پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

یدک پارت

6 راه تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی

اگر تا به حال قصد تعویض دیسک و صفحه ماشین خودتان را داشته اید، احتمالا نام دیسک و صفحه والئو آبی را شنیده اید. دیسک و صفحه والئو یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار است که البته برخلاف تصور بسیاری از مردم ساخت کشور کره است و با دیسک و صفحه والئو سبز که ساخت کشور فرانسه است، متفاوت است.

javankhodro
یکشنبه - ۱۲ آذر ۱۴۰۲

اگر تا به حال قصد تعویض دیسک و صفحه ماشین خودتان را داشته اید، احتمالا نام دیسک و صفحه والئو آبی را شنیده اید. دیسک و صفحه والئو یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار است که البته برخلاف تصور بسیاری از مردم ساخت کشور کره است و با دیسک و صفحه والئو سبز که ساخت کشور فرانسه است، متفاوت است. با این حال دیسک و صفحه والئو آبی و سبز از نظر شرکت تولید کننده و استانداردهای تولید تفاوت چندانی با هم ندارند و در کشور ایران به دلیل سهولت واردات لوازم یدکی از کره، شاهد دیسک و صفحه والئو آبی هستیم.

با توجه به بالا رفتن محبوبیت خرید دیسک و صفحه والئو آبی، متاسفانه شمار محصولات تقلبی در بازار نیز افزایش پیدا کرده است. این موضوع این دغدغه را برای مشتریان ایجاد کرده که چگونه می توانند اقدام به تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی کنند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم روش های مختلف تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی را به شما توضیح دهیم.

 

نحوه تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی

قطعات یدکی ساخته شده در کشور فرانسه از جمله دیسک و صفحه، لنت ترمز و سایر لوازم یدکی خودرو، از کیفیت بالایی برخوردارند. دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. طول عمر بالای این دیسک و صفحه به شما این امکان را می دهد تا دیگر تا چندین سال نیازی به تعویض دیسک و صفحه ماشین خودتان نداشته باشید. برند والئو به دلیل کیفیت بالای محصولات خود، یک نمایندگی در کره نیز دارد که محصولات خود را با برند والئو، ولی با بسته بندی متفاوت به مشتریان عرضه می کند.

والئو آبی ساخت کشور کره است و با والئو سبز متفاوت می باشد. اما این به منزله این نیست که والئو آبی تقلبی است. بلکه محصولات این برند مطابق با استانداردهای برند والئو، ولی با بسته بندی متفاوت در کشور کره ساخته می شوند. البته باید حواستان به محصولات تقلبی موجود در بازار نیز باشد. برای تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی، می توانید از روش هایی که در ادامه به شما توضیح می دهیم، کمک بگیرید.

1. بررسی بسته بندی دیسک و صفحه

ساده ترین راه برای تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی بررسی بسته بندی این دیسک و صفحه است. دیسک و صفحه های اصلی دارای بسته بندی آبی رنگ هستند که روی آن ها کلمه valeo به انگلیسی چاپ شده است. دقت کنید که فونت valeo چاپ شده روی این بسته بندی ها توخالی و توپر می باشد و یکنواخت نیست. از طریق این روش به راحتی می توانید متوجه شوید که بسته بندی این محصول تقلبی است یا اصلی

2. بررسی هولوگرام هرینگتون

برند والئو در کشور ایران نمایندگی رسمی ندارد. بنابراین، باید در هنگام خرید دیسک و صفحه والئو آبی به این نکته توجه داشته باشید که هولوگرام هرینگتون باید روی تمامی دیسک و صفحه های اصلی والئو زده شده باشد تا مطمئن شوید که این دیسک و صفحه مورد تایید هرینگتون می باشد. دقت کنید که چاپ هولوگرام هرینگتون ساده نیست. چرا که این هولوگرام با لیزر سه بعدی طراحی شده و تکنولوژی ساخت آن بالاست. به همین خاطر افرادی که قصد فروش دیسک و صفحه به صورت تقلبی را دارند، هزینه ای از بابت چاپ این هولوگرام نمی کنند. بنابراین، حتما این نکته را مورد بررسی قرار دهید تا کلاه سرتان نرود.

3. بررسی وکیوم دیسک و صفحه والئو

یکی از مواردی که باید حتما برای تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی به آن توجه داشته باشید، بررسی وکیوم دیسک و صفحه والئو است. در گذشته تولید کننده این دیسک و صفحه توجه زیادی روی وکیوم محصولات خود نداشت. اما متاسفانه افراد سودجو از این موضوع سوء استفاده می کردند و با جعبه های خالی موجود، اجناس تقلبی را به فروش می رسانند. شرکت والئو برای جلوگیری از این مشکل تنها برای مدل های اصل فرانسه ای خود وکیوم در نظر گرفته است. با این حال به دلیل اینکه والئو آبی ساخت فرانسه نیست، بدون وکیوم نیز به شما ارائه می شود.

4. بررسی دیسک و صفحه و بلبرینگ و کلمه valeo

یکی از روش های تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی، بررسی دیسک و صفحه و بلبرینگ است. دقت کنید که روی دیسک و صفحه و بلبرینگ باید کلمه Valeo کوبیده شده باشد. اگر این کلمه روی دیسک و صفحه به صورت لیزری حک شده باشد، باید به تقلبی بودن دیسک و صفحه شک کنید.

5. بررسی دیسک و صفحه و حک “Made in france”

روی نمونه های اصل دیسک و صفحه والئو آبی عبارت Made in France حکاکی شده است. ولی روی نمونه های تقلبی یا این عبارت درج نشده یا مشخص است که حکاکی از نوع لیزری است. دقت کنید که روی دیسک و صفحه تاریخ تولید دیسک نیز نوشته شده است. برای اینکه تشخیص دهید این حکاکی اصل است یا خیر، باید روی آن دست بکشید تا متوجه برجستگی آن شوید.

6. بررسی لیبل کد فنی

همه دیسک و صفحه های والئو آبی اصل برای هر نوع خودرویی دارای یک کد فنی مخصوص هستند. به طور مثال برای دیسک و صفحه پژو از کد فنی 826360 استفاده می شود. این لیبل را بررسی کنید، اما وجود لیبل روی دیسک و صفحه نشان دهنده اصل بودن آن نیست. چرا که چاپ لیبل و چسباندن آن بسیار ساده می باشد.

دیسک و صفحه والئو آبی اصلی را از کجا بخریم؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی به آن توجه داشته باشید، این است که هر فروشگاهی با ضمانت اصالت کالا این محصولات را به شما نمی فروشد. بنابراین، حتما فروشگاهی را برای خرید دیسک و صفحه والئو آبی اصلی انتخاب کنید که از کیفیت محصولات آن اطمینان خاطر داشته باشید.

واقعیت این است که بسیاری از روش های توضیح داده شده برای تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی، زمانی کارساز خواهد بود که این دیسک ها را از نزدیک بررسی کنید. علاوه بر آن در اکثر موارد افراد متخصص در حوزه فروش لوازم یدکی می توانند اصالت این لوازم را تشخیص دهند. فروشگاه اینترنتی یدک پارت، مرجع فروش دیسک و صفحه والئو آبی است که توانسته با ضمانت اصالت کالا، بهترین محصولات را به شما ارائه کند. در صورت نیاز به خرید دیسک و صفحه والئو، می توانید به سایت یدک پارت به آدرس yadakpart.com مراجعه کنید.

یدک پارت

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روش های تشخیص دیسک و صفحه والئو آبی اصلی از تقلبی با شما صحبت کردیم. اگر قصد خرید این دیسک و صفحه را دارید، می توانید به سایت های معتبری که ضمانت اصالت کالا دارند، مراجعه کنید و با خیالی راحت از طول عمر و کیفیت این قطعات ماشین لذت ببرید.

سوالات متداول

طول عمر دیسک و صفحه والئو آبی اصلی چقدر است؟

این دیسک و صفحه ها به دلیل داشتن کیفیت بالا حداقل به مدت 60 الی 80 هزار کیلومتر کارکرد دارند.

قیمت دیسک و صفحه والئو اصل در بازار چقدر تعیین شده است؟

بسته به نوسانات ارز، ممکن است قیمت دیسک و صفحه والئو نیز تغییر کند. می توانید برای مشاهده قیمت دقیق این دیسک و صفحه ها به سایت یدک پارت مراجعه کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی