پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترمز

چطور از اتمام لنت ترمز خودرو با خبر شویم؟

سیستم ترمز از جمله قسمت حیاتی خودرو بوده که باید مورد توجه بسیاری قرار بگیرد اما چطور از اتمام لنت ترمز با خبر شویم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو از درآوردن لاستیک است، اما نمی‌توانید آنقدر دقیق باشید. این در اکثر مواقع اشکالی ندارد، اما توصیه می‌کنیم اگر در بازرسی اولیه متوجه مشکلی شدید، […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۶ آذر ۱۴۰۰

سیستم ترمز از جمله قسمت حیاتی خودرو بوده که باید مورد توجه بسیاری قرار بگیرد اما چطور از اتمام لنت ترمز با خبر شویم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

از درآوردن لاستیک است، اما نمی‌توانید آنقدر دقیق باشید. این در اکثر مواقع اشکالی ندارد، اما توصیه می‌کنیم اگر در بازرسی اولیه متوجه مشکلی شدید، لاستیک خود را بردارید و لنت ترمز را با دقت بیشتری بررسی کنید.

خوشبختانه این فرآیند نسبتاً ساده است. برای چک کردن لنت ترمز بدون برداشتن چرخ به این موارد نیاز دارید:

یک چراغ قوه

جک ماشین

نی، چوب بستنی یا پیمانه قابل توجه دیگر (اختیاری)

نشانگر یا شارپی (اختیاری)

خط کش یا نوار اندازه گیری (اختیاری)

مرحله 1: بازرسی بصری: در اکثر خودروها، اگر می‌خواهید لنت‌های ترمز را بدون برداشتن چرخ چک کنید، می‌توانید لنت‌ها را از طریق سوراخ‌های روی چرخ ببینید. اغلب شما حتی مجبور نیستید ماشین را بلند کنید تا بتوانید لنت ترمز را ببینید.

ما همچنان توصیه می‌کنیم وسیله نقلیه خود را روی جک بلند کنید، زیرا با بلند شدن چرخ زاویه بهتری خواهید داشت. همچنین به شما کمک می‌کند وقتی فشاری روی چرخ وجود ندارد، لنت را بیشتر ببینید.

از چراغ قوه خود برای بازرسی لنت ترمز استفاده کنید. اگر شروع به نازک شدن کرده است، ممکن است به زودی به دنبال جایگزینی باشید. به عنوان یک قانون کلی، لنت ترمز شما باید ضخیم‌تر از 1/4 اینچ باشد. اگر فکر می‌کنید لنت‌های ترمز شما 1/4 اینچ یا نازک‌تر هستند، وقت آن است که لنت‌های ترمز جدیدی را انتخاب کنید.

در حین نگاه کردن، مراقب هرگونه بی نظمی دیگر در پد باشید. در دو بخش بعدی به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

مرحله 2: ضخامت پد را بررسی کنید: اگر شما هم مانند ما هستید، می‌دانید که دقت در ترمز‌های شما مهم است. گاهی اوقات، بازرسی بصری آن را قطع نمی‌کند. در این موارد، می‌خواهید یک نی یا ابزار نرم و انعطاف‌پذیر مشابهی بگیرید که می‌توانید برای اندازه‌گیری پهنای لنت‌های ترمز روی آن علامت بزنید.

به عنوان یک نکته: این روش 100 ٪ دقیق نیست. شما می‌توانید نسبت به بازرسی بصری به تنهایی تصور بهتری نسبت به ضخامت لنت ترمز خود داشته باشید، اما به اندازه برداشتن چرخ و اندازه گیری مستقیم لنت ترمز دقیق نیست.

برای اندازه گیری، نی را در کنار لنت ترمز بلغزانید تا زمانی که احساس کنید انتهای آن با خود ترمز تماس می‌گیرد. استفاده از مواد نسبتاً نرم برای این مهم است تا به طور تصادفی لنت ترمز را خراش ندهید.

مرحله 3: سایش و پارگی ناهموار را بررسی کنید: دو مرحله قبل توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید ضخامت لنت ترمز را بدون برداشتن چرخ بررسی کنید. با این حال، باید تمام لنت‌های ترمز خود را بررسی کنید تا ایده دقیقی از عملکرد ترمز‌های خود داشته باشید. ساییدگی و پارگی نایکنواخت می‌تواند به این معنی باشد که یک لنت ترمز نازک‌تر از بقیه است و به محض اینکه لنت ترمز شما به آن نیاز داشت، همه آن‌ها باید تعویض شوند.

حتی اگر همه ترمز‌های شما در نگاه اول ضخامت یکسانی داشته باشند، مشکلات دیگری وجود دارد که باید به دنبال آن باشید.

یکی از اشکال ساییدگی و پارگی ناهموار ممکن است به این معنی باشد که جلوی لنت ترمز شما خوب است، اما قسمت پشتی آن فرسوده شده است. به تمام طول قابل مشاهده لنت ترمز نگاه کنید، باید به همان ضخامت ظاهر شود. اگر متوجه تغییرات کوچک شدید، ممکن است نیاز به بررسی دقیق‌تری داشته باشید.

همچنین باید ضخامت لنت‌های ترمز خود را در سمت چپ با سمت راست خودرو مقایسه کنید. اگر بین ضخامت تفاوت وجود داشته باشد، ممکن است سایش ناهموار داشته باشید و ممکن است نیاز به تراز داشته باشید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حواستان به لنت ترمز خودرو باشد!

چطور صدای سوت کشیدن ترمز خودرو را متوقف کنیم؟

چرا فرمان خودرو حین رانندگی می لرزد؟

حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!

نشانه های خرابی سیستم ترمز خودرو چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی