پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا برای دومین بار، اولین خودروساز شد

براساس اطلاعات به دست رسیده تویوتا توانسته برای دومین سال متوالی در جایگاه پر فروش ترین خودروساز جهان قرار گیرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو تویوتا موتور ژاپن در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 10.1 درصد رشد داشت و برای دومین سال پشت سر هم، این مقام را حفظ کرد و […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

براساس اطلاعات به دست رسیده تویوتا توانسته برای دومین سال متوالی در جایگاه پر فروش ترین خودروساز جهان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

تویوتا موتور ژاپن در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن 10.1 درصد رشد داشت و برای دومین سال پشت سر هم، این مقام را حفظ کرد و با مقام دوم یعنی گروه فولکس فاصله بیشتری گرفت.

این خودروساز ژاپنی در سال 2021 موفق به فروش 10.5 میلیون دستگاه خودرو در سطح جهان شد که شامل زیربرندها و شرکت های تابعه تویوتا از جمله دایهاتسو و هینو موتورز هم می شود.

فولکس واگن در سال 2021 موفق به فروش 8.9 میلیون دستگاه خودرو شد که نسبت به سال قبل از آن 5 درصد افت داشت و کمترین میزان فروش این گروه خودروسازی در 10 سال گذشته بود.

تقریباً همه خودروسازان دنیا به دلیل کمبود تراشه مجبور به کاهش یا توقف خطوط تولید خود شده اند و دلیل اصلی آن وقفه هایی بود که به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا به وجود آمد و همچنین به خاطر بسط و گسترش نیاز در سایر لوازم برقی و الکترونیکی، کامپیوتر و موبایلی، کمبود تراشه بیشتر خود را در صنایع مختلف نشان داد.

با این حال این خودروساز ژاپنی بهتر از بقیه خودروسازان دنیا معضل عظیم وقفه در تولید به خاطر کرونا و کمبود تراشه را پشت سر گذاشت. البته یکی دیگر از دلایل آن هم این بود که ژاپن، بخشی از آسیا و اکثر بازارهای تویوتا کمتر از اروپا از کمبود تراشه آسیب دید.

سال مالی تویوتا شباهت زیادی به سال شمسی دارد و در 31 مارس 2022 به پایان می رسد و پیش بینی تویوتا این است که تا پایان سال مالی این خودروساز تولید و فروش 9 میلیون دستگاه به ثبت برسد.

انتهای پیام/

قلدر خانواده دوستی دیگر از تویوتا سکویا

تویوتا GR Sport هایلوکس 2022 معرفی شد

قانون‌شکن!/ نگاهی به یک فورد هات‌راد انگلیسی

0 چهره برتر صنعت خودرو

غولی که هیچ کس حریفش نبود!/ نگاهی به تویوتا لندکروزر در دهه 90 میلادی

محبوب ترین خودروها در بازار خودرو آمریکا + تصاویر

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی