پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاماری ایما

آرین موتور از لاماری ایما رونمایی کرد / محرومیت زدایی در خمین با اشتغال زایی

آرین موتور که یکی از شرکت های خوش نام در عرصه واردات خودرو است، تا چندی قبل نماینده رسمی میتسوبیشی و DS بود که انواع خودروهای سواری این برندها را به کشور وارد می کرد. بعد از وضع تحریم های جدید علیه ایران و ممنوعیت واردات، آرین موتور بیکار ننشست و تلاش و کارآفرینی را […]

javankhodro
جمعه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۰

آرین موتور که یکی از شرکت های خوش نام در عرصه واردات خودرو است، تا چندی قبل نماینده رسمی میتسوبیشی و DS بود که انواع خودروهای سواری این برندها را به کشور وارد می کرد. بعد از وضع تحریم های جدید علیه ایران و ممنوعیت واردات، آرین موتور بیکار ننشست و تلاش و کارآفرینی را در میدان تولید ادامه داد. به همین منظور سال 96 سایت تولیدی سایپا در شهر خمین را خریداری کرد و کار را با تولید چند تیپ خودروی تجاری شامل کامیونت JAC و ون آغاز کرد و با نگاه محرومیت زدایی از طریق ایجاد شغل برای اهالی آن منطقه به فعالیت خود ادامه داد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

امروز آرین پارس موتور با خلق برندی جدید به نام لاماری با ماموريت اصلي توجه به واقعيتهاي موجود در بازار و همگام شدن با صنعت روز دنيا، پا به عرصه تولید خودروهای سواری با کیفیت گذاشته است. لاماری قرار است نماد خودروهای پیشرو و پریمیوم باشد و همانطور که در لوگوی آن از یک گوزن و رنگ سبز تیره استفاده شده، دوستی با طبیعت را نوید می دهد.

محدوديت در انتخاب، كمبود قطعات و ضعف در خدمات، از جمله مشكلات فعلي است كه در آرين موتور براي همه اين موضوعات راه حل ايجاد شده است.

 لاماری ایما چه مشخصاتی دارد؟

لاماری ایما جذابیت بصری در طراحی را الگوی اصلی خود می داند و حضور طراح سرشناس به عنوان سرتیم طراحی این خودرو، مهر تاییدی بر دقت به جزئیات می زند. البته این طراحی زیبا با یک قدرت متناسب با ابعاد ایما جفت و جور شده است.

لاماری ایما از یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ با کد 4A95TD با 195 اسب بخار و با تکنولوژی میتسوبیشی بهره می برد که این توان با گشتاور 285 نیوتن متر از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.  وزن لاماری ایما 1550 کیلوگرم است که پیشرانه 1.5 لیتری علمکرد قابل قبولی برای این وزن از خود به نمایش خواهد گذاشت.

لاماری ایما هم مانند تمام خودروهای چینی حاضر در بازار ایران دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و پیش بینی می شود که میانگین مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی چیزی حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر باشد.

LAMARI Eama در طراحی بنده جسورانه عمل کرده، طرح جلوپنجره منحصر به فرد و چراغ های باریک و عریض در جلو، خطوط کاملا هماهنگ ساید جانبی و نیز چراغ های عقب به هم پیوسته که ابعاد خودرو را کمی بزرگتر از واقعیت نمایش نشان می دهد، همگی دست به دست هم داده تا زیبایی این خودرو را تکمیل کنند.در طراحی داخل کابین رد پای تفکر یک طراح که قبلا در مرسدس بنز مسئولیت تاثیرگذاری داشته می بینیم. صفحه نمایش عریض و یک پارچه برای راننده، دریچه های تهویه مطبوع دایره ای ، همراه با ادوات دیگر ترکیبی جذاب برای داخل کابین فراهم کرده و به عقیده نگارنده ایما در این بخش هم می تواند به خوبی از پس رقبایش در بازار بر بیاید.

در بخش تجهیزات رفاهی د لاماری دارای سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مود رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و … است.

این خودرو در دست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی و امتیاز 89.3 شده که یکی از ایمن ترین کراس اوورهای چینی به حساب می آید.

سیفی مدیرعامل آرین موتور، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو در این باره که آیا تعهداتی از قبل وجود دارد که هنوز به تفاهم بین شرکت و مشتری نرسیده باشد، گفت: آرین موتور از معدود شرکت هایی است که برای تمامی قراردادها و تعهدات خود، خودرو تامین کرده بود و این خودروها در گمرک بودند. بعد از طی تشریفات مربوطه این خودروها تحویل مشتریان شدند. البته در مورد اختلاف قیمت جدید و قدیم مطابق قرارداد، با تعدادی از مشتریان وارد بحث حقوقی شدیم که آن هم ناشی از نداشتن خودرو نبوده، بلکه اختلاف سر بندهایی از قرارداد بوده که قابل تفاهم است. وی افزود: در حال حاضر تمامی تجهیزات خط تولید در سایت خمین نصب شده اند و کادر پرسنلی شامل کارگران و اپراتورها در حال آموزش هستند. بر اساس برآورد فعلی قرار است حدود 500 نفر استخدام شوند که مراحل گزینش و استخدام اول سال 1401 نهایی خواهد شد.

لاماری ایما

قیمت لاماری ایما هنوز دقیق اعلام نشده، دلیل آن هم برآوردهای کارشناسی و محاسبات مربوط به قیمت تمام شده و آیتم های گمرکی است، اما به اظهار مدیرعامل آرین موتور قطعا قیمت کاملا رقابتی خواهد بود.

لاماری ایما قرار است با گارانتی 3 ساله یا 60هزار کیلومتر با تیراژ تولید 3000 نسخه در مرحله اول ، و 5000 نسخه در مرحله دوم از طریق فروش با قیمت قطعی و تحویل 30 روزه به بازار عرضه شود.

LAMARI Eama

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی