این قسمت تفاوت های اساسی با تویوتا لندکروزر هویدا می شود و سرنشینان می توانند منظور لکسوس را از یک suv لوکس درک کنند.

لکسوس LX جدید

برای اولین بار در LX صفحه نمایش دوگانه را در وسط می بینیم که صفحه نمایش بالایی با اندازه ۱۲٫۳ اینچ اطلاعات مربوط به مسیریابی، سیستم صوتی و وضعیت آفرودی خودرو را نمایش می دهد. به طور کلی این صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگر اطلاعات خودرو را در دسترس قرار می دهد و صفحه نمایش پایینی با اندازه ۷ اینچ، علاوه بر امکان تنظیم سیستم تهویه، امکان نمایش تصویر دوربین ها را هم دارد.

از دیگر ویژگی‌های داخلی LX جدید هم می‌توان به چرم پریمیوم، تریم‌های چوبی و فلزی، صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با ۲۵ بلندگو اشاره کرد.

لکسوس LX جدید

معرفی تیپ های مختلف لکسوس LX600

نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس در مدل LX600 و در تیپ‌های استاندارد، پریمیوم، لوکس، فوق لوکس و F اسپرت عرضه می‌شود که دو تیپ آخر کاملاً جدید هستند و دو گروه کاملاً متفاوت از خریداران را هدف گرفته‌اند.

لکسوس LX جدید

در تیپ فوق لوکس، لکسوس LX600 برای اولین بار در تاریخ LX به صورت 4 صندلی با صندلی های مجزای عقب عرضه شده است. بین این صندلی‌ها هم یک کنسول عریض با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، نگه‌دارنده‌های لیوان کاوردار، پورت‌های USB و جک‌های هدفون برای سیستم سرگرمی عقب، محفظهٔ اشیاء بزرگ و یک نمایشگر کوچک برای کنترل صندلی‌های و سیستم تهویه قرار گرفته است. این نسخه همچنین در عقب به دریچه‌های تهویهٔ سقفی مخصوص برای گرمایش و سرمایش بهتر مجهز است و از آفتاب‌گیر و چراغ‌های مطالعه هم بهره می‌برد.

لکسوس LX جدید

6 سیلندر تویین توربو به جای 8 سیلندر 5.7 لیتری

در زیر کاپوت نسل جدید لکسوس LX ، مثل لندکروزر جدید، پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 قبلی جای خود را به یک ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید داده که ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این اعداد افزایش قابل‌توجه ۲۶ اسب بخاری و ۱۰۳ نیوتن متری را نسبت به قبل نشان می‌دهند. علاوه بر این، به گفتهٔ لکسوس، این موتور حداکثر گشتاور خود را در حدود دور ۳,۶۰۰ rpm ارائه می‌کند که موجب بهبود عملکرد در آفرود می‌شود زیرا در این مسیرها رانندگان معمولاً با سرعت پایین حرکت می‌کنند.

لکسوس LX جدید

این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ جدید متصل شده که جایگزین ۸ سرعتهٔ قبلی شده است. این گیربکس دنده یک سنگین‌تری دارد که موجب استارت نرم‌تر و عملکرد قدرتمند در آفرودهای سرعت پایین می‌شود. همچنین وجود دو دنده بیشتر هم دور موتور را در سرعت‌های بالا کاهش می‌دهد که منجر به سواری ساکت‌تر و مصرف سوخت کمتر می‌شود.

لکسوس LX جدید

بازنگری در سیستم تعلیق و قابلیت های حرکتی

سیستم تعلیق نسل جدید LX در جلو از نوع دو جناقی با فنرهای پیچشی بهینه و در عقب چهار اتصالی است که برای بهبود پایداری و راحتی سواری اصلاح شده‌اند. این خودرو همچنین به تعلیق تطبیقی متغیر، فرمان برقی جدید و سیستم ترمز جدید با کنترل الکترونیکی مجهز شده است. در LX جدید سیستم فعال کنترل ارتفاع هم با حالت‌های پایین، معمولی، Hi1 و Hi2 هم وجود دارد که بر اساس شرایط رانندگی، به‌طور خودکار ارتفاع از زمین را تنظیم می‌کند.

لکسوس LX جدید

به گفتهٔ لکسوس، تغییراتی که در نسل جدید LX انجام شده، آن‌را راحت‌تر و پویاتر کرده و درعین‌حال توانایی‌های آفرود افسانه‌ای آن‌هم حفظ شده است. یکی از مصادیق این ادعا، عدم تغییر زوایای حمله، فرار و شکست و همین‌طور توانایی بالا رفتن از شیب ۴۵ درجه و حرکت در عمق ۷۰ سانتی‌متری آب است. در ویژگی‌های آفرودی این خودرو پیشرفت‌هایی هم صورت گرفته و سیستم مالتی تراین حالا با برخورداری از حالات اتوماتیک، خاک، شن، گل‌ولای، برف و صخره، بهبود پیدا کرده است.

لکسوس LX جدید

سایر ویژگی‌های آفرودی LX جدید هم شامل کرال کنترل، دستیار پایین رفتن از شیب‌ها و مانیتور مالتی تراین می‌شود که آخری با استفاده از چهار دوربین در جلو، طرفین و عقب، محیط اطراف خودرو را نشان می‌دهد. قابلیت جدید این دوربین‌ها نمایش زیر خودرو است که موقعیت دقیق چرخ‌ها را نشان داده و امکان دیدن موانعی که معمولاً از نظر پنهان هستند را فراهم می‌کند. نسل جدید لکسوس LX مدل ۲۰۲۲ در سه‌ماههٔ اول سال آینده به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد رسید.

لکسوس LX جدید

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی