پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر صنعت، معدن و تجارت

ایجاد معاونت صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و‌ نقل با بیان این مطلب، افزود: برنامه اصلاحی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و‌ نقل با بیان این مطلب، افزود: برنامه اصلاحی صنعت خودرو در ۹ محور تدوین شده است که با اجرایی شدن آن ارتقای این صنعت کلید خواهد خورد.

وی همچنین تصریح کرد: طرح تامین مالی زنجیره ای و پروژه جریان شفاف کالا، ظرفیت‌های مناسبی برای فعالان تولید از جمله صنایع حمل و نقل ایجاد می کند.

وزیر صمت با بیان این‌که در ساختار جدید وزارت صمت دفتر صنایع ریلی و دریایی ایجاد شده است، گفت: هر سه ماه یک‌بار مسایل رشته فعالیت‌ها در نشست هم اندیشی با فعالان آن حوزه بررسی و تحلیل می شود.

فاطمی امین در ادامه با اعلام این‌که در تامین مواد اولیه اقدامات خوبی انجام گرفت، اضافه کرد: قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد.

وی یکی از مزایای ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت را جلوگیری از تخلف و قاچاق دانست و تصریح کرد: ثبت فاکتورها مبنای مالیات و ارایه پرداخت‌های بانکی است.

وزیر صمت همچنین اعلام کرد: ثبت معاملات حوزه خودرو تا پایان سال در سامانه جامع تجارت راه اندازی می شود.

وی همچنین تاکید کرد: با واردات لوکوموتیو مخالفم، نمی‌گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

وزیر صمت همچنین با بیان این‌که دفتر ماشین آلات کشاورزی، راه‌سازی و معدنی در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شد، گفت: برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال یا سال آینده اجرایی خواهد شد.

فاطمی امین تصریح کرد: برای تحقق اهداف چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید در چند حوزه از جمله صنایع حمل و‌ نقل سرآمد شویم.

گفتنی است، نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و‌نقل به میزبانی وزارت صنعت، معدن و‌ تجارت برگزار شد.

انتهای پیام/

تدوین طرحی برای صنعت خودروسازی در مجلس

ادغام 2 طرح ساماندهی بازار خودرو با یکدیگر

نبود رقابت علت کاهش کیفیت در خودروسازی داخلی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی