پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نمایشگاه

مخالف برگزاری نمایشگاه در نمایشگاه بین‌المللی تهران هستیم!

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: مخالف برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در محل هایی مانند محل دائمی نمایشگاه بین تهران و دیگر نقاط شهر تهران هستیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب بر ترافیک شهر تهران اظهار کرد:‌ پلیس […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۰

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: مخالف برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در محل هایی مانند محل دائمی نمایشگاه بین تهران و دیگر نقاط شهر تهران هستیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب بر ترافیک شهر تهران اظهار کرد:‌ پلیس با برپایی نمایشگاه های تخصصی مشکلی ندارد؛ اما با برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل‌هایی مانند محل دائمی نمایشگاه بین تهران و دیگر نقاط شهر تهران مخالف است.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا نیز از برگزاری این دست نمایشگاهها که می تواند بر روی وضعیت ترافیکی منطقه تاثیر بگذارد جلوگیری خواهد شد چرا که معتقد هستیم در این تصمیم باید نظر تخصصی پلیس و شهرداری نیز به دلیل مدیریت ترافیک اعمال شود.

حمیدی با اشاره به ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران تصریح کرد:‌ با اینکه مسئولیت ساماندهی ترافیک شهر به عهده پلیس راهور و شهرداری تهران است، اما عجیب است که تصمیم گیری در مورد برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در سطح شهر بدون اطلاع این دو دستگاه انجام می شود و بدیهی است که سرفصل هایی چون ترافیک سنگین و آلودگی هوا که محصول این تصمیم در معابر و مناطق اطراف نمایشگاه است در این تصمیم لحاظ نشده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب نیز گفت: اگر این نمایشگاه دارای نقص است باید برای نواقص آن رفع و نمایشگاه های پرمخاطب در آن برگزار شود. ضمن اینکه این مجموعه دارای امکانات مناسبی نظیر ایستگاه مترو و پارکینگ و … است ومحل قرارگیری آن نیز اخلالی در ترافیک شهری ایجاد نمی‌کند.

به گفته حمیدی، برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در مناطق داخلی شهر نه توجیه ترافیکی و نه زیست محیطی دارد و با هیچ منطقی نیز قابل توجیه نیست. تجربه پلیس نیز در عرصه مدیریت شهری و ترافیک نشان داده که برگزاری چند نمایشگاه پربازدید که قطعاً مخاطبان خودش را خواهد داشت طبیعتاً بر روی ترافیک محدوده بزرگراه چمران، خیابان سئول، چهارراه پارک وی، خیابان ولیعصر و البته معابر منتهی به آن تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد: خواسته و مطالبه مردم این است که پلیس برای این مسئله چاره ای بیاندیشد ضمن اینکه این نمایشگاه‌ها با توجه به حجم مخاطب و بازدید کننده می‌تواند روی روند ترافیک پایتخت در دیگر شریان های شهری نیز تاثیر گذاشته و حتی تا ساعت‌ها خیابان های مرکز شهر را نیز تحت الشعاع قرار دهد، چراکه پیش بینی حمل و نقل عمومی از جمله ایستگاه مترو برای این موضوع نشده و مخاطبین اکثرا از خودروی شخصی استفاده می کنند و این مساله قطعا با اعمال محدودیت و ممنوعیت های پلیس همراه خواهد شد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

آیا محدودیت تردد شبانه لغو می شود؟

سالانه 150 هزار خودروی جدید به چرخه حمل و نقل تهران افزوده می‌شود

امکان خروج رایگان از محدوده طرح ترافیک همچنان برقرار است

معضلی به اسم ترافیک تهران!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی