پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همراه اول

اتصال 297 روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول

در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات، 297 روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو صبح روز یکشنبه 3 بهمن 1400، در مراسم افتتاح پروژه های دولت سیزدهم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی اخوان […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳ بهمن ۱۴۰۰

در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات، 297 روستای دیگر به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

صبح روز یکشنبه 3 بهمن 1400، در مراسم افتتاح پروژه های دولت سیزدهم به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول و مدیرانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اپراتورهای ارتباطی و حضور ویدئوکنفرانسی جمعی از استانداران، فرمانداران، مقامات محلی و مدیران کل ارتباطات استانی برگزار شد، 1000 روستای بالای 20 خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل شدند.

در این مراسم ضمن افتتاح نمادین سایت نسل چهار روستای «محمدتقی کندی» از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات 202 سایت جدید یا ارتقا یافته به تکنولوژی نسل سه و یا چهار، در 297 روستای بالای 20 خانوار وارد مدار شبکه همراه اول شد.

پس از افتتاح سایت های روستایی، زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تشکر از زحمات اپراتورهای ارتباطی و افرادی که در این پروژه ها دخیل بودند اظهار داشت: امروز زندگی بشر با فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرو رو شده است؛ اکنون داشتن زیرساخت ارتباطی مناسب در کشور یک الزام است که از اهداف دولت سیزدهم نیز به شمار می رود.

وی با اشاره به راه اندازی پلتفرم شبکه دانش آموزی «شاد» توسط همراه اول گفت: از آقای دکتر اخوان و تیم فنی شاد تشکر می کنم که با راه اندازی یک پلتفرم بومی نگذاشتند در ایام کرونا آموزش تعطیل شود.

عیسی پور اظهار داشت: با راه اندازی 500 سایت جدید و ارتقای تکنولوژی در حدود 250 روستا در دولت جدید، امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی در روستاهای تحت پوشش باشیم.

وی افزود: این آمادگی در وزارت ارتباطات وجود دارد که در صورت تصویب بودجه پیشنهادی در مجلس، تا پایان سال 1401 در سه مقطع زمانی همه روستاهای بالای 20 خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

گفتنی است همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارتباطات روستایی، تاکنون در قالب پروژه «خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری ارتباطات»(Uso) 844 سایت جدید و 2257 ارتقای تکنولوژی داشته است که با این تعداد 4956 روستای بالای 20 خانوار را تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت خود قرار داده است.

بنابر اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون 32 هزار روستا معادل 81 درصد روستاهای کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل شده اند و از ابتدای استقرار دولت سیزدهم 1000 روستای جدید به این شبکه متصل شده اند که این روند تا پایان سال 1401 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

همراه اول حامی رسمی چهلمین جشنواره فیلم فجر شد

همراه اول تندیس زرین جایزه ملی مدیریت مالی ایران را دریافت کرد

برگزاری بوت‌کمپ استارتاپی IOT/5G با حمایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول

تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول بابت بکارگیری جوانان برای تحول دیجیتال

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی