پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تویوتا سکویا 2023 (7)

قلدر خانواده دوستی دیگر از تویوتا سکویا

شرکت تویوتا به تازگی از نسل سوم خودرو خود به نام تویوتا سکویا مدل 2023 رونمایی کرده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو نسل سوم تویوتا سکویا با مدل 2023 به میدان آمده است، تا علاوه بر نسل قبلی خود که 14 سال در بازار حضور داشت، جای خالی نسل جدید تویوتا لندکروزر را […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۹ بهمن ۱۴۰۰

شرکت تویوتا به تازگی از نسل سوم خودرو خود به نام تویوتا سکویا مدل 2023 رونمایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

نسل سوم تویوتا سکویا با مدل 2023 به میدان آمده است، تا علاوه بر نسل قبلی خود که 14 سال در بازار حضور داشت، جای خالی نسل جدید تویوتا لندکروزر را نیز در بازار آمریکا پر کند.

فروش تویوتا سکویا 2023 از تابستان سال جاری آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو نیز در زمان نزدیک به شروع عرضه به اطلاع مشتریان می‌­رسد.

تویوتا سکویا 2023 (1)

مشخصات فنی تویوتا سکویا 2023

شاسی­‌بلند پرچمدار تویوتا در آمریکای شمالی در تمام نسخه­‌ها به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توئین توربو مجهز است، که 437 اسب‌­بخار قدرت و 790 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. مصرف سوخت هنوز مشخص نیست، ولی تویوتا اعلام نموده که از رقم 15.7 لیتری نسخه تک دیفرانسیل از نسل قبل کمتر خواهد بود.

تویوتا سکویا 2023 (3)

تویوتا سکویا 2023 روی سازه مستقل از شاسی مشترک با نسل جدید تاندرا، لندکروزر و لکسس LX600 شکل گرفته و به صورت تک یا دو دیفرانسیل عرضه می‌شود. البته نسخه TRD Pro تنها به صورت چهار چرخ محرک خواهد بود.

سیستم تعلیق در محور جلو به صورت مستقل و در عقب با چیدمان مولتی‌لینک طراحی شده و به کمک‌فنرهای تطبیق‌­پذیر با شرایط و میزان بار مجهز شده است.

ظرفیت یدک‌­کشی تویوتا سکویا 2023 با 22 درصد افزایش نسبت به قبل به 4.082 کیلوگرم رسیده است، ضمن ­این‌که می‌­توان آینه­‌های تاشو اضافه و مانیتور با امکان نمایش دید پرنده را هم برای دید بهتر به عقب بدنه سفارش داد.

تویوتا سکویا 2023 (6)

آشنایی با انواع تریم‌های تویوتا سکویا 2023

نمای جلوی سکویا 2023 در عین شباهت با نسل جدید تاندرا، از برخی موارد انحصاری همچون چراغ‌های Y شکل جلو و طرح اختصاصی جلوپنجره برخوردار شده است، که البته طرح این قطعه نیز در تریم‌های گوناگون، متفاوت خواهد بود. گلگیرهای عضلانی هم بر هویت آفرودر این شاسی‌­بلند تاکید کرده است.

سکویا در تمامی تریم‌ها به سه ردیف صندلی مجهز شده با این تفاوت که در برخی مدل‌ها، ردیف دوم به صورت دو یا سه نفره طراحی شده است. ردیف سوم هم قابلیت جابجایی به میزان 15.24 سانتی‌متر دارد تا فضای بار یا سرنشین قابل افزایش باشد.

تویوتا سکویا 2023 (5)

تویوتا سکویا در 5 تریم SR5، لیمیتد، پلاتینیوم، TRD Pro و کپستون عرضه شده که همگی به سامانه ایمنی تویوتا یعنی Safety Sense 2.5، گرم‌کن صندلی، مونروف، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی و دوربین دید پانوراما مجهز شده‌­اند.

تریم SR5 به نمایشگر مرکزی 8 اینچی، تنظیم برقی صندلی­‌های ردیف سوم، صندوق برقی و خروجی برق 120 ولتی در کابین و صندوق عقب تجهیز شده است. در تریم لیمیتد موارد بیشتری شامل گرمکن و تهویه صندلی­‌های جلو، گرمکن فرمان و سایه­‌بان برای صندلی­‌های ردیف دوم و سوم به این خودرو اضافه می­‌شود.

در تریم پلاتینیوم شاهد صندلی­‌های خلبانی ردیف دوم با گرمکن و تهویه، سیستم صوتی استریو با 14 بلندگو، سقف پانوراما، نمایشگر هداپ، شارژ بی‌سیم و برف­پاک­‌کن خودکار هستیم.

اگر پکیج TRD Sport را سفارش دهید، کمک‌فنرهای بیل‌اشتاین، فنرهای اسپرت و رینگ‌های 20 اینچی مشکی مات را نیز دریافت خواهید کرد.

تویوتا سکویا 2023 (7)

پکیج TRD Off-Road هم برای مدل‌های دو دیفرانسیل پیش­‌بینی شده و قفل دیفرانسیل عقب، رینگ‌های 18 اینچی، سامانه مولتی-ترین، دستیار فرود از سراشیبی و کنترل خزش را به همراه دارد.

تریم TRD Pro برای علاقمندان آفرود طراحی شده و به کمک­‌فنرهای سفارشی، زیرسپری‌های جلو و عقب، قفل دیفرانسیل عقب، سامانه مولتی-ترین، دستیار فرود از سراشیبی و کنترل خزش مجهز شده است. نوار چراغ‌های LED، رینگ‌های 18 اینچی مشکی، محفظه بار اضافه روی سقف، خروجی دوتایی اگزوز و رنگ Solar Octane بدنه، از مشخصات ظاهری انحصاری این تریم است.

اما تریم کپستون به عنوان کامل‌ترین نسخه از سکویا 2023 به تزئینات کرومی، رینگ‌های 22 اینچی، روکش چرم نیمه-آنیلین با ترکیب رنگ سفید و مشکی، تزئینات چوبی و شیشه آکوستیک درهای جلو مجهز می­‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

تویوتا GR Sport هایلوکس 2022 معرفی شد

قانون‌شکن!/ نگاهی به یک فورد هات‌راد انگلیسی

10 چهره برتر صنعت خودرو

غولی که هیچ کس حریفش نبود!/ نگاهی به تویوتا لندکروزر در دهه 90 میلادی

محبوب ترین خودروها در بازار خودرو آمریکا + تصاویر

آشنایی با تویوتا سوپرا نسخه لگو ادیشن!

با بودجه 400 تا 500 میلیون تومانی، خرید کدام خودروهای وارداتی ممکن است؟ (قسمت دوم)

از نیسان گاوی تا اتاق تانک!/ مروری بر جالب ترین لقب های خودرویی در ایران

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی