پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آلفارومئو توناله 2023 (7)

تاخت و تاز ایتالیایی ها در بازار کراس اوور / توناله آلفارومئو همان قدر عصبانی است!

آلفارومئو پس عرضه اندام استلویو در بازار اسبش را زین کرد و دومین کراس اوور خود را معرفی کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو آلفارومئو پس عرضه اندام استلویو در بازار اسبش را زین کرد و دومین کراس اوور خود را معرفی کرد. این کراس اوور خشمگین توناله نام دارد و قرار است تا […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

آلفارومئو پس عرضه اندام استلویو در بازار اسبش را زین کرد و دومین کراس اوور خود را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

آلفارومئو پس عرضه اندام استلویو در بازار اسبش را زین کرد و دومین کراس اوور خود را معرفی کرد.

این کراس اوور خشمگین توناله نام دارد و قرار است تا از 3 ماهه سال 2023 به عنوان نخستین خودرو پلاگین هیبرید این کمپانی وارد بازار خودرو آمریکا شود.

آلفارومئو توناله 2023 (3)

طراحی آلفارومئو توناله

این خودرو مانند دیگر محصولات آلفارومئو وام دار همان جلوپنجره مشابه در دیگر محصولات این کمپانی است که در کنار چراغ‌های LED با دیلایت­‌های سه­‌گانه قرار گرفته است. البته گرافیک طراحی این چراغ اندکی هم شبیه باواریایی هاست اما خوشبختانه فقط چراغ هایش و نه مورد دیگری. در بخش عقب نیز چراغ باریک سرتاسری قابل تشخیص است، که جزئیاتی مشابه با چراغ‌های جلو دارد. طرح رینگ‌های آلفارومئو توناله هم به محصولات کلاسیک این برند شباهت دارد.

کابین و امکانات آلفارومئو توناله

در فضای کابین آلفارومئو توناله با صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی با رابط کاربری Uconnect 5 مواجه هستیم. این سامانه از بروزرسانی نرم‌­افزاری، ارتباط بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو و همچنین ارتباط خانه هوشمند و ماشین از طریق آلکسا، پشتیبانی می­‌کند.

آلفارومئو توناله 2023 (4)

آلفارومئو توناله به صورت استاندارد به فهرست گسترده‌ای از تجهیزات ایمنی مجهز شده است، که از میان آن‌ها می‌­توان به کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری و تشخیص عابرپیاده، دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقطه کور و تشخیص عبور از پشت خودرو اشاره کرد.

با پرداخت مبلغ اضافه، مشتریان می‌­توانند فناوری سطح 2 خودران با قابلیت هدایت در ترافیک را نیز دریافت کنند.

مشخصات فنی آلفارومئو توناله

آلفارومئو توناله در ایالات متحده با دو پیشرانه قابل انتخاب خواهد بود. نخستین گزینه، پیشرانه 1.3 لیتری توربوشارژ پلاگین-هیبرید است که قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال می­‌دهد، درحالی‌که یک موتور برقی با 121 اسب‌­بخار قدرت هم روی محور عقب قرار گرفته تا خروجی مجموعه را به 272 اسب­‌بخار برساند.

این مجموعه پلاگین-هیبرید در کنار باتری 15.5 کیووات ساعت لیتیوم-یون قرار گرفته است، که براساس تخمین مسئولان آلفارومئو، شعاع حرکتی 48 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می­‌کند. شارژ باتری این خودرو از طریق شارژر سطح 2 در مدت 2 ساعت و نیم انجام می‌­شود.

گزینه دیگر برای خریداران آلفارومئو توناله، پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است، که 256 اسب‌­بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و سامانه چهار چرخ محرک، به تمام چرخ‌ها ارسال می‌­کند.

نکته مهم این‌که آلفارومئو توناله در بازار اروپا با پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید-خفیف یا موتور دیزل قابل انتخاب خواهد بود.

آلفارومئو توناله در ایالات متحده در سه تریم عرضه خواهد شد. تریم پایه یا اسپرینت تنها با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ قابل انتخاب است، درحالی‌که تریم میانی یا Ti را با هر دو پیشرانه بنزینی یا پلاگین-هیبرید می­‌توان انتخاب کرد. کامل‌ترین نسخه یعنی ولوچی هم تنها با پیشرانه پلاگین-هیبرید قابل خریداری است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی