پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریختن روغن موتور

نکاتی که هر راننده باید درباره روغن موتور خودرو بدانند

روغن موتور از جمله روانکارهای حیاتی خودرو است که تاثیر زیادی در عملکرد و کارکرد موتور خودرو دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو روغن موتور یکی از ملزومات مهم برای موتور خودرو است؛ بنابراین انتخاب روغن موتور مناسب و باکیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون آن اصطکاک وارد شده به قطعات متحرک ماشین باعث […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

روغن موتور از جمله روانکارهای حیاتی خودرو است که تاثیر زیادی در عملکرد و کارکرد موتور خودرو دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

روغن موتور یکی از ملزومات مهم برای موتور خودرو است؛ بنابراین انتخاب روغن موتور مناسب و باکیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد.

بدون آن اصطکاک وارد شده به قطعات متحرک ماشین باعث گرم شدن بیش از حد می‌شود و موتور دمای مناسب خود را از دست می‌دهد و در نهایت منجر به آسیب موتور می شود.

در حین رانندگی، کمتر پیش می آید که به عملکرد روغن موتور فکر کنیم. تعمیر و نگهداری خوب از خودرو شامل بررسی منظم روغن موتور برای حفظ کارکرد و عملکرد صحیح خودرو و همچنین افزایش طول عمر آن است. مهمترین فاکتور‌هایی که باید در مورد روغن موتور خود بدانید در این گزارش آمده است.

چگونه می‌توان میزان دقیق سطح روغن را به دست آورد؟ آیا تا به حال شده سطح روغن موتور را اندازه گیری کنید و هر بار که بررسی می‌کنید متوجه تفاوت آن شوید؟، برای بدست آوردن میزان روغن باید خودرو را خاموش کنید چرا که روغن در هنگام کارکردن در قسمت‌های مختلف پخش می‌شود و برای بدست آوردن اطلاعات دقیق باید حدود 30 دقیقه پس از توقف صبر کنید تا روغن ته نشین شده و موتور سرد شود.

برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید که ماشین روی زمین صاف پارک شده است، قبل از شروع به اندازه گیری نشانگر را تمیز کنید سپس اندازه را بگیرید.

چه زمانی باید اقدام به روغن موتور کنید؟ ماهی یکبار روغن موتور خودرو را چک کنید. اگر میزان نشانگر بین حداقل و حداکثر علامت است، یک قوطی 500 میلی لیتری روغن موتور را پر کنید. اگر سطح به حداقل علامت نزدیکتر است، 1 لیتر روغن پر کنید، اما این کار را در مراحل انجام دهید و در حین حرکت سطح را بررسی کنید. مهم است که باک را با روغن موتور بیش از حد پر نکنید، زیرا ممکن است به موتور آسیب جدی وارد کند.

نحوه تعویض روغن موتور: روغن موتور استفاده شده در خودرو را در فاضلاب نریزید! این کار غیرقانونی است و سیستم آب را آلوده می‌کند.

بازیافت روغن موتور استفاده شده می‌تواند مقدار قابل توجهی از انرژی مفید روزانه مورد نیاز را تولید کند. بازیافت نه تنها برای محیط زیست مفید است، بلکه با دور نگه داشتن آن از آب‌های زیرزمینی، آب آشامیدنی ما پاک‌تر می‌شود.

روغن را در یک ظرف پلاستیکی یا فلزی محکم و ضد نشتی نگهداری کنید و روغنی که کهنه شده را در آن بریزید. با بررسی منظم روغن موتور از خرابی و آسیب دائمی موتور جلوگیری کنید. این یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین بررسی‌های تعمیر و نگهداری خودرو است که می‌توانید خودتان در کمتر از 5 دقیقه انجام دهید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بهترین شیوه برای شست و شو خودرو در فصل سرد سال

چطور صدای سوت کشیدن ترمز خودرو را متوقف کنیم؟

نکات کنکوری تعمیر و نگهداری باتری خودرو!

چطور موتور خودرو را بشوییم؟

علائمی که به محض ظهور باید سرویس دوره ای خودرو انجام شود!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی