پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داخلی سازی قطعات

رونمایی از استارت های داخلی سازی شده فیدلیتی، تارا و شاهین با حضور معاون وزیر کار

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان اصفهان، ضمن بازدید از کارخانه شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران، از استارت خودروهای فیدلیتی، شاهین و تارا که توسط این شرکت داخلی سازی شده است، رونمایی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو علی حسین رعیتی فرد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲ آذر ۱۴۰۰

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان اصفهان، ضمن بازدید از کارخانه شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران، از استارت خودروهای فیدلیتی، شاهین و تارا که توسط این شرکت داخلی سازی شده است، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

علی حسین رعیتی فرد معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین استان اصفهان، صبح سه شنبه دوم آذر ماه از شرکت دانش‌بنیان ایسکرا اتوالکتریک ایران در شهرک صنعتی امیرکبیر شهر کاشان بازدید کردند.

در این بازدید، رعیتی فرد در جریان جدیدترین فعالیتها و دستاوردهای این شرکت قرار گرفت.

رعیتی فرد ضمن تشکر از تلاش های شرکت ایسکرا برای انجام اقدامات نوآورانه گفت: در جنگ اقتصادی حال حاضر تولیدکنندگان خط مقدم ما هستند و نباید اجازه دهیم چرخ تولید به ویژه تولید قطعه سازان متوقف شوند. دولت در تلاش است تا موانع تولید را به حداقل برساند، در این راستا هم از ظرفیت ها کمک خواهد گرفت و هم با تامین منابع بانکی و مواد اولیه از تولید کنندگان حمایت می‌کند.

رعیتی فرد اظهار کرد: تولیدکنندگان حوزه خودرو می توانند به عنوان پیشران، سایر صنایع مانند فولاد، ریخته گری و… را حرکت دهند. انشالله بتوانیم به جایی برسیم تا صنعت خودرو ما در خاورمیانه دستاورد جدید و مهمی برای ارایه داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از تلاش های ایسکرا برای ایجاد ظرفیت مناسب برای اشتغالزایی به ویژه برای بانوان گفت: یکی از برنامه های دولت و وزارت کار استفاده از ظرفیت های موجود برای توسعه اشتغال است و یکی از مرکز ایجاد اشتغال همین تولیدکنندگان هستند. کمک خواهیم کرد تا موانع پیش روی تولیدگران تسهیل تا سبب اشتغال شود. در بازدید امروز مشاهده کردم شرکت ایسکرا علاوه بر اشتغالزایی برای حدود ۵۰۰ نفر ، آماده جذب نیروی انسانی جديد نیز هست، که باعث افتخار است.

کارخانه شرکت قطعه سازی ایسکرا (در شهر کاشان)، طراح و تولید کننده انواع دینام خودروهای سواری مختلف و نیز انواع استارت موتورهای احتراقی است. این شرکت که از شرکای کروز است،90 درصد از اجزای استارت و دینام داخلی سازی شده که این موضوع همراه با کسب بالاترین کیفیت ها در استانداردهای جهانی است. این شرکت با کسب مجوزهای لازم عنوان شرکت دانش بنیان را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب تنها شرکت در حوزه تولید استارت و دینام برای خودروهای داخلی شناخته شده است.

در کنار این دستاوردها، از جمله برنامه های آتی اين شركت می توان به طراحی و ساخت انواع موتورهایDC، مجموعه های مونتاژی وابسته از قبیل شیشه بالابر، برف پاک کن و… و مشارکت در تولید قطعات خودروی برقی در آینده اشاره کرد.

تیم تحقیق و توسعه و طراحی فرایند ایسکرا متشکل از ۳۵ نفر فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه های معتبر کشور از مقطع کارشناسی ارشد تا دکترا هستند.

ایسکرا سابقه تولیدی ۲۷ ساله استارت و دینام داشته و از آن می توان به عنوان اولین صادر کننده این محصول به خارج از کشور نام برد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی