پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست وزیر راه و شهرسازی با نخست وزیر آذربایجان

تولید ایران خودرو در سایت آذربایجان به ماهانه ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صادرات خودروهای ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت: ایران‌خودرو آمادگی دارد که ۳۰ درصد از قطعات خودروهای صادر شده به آذربایجان را در این کشور تولید کرده و صادرات محصولات نیز از سایت نفت‌چاله به کشورهای حوزه CIS انجام شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رستم قاسمی در […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱ آذر ۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صادرات خودروهای ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت: ایران‌خودرو آمادگی دارد که ۳۰ درصد از قطعات خودروهای صادر شده به آذربایجان را در این کشور تولید کرده و صادرات محصولات نیز از سایت نفت‌چاله به کشورهای حوزه CIS انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رستم قاسمی در نشست با شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در راس هیاتی به ایران سفر کرده، افزود: خوشبختانه تجارت بین دو کشور در این زمینه افزایش قابل توجهی داشته و به زودی تولید سایت ایران خودرو در این کشور به روزانه ۲۰ دستگاه و در مجموع ماهانه به ۴۰۰ دستگاه خودرو خواهد رسید.

وی با اشاره به تمایل ایران برای توسعه بخش خودروسازی آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان می‌توانند با همکاری یکدیگر خودروی مشترک تولید کرده و آن را به کشورهای همسایه صادر کنند. همچنین با توجه به صنایع توانمند ایران، ایران‌خودرو آمادگی دارد مدل‌های متنوع‌تری از خودرو از جمله کامیون و اتوبوس را به آذربایجان صادر کند.

قاسمی با اشاره به برگزاری نشست‌های خصوصی میان دو طرف گفت: در این نشست‌ها برای حل مشکلات حمل‌ونقل از جمله عوارض مذاکره خواهد شد. جریان ترانزیت بین دو کشور در گذشته روان و ساده بوده و ان‌شاءالله در آینده نیز به همین شکل خواهد بود.

وی با بیان این‌که موضوعات مختلفی که می‌تواند منافع دو ملت را تامین کند، مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، افزود: احداث پل ماشین‌رو بر روی رودخانه مرزی بین دو کشور، احداث خط آهن رشت-آستارا که از اهمیت زیادی برای دو کشور برخوردار است، تکمیل ترمینال احداث شده در آستارا توسط جمهوری آذربایجان، فعال‌سازی قطار مسافری نخجوان-مشهد، توسعه همکاری حمل‌ونقلی و ترانزیت جاده‌ای بین دو کشور و افزایش تردد ناوگان باری دو کشور از جمله مسایلی است که در این سفر مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

قاسمی در این نشست با اشاره به این‌که ایران با کشور دوست و برادر، آذربایجان مشترکات فراوانی دارد و این دو کشور با یکدیگر یک خانواده را تشکیل می‌دهند، گفت: امیدوارم در این سفر موانع موجود بر سر روابط دو کشور برطرف شده و بتوانیم در حوزه اقتصادی همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به تمایل دو کشور برای گسترش تجارت، توانمندی ایران و اتصالات جمهوری آذربایجان، می‌توان سطح روابط تجاری دو کشور را افزایش داد و این اراده در مقامات بالای دو کشور وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده، خواهد بود و گسترش خواهد یافت. سفر معاون محترم نخست وزیر جمهوری آذربایجان به ایران نیز موید همین موضوع است.

به گفته وی، در این نشست‌ها موضوعات مختلف مورد بحث و مذاکره قرار گرفته و برای امضا در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور آماده خواهد شد.

گفتنی است، شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در راس هیاتی به ایران سفر کرده است، با حضور در ساختمان دادمان با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و رییس ایرانی این کمیسیون، معاونان وی و‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

تحقق صرفه‌جویی ارزی ۹۸ میلیون یورو در همکاری با دانش‌بنیان‌ ها

رفع موانع صادرات قطعات خودرو به سوریه به زودی

تارا و پنج محصول دیگر ایران خودرو در طرح مشارکت در تولید/ قرعه کشی ۳۰ آبان‌ماه

واردات خودرو، بازار خودرو را رقابتی می کند

عرضه رانا پلاس نیمه اتوماتیک در ابتدای سال آینده

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی