پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تارا ایران خودرو

انطباق محصولات و فرآیندهای ایران خودرو با استانداردهای سازمان محیط زیست

تمامی محصولات ایران‌ خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج تولید می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو مطابق با ماده چهار قانون هوای پاک، رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های هوا که از سوی سازمان حفاظت محیط‌ زیست پایش می‌شوند، یکی از استانداردهای اجباری برای شماره‌گذاری انواع وسایل نقلیه موتوری داخلی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ دی ۱۴۰۰

تمامی محصولات ایران‌ خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج تولید می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

مطابق با ماده چهار قانون هوای پاک، رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های هوا که از سوی سازمان حفاظت محیط‌ زیست پایش می‌شوند، یکی از استانداردهای اجباری برای شماره‌گذاری انواع وسایل نقلیه موتوری داخلی و وارداتی به شمار می‌آید. در همین رابطه، تمامی محصولات ایران‌خودرو، مطابق با مصوبه هیات دولت و براساس استاندارد یورو پنج تولید می‌شوند.

در ارتباط با انطباق استانداردهای ملی محیط زیستی موتور و کاهش مصرف سوخت و آلایندگی، فعالیت‌ها و پروژه‌های مرتبط با محصولات این شرکت تعریف و اجرا شده و یا در حال اجرا است. انطباق موتور TU5 و TU5 پلاس بر روی پلتفرم ۴۰۵ و ۲۰۶ با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو چهار به یورو پنج، انطباق موتور XU7 وXU7 پلاس بر روی محصولات‌ پارس، سمند، سورن با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو۴ به یورو۵، انطباق موتور EF7 و EF7 پلاس بر روی محصولات جاری با هدف ارتقای سطح آلایندگی از یورو چهار به یورو پنج (بنزینی و گازسوز) و پیش بینی های لازم جهت ایجاد قابلیت ارتقا به یورو شش، انطباق موتور سه سیلندر توربوشارژ جدید ایران‌خودرو با گیربکس DCT بر روی محصول تارا، در راستای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه تولید خودروهای هیبریدی و برقی که منجر به کاهش آلایندگی می‌شود، از جمله این پروژه هاست.

تمامی محصولات ایران‌خودرو علاوه بر آلاینده‌های هوا، استانداردهای مربوط به آلودگی صوتی را نیز مطابق با استانداردهای بین‌المللی رعایت و مجوزهای لازم را از مراجع ذی‌صلاح اخذ کرده‌اند.

علاوه بر محصولات، پیامدهای ناشی از فرآیندهای تولیدی این خودروساز در سه حوزه اصلی هوا، آب و خاک تحت پایش و مدیریت قرار می گیرد. در خصوص کنترل پیامدهای آلودگی هوا، شرکت ایران خودرو، خود را ملزم به رعایت تمامی مفاد مرتبط با قانون هوای پاک و آیین نامه های آن می داند، به طوری که به منظور مدیریت هرچه بهتر منابع آلاینده هوا، اقدامات خود را در دو دسته منابع ثابت (دودکش‌ها) و متحرک (ناوگان حمل و نقل) به انجام می رساند.

این شرکت فرآیند اندازه‌گیری و پایش شاخص‌های آلاینده هوا توسط منابع ثابت را از طریق آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست به انجام می رساند و درصورت مشاهده هرگونه عدم‌انطباق با ضوابط ملی، موضوع رفع مغایرت در دستور کار قرار گرفته و اقدامات اصلاحی لازم صورت می‌پذیرد.

همچنین براساس مفاد آیین نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، در حال حاضر تمامی منابع متحرک شرکت دارای معاینه فنی معتبر بوده که در بازه‌های زمانی معین نسبت به تمدید این گواهی‌نامه اقدام می‌شود.

به منظور پایش عملکرد تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی و بهداشتی ایران‌خودرو، کیفیت پساب از طریق آزمایشگاه داخلی، آزمایشگاه‌های معتمد و همچنین تجهیزات پایش آنلاین کنترل و بررسی می شود که به‌صورت مستمر توسط سازمان حفاظت محیط زیست نظارت می شود.

انتهای پیام/

صادرات سمند به روسیه متوقف شده است

برنامه‌ریزی ایران‌ خودرو در تامین و تولید ۷۵ هزار دستگاه تارا برای سال آینده

عرضه هفت محصول در طرح پیش فروش یک ساله ایران خودرو/ قرعه‌کشی شنبه دوم بهمن‌ماه

ایران خودرو تا پایان سال از موتور سه سیلندر خود پرده برداری می کند

چرا راه دور؟ خدمات خودرویی مورد نیازتان را در جیب‌تان بگذارید

قبل از خرید از بازار، فعال بودن گارانتی خودرو را استعلام کنید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی