پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فراری منصوری

منصوری مغلوب فراری در دادگاه شد!

فراری دوباره بر سر حمایت و دفاع تمام قد از اصول طراحی و میراث خود این بار وارد جنگ با منصوری تیونر آلمانی رفت و این شرکت محکوم به کپی کار کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو فراری که همواره به دفاع از اصول طراحی و میراث خود شهرت دارد، بار دیگر بر سر […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

فراری دوباره بر سر حمایت و دفاع تمام قد از اصول طراحی و میراث خود این بار وارد جنگ با منصوری تیونر آلمانی رفت و این شرکت محکوم به کپی کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

فراری که همواره به دفاع از اصول طراحی و میراث خود شهرت دارد، بار دیگر بر سر این مسائل وارد جنگ شده و البته پیروزی را از آن خود کرده است. طرف دعوا این مرتبه یکی از تیونرهای مشهور آلمانی یعنی شرکت منصوری بوده که به علت کپی کردن طرح فراری FXX K برای ساخت کیت بدنه منصوری 4XX سیراکوزا، به پای میز محاکمه آمده است.

به نظر می­‌رسد که فراری از کپی شدن طرح هایپرکار 2.6 میلیون دلاری خود به منظور ساخت کیت بدنه برای نصب روی یک خودرو با قیمت پایه 250 هزار دلار بسیار ناراضی شده است.

فراری تحت عنوان «نقض حقوق طرح‌های ثبت نشده» منصوری را به دادگاه بوندس گریشهوف در آلمان کشانده است، اما رای نهایی در روز 28 اکتبر (6 آبان) توسط دیوان عدالت اتحادیه اروپا (CJEU) صادر شده که در لوکزامبورگ مستقر است.

به گزارش رویترز، دادگاه عالی اروپا ادعای فراری مبنی بر مالکیت طرح FXX K را به رسمیت شناخته و کیت بدنه ساخت منصوری را مصداق نقض قوانین حق تکثیر دانسته است.

جزئیات مورد مناقشه در این دعوای حقوقی، بیشتر به جزئیات V شکل روی کاپوت و سپر جلو 4XX سیراکوزا مربوط است که با مشاهده تصاویر می­‌توان دریافت به فرم همین بخش‌ها در بدنه فراری FXX K بسیار شبیه است.

حقیقت این است که منصوری تنها شرکت تیونری نیست که به ارائه بادی کیت کپی شده از سوپراسپرت­‌های گران‌قیمت مبادرت کرده چراکه مدتی پیش، شرکتی به نام داروین پرو (DarwinPRO Aerodynamics) هم کیت بدنه‌­ای برای مک‌لارن 720S ارائه داد که ظاهر این خودرو را به محصول بسیار گران‌تر مک‌لارن یعنی سنا شبیه ساخته بود.

پس از صدور حکم رسمی بر علیه تیونر آلمانی، هنوز مشخص نیست که منصوری تصمیم بر خروج 4XX سیراکوزا از بازار گرفته و یا مجبور به پرداخت مبلغی تحت عنوان حق مالکیت به فراری شود. اما هرچه باشد، نتیجه این دعوای حقوقی را می­‌توان پیامی قاطع به شرکت‌های تیونر دانست تا در طراحی محصولات بعدی خود، دقت نظر بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

به یاد ام سی تووِلو/ بررسی محصول جدید و جنجالی مازراتی

فراری تستاروسای کوچک، قاتل جیب پدران!

افعی شاخدار!/ ملاقات با مازراتی گرن توریسمو MC استراداله در تهران

گران ترین و جذاب ترین آپشن های خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی