پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لنت ترمز

چطور صدای سوت کشیدن ترمز خودرو را متوقف کنیم؟

اصولا زمانی که لنت ترمز یا رو به اتمام بوده یا فرسوده می شود حین ترمزگیری صدای ناخوشایندی به گوش می رسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو شاید برایتان پیش آمده که در برخی موارد حین ترمز گرفتن یک سری صداهای وحشتناک بشنوند که علت آن مشخص نیست. اصولا زمانی که لنت ترمز یا رو […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۳ آبان ۱۴۰۰

اصولا زمانی که لنت ترمز یا رو به اتمام بوده یا فرسوده می شود حین ترمزگیری صدای ناخوشایندی به گوش می رسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

شاید برایتان پیش آمده که در برخی موارد حین ترمز گرفتن یک سری صداهای وحشتناک بشنوند که علت آن مشخص نیست. اصولا زمانی که لنت ترمز یا رو به اتمام بوده یا فرسوده شده است، با فشار پدال ترمز صدای سوتی می شنویم. اما راهکاری که برای جلوگیری از این امر وجود دارد چیست؟

در قدم اول سعی کنید ناحیه پیستون و کولیس را تمیز کنید. اصولا با فرسودگی و نازک شدن لنت‌ها، یک زبانه فلزی کوچک مانند سوزن روی صفحه وینیل با سطح روتور ارتباط می‌گیرد تا به شما هشدار دهد که زمان تعویض لنت فرا رسیده است.

گاهی اوقات شنیدن صدای ترمز نشان می‌دهد که خودرو نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. برخی از شرایط متداول که باعث ایجاد صدای ترمز می‌شوند عبارتند از:

1) روتور‌های ترک خورده یا فرسوده.

2) اتمام روتور‌های روکش شده.

3) لنت‌های ترمز شل در کولیس.

4) عدم وجود ترکیب سیلیکون در پشت لنت ترمز.

5) عدم وجود گیره‌های ضد جغجغه‌ای که باید روی کالیپر یا پد قرار گیرند.

ترمز گرفتن در سرعت بالا (1)

اکثر خودرو‌ها مجهز به یک قطعه فلزی کوچک نازک هستند که به لنت ترمز متصل شده اند تا در صورت کم شدن مواد لنت و تعویض لنت ترمز، به عنوان نشانگر هشدار عمل کنند. این دستگاه هشدار دهنده ارزان قیمت می‌تواند فریبنده باشد، زیرا این صدای هشدار دهنده هنگامی وجود دارد که ترمز‌ها فشرده نشده اند.

هنگامی که ترمز‌ها را فشار می‌دهید، صدای هشدار از بین می‌رود، زیرا نشانگر در حال حاضر به روتور ترمز مجبور شده است و قادر به ارتعاش نیست و باعث ایجاد این صدای سوت می‌شود.

برخی از قطعات نیمه فلزی به دلیل ترکیباتی که در ساخت مواد اصطکاکی دارند ایجاد صدا می کنند. یک نکته در اینجا گفتنی است که صدای جیغی که ممکن است در اثر استفاده از لنت‌ها ایجاد شود بر عملکرد ترمز تأثیر نمی‌گذارد و نشان دهنده مشکل ترمز نیست. گاهی صدای ترمز در اثر لرزش بین لنت ترمز، روتور‌ها و کالیپر‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نکات کنکوری تعمیر و نگهداری باتری خودرو!

چطور موتور خودرو را بشوییم؟

علائمی که به محض ظهور باید سرویس دوره ای خودرو انجام شود!

چطور با خودرویی که موتور آن جوش آورده برخورد کنیم؟

چرا فرمان خودرو حین رانندگی می لرزد؟

راهکار کشف کارکرد واقعی خودرو!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی