پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه های تک خودرو

طراحی و ساخت قطعه تله ماتیک خودروهای متصل

در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در کاهش تلفات جاده ای، پروژه تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو که توسط مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو تعریف شده، برای نخستین بار، با همکاری شرکت های تام، ساپکو، ایساکو، امداد خودروایران طراحی و نمونه‌سازی نخستین قطعه تله ماتیک پروژه خودروهای متصل […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در کاهش تلفات جاده ای، پروژه تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو که توسط مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو تعریف شده، برای نخستین بار، با همکاری شرکت های تام، ساپکو، ایساکو، امداد خودروایران طراحی و نمونه‌سازی نخستین قطعه تله ماتیک پروژه خودروهای متصل انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این پروژه مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو با مشاوره جهاد دانشگاهی شریف، طراحی نرم افزار براساس سیستم عامل لینوکس (AGL) را به انجام رساند.

مهندسی و ساخت نمونه اولیه (A-Sample) این پروژه توسط شرکت تام به عنوان طراح سخت افزار پایان یافت و به مرکز تحقیقات ایران خودرو به عنوان کارفرما تحویل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تام، در مرحله نخست این پروژه، ماژول تله ماتیک خدماتی از جمله تماس اضطراری جهت برقراری ارتباط با مراکز خدماتی هنگام وقوع حادثه یا شرایط بحرانی نظیر اورژانس، پلیس ۱۱۰، ارایه خدمات فنی و تعمیرگاهی در هنگام بروز نقص فنی غیرمنتظره در خودرو، ردیابی و کنترل خودروی سرقتی، مخابره اطلاعات خودرو جهت عیب‌یابی و ارایه خدمات تعمیرگاهی از راه دور و ارتباط خودرو با گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند.

در مراحل دوم و سوم نیز قابلیت‌هایی همچون مانیتور سرعت و موقعیت خودروهای شرکتی و فرزندان خانواده‌ها، برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با وای فای در داخل خودرو برای ارتباط اینترنتی لپ تاپ و موبایل، ارتباط خودرو به خودرو نظیر اخطار تصادف و هشدار نقطه کور و… به سیستم اضافه خواهد شد.

در شرایطی که شرکت‌های فناوری اطلاعات، همسو با خودروسازان دنیا در حال سبقت برای دریافت سهم خود از ره‌آورد جدید تکنولوژی خودروی متصل هستند، پروژه خودروهای متصل با درک به موقع این ضرورت در گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری شرکت تام ایران خودرو و راهبری مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال انجام است.

گفتنی است، نمونه آتی این محصول در حال طراحی بوده و تا پایان سال ۱۴۰۰ ساخته شده و پس از موفقیت در تست‌های استاندارد، ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی