پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

نیاز بازار خودرو چند دستگاه است؟

رئیس شورای رقابت بیان کرد: باید حداقل 2 میلیون و 500 هزار دستگاه تولید کنیم تا بتوانیم جوابگوی نیاز بازار خودرو باشیم. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رضا شیوا رئیس شورای اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری به منظور سرمایه گذاری به علت تورمی بودن اقتصاد کشور دست خرید خودرو می زنند حتی […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

رئیس شورای رقابت بیان کرد: باید حداقل 2 میلیون و 500 هزار دستگاه تولید کنیم تا بتوانیم جوابگوی نیاز بازار خودرو باشیم.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رضا شیوا رئیس شورای اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری به منظور سرمایه گذاری به علت تورمی بودن اقتصاد کشور دست خرید خودرو می زنند حتی شاید نیازی به خودرو نداشته باشد اما منطق او اینطور عمل می کند که باید نقدینگی خود را به کالا تبدیل کند.

وی در همین راستا ادامه داد: شاید هم اکنون نیاز واقعی کشور در حوزه خودرو قریب به یک میلیون 200 هزار دستگاه باشد و خودروسازان بتوانند این تعداد را عرضه کند اما آیا بازار به آرامش می رسد؟ خیر. به این علت که حدود یک میلیون و نیم تقاضا کاذب دیگر در کشور ایجاد شده که باید تقاضا آن ها را هم نیز پاسخ داد.

شیوا اشاره کرد: با توجه به شرایط پیش رو اگر قرار است که جوابگو نیاز بازار باشیم باید حداقل 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو تولید کنیم در غیر این صورت خودرو به عنوان یک کالای انحصاری تلقی می شود و باید قیمت گذاری آن به شکلی دیگر صورت بگیرد.

انتهای پیام/ گفت و گو: باشگاه خبرنگاران جوان

قیمت خودرو کاهش یافت؟

قیمت محصولات افزایشی نداشته است/ ایران‌ خودرو مجری قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده

واردات خودرو الزام امروز کشور است

نخستین واکنش بازار به اخبار رفع تحریم / افت و خیز قابل توجه قیمت خودروها در بازار

رقابت؛ کیفیت را افزایش می دهد / دولت باید واردات خودرو را آزاد کند!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی