پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چانگان UNI-K (4)

خط و نشان چینی های پر حاشیه برای بازار خودرو/ چانگان UNI-K هیبریدی معرفی شد

چانگان چند سالی است که مانند دیگر برندهای چینی حرف های زیادی گفتن دارد و به تازگی از چانگان UNI-K هیبریدی رونمایی کرده خودرویی که اگر ندانید چینی است بعید می دانم بتوانید حدس بزنید محصول این چشم بادامی ها است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو چانگان ایام طلایی را پشت سر می‌گذارد. محصولات […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۰

چانگان چند سالی است که مانند دیگر برندهای چینی حرف های زیادی گفتن دارد و به تازگی از چانگان UNI-K هیبریدی رونمایی کرده خودرویی که اگر ندانید چینی است بعید می دانم بتوانید حدس بزنید محصول این چشم بادامی ها است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

چانگان ایام طلایی را پشت سر می‌گذارد. محصولات متنوع و زیبای این خودروساز چینی رنگ و لعاب بازار را عوض کرده است. مانند آخرین دستاورد آنها یعنی UNI-K iDD که علیرغم نام عجیب، یک کراس‌اور کاربردی به حساب می‌آید.

درواقع این خودرو نسخه پلاگین هیبرید مدل UNI-K به حساب می‌آید. به محض رونمایی از ویرایش جدید پیش‌فروش نیز آغاز شده است.

چانگان UNI-K (1)

گفته می‌شود قیمت پایه آن 27 هزار و 700 دلار و قیمت نهایی آن 30 هزار دلار است. برای مقایسه بد نیست بدانید قیمت پایه مدلی بنزینی فعلی 22 هزار و 900 و قیمت نهایی آن 29 هزار دلار است.

این محصول اولین خودروی چانگان به حساب می‌آید، که از فناوری هیبریدی iDD موسوم به نهنگ آبی بهره می‌برد. باید بگوییم که این سیستم پاسخی بود به فناوری DM-i شرکت رقیب بی‌وای‌دی.

چانگان UNI-K (5)

فناوری‌های فوق سطح جدیدی از بهینه‌سازی در مصرف سوخت و افزایش دامنه پیمایش را در حالت برق فراهم می‌کند. چانگان ویرایش ابتدایی این فناوری را سال گذشته هم‌زمان با معرفی شاسی‌بلند UNI-K در نمایشگاه بومی چونگ‌کینگ به نمایش گذاشته بود.

طبیعی است که طراحی ظاهری این خودرو از نظر کلی تفاوت چندانی با نسخه مجهز به پیشرانه درون‌سوز ندارد. جلوپنجره بدون فریم و چراغ‌های جلوی LED باریک ازجمله امضای هر دو خودروست. بدنه دارای خطوطی نرم و منحنی است.

چانگان UNI-K (3)

اطلاعاتی در دست است که می‌گوید توان خروجی موتور بنزینی آن 170 اسب‌بخار با 260 نیوتن‌متر گشتاور است. این در حالی است که حداکثر توان موتور برقی آن به تنهایی 116 اسب‌بخار با 330 نیوتن‌متر گشتاور برآورد می‌شود.

این کراس‌اور با طول، عرض و ارتفاع 4865، 1948 و 1700 میلی‌متر قد و قواره‌ای شبیه به چانگان CS85 کوپه و مدل بزرگ‌تر CS95 دارد. ازجمله رقبای بیرونی نیز می‌توان به گریت‌وال DHT، بی‌وای‌دی DM-i و تویوتا THS اشاره کرد.

چانگان UNI-K (2)

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی