پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

شکایت مستمر مردم از کیفیت خودروهای صفر کیلومتر به نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌های متعددی به صورت مستمر درباره کیفیت نامطلوب خودروهای صفری که مردم از خودروسازان تحویل می‌گیرند به نمایندگان می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نحوه ارائه خدمات در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۴۰۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌های متعددی به صورت مستمر درباره کیفیت نامطلوب خودروهای صفری که مردم از خودروسازان تحویل می‌گیرند به نمایندگان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره نحوه ارائه خدمات در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودرو، گفت: گزارش‌های متعددی به صورت مستمر درباره کیفیت نامطلوب خودروهای صفری که مردم از خودروسازان تحویل می‌گیرند به نمایندگان می‌رسد؛ براساس این گزارش‌ها بسیاری از قطعات خودروهای صفر از همان ابتدای تحویل معیوب است و مردم ناچارند با وجود اینکه تنها چند هفته یا چند ماه از تحویل خودرو گذشته، برای تعمیر این قطعات به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: صرف نظر از اینکه مشکلات بسیاری در نمایندگی‌های خدمات پس ازفروش در پذیرش مشتریان وجود دارد و افراد به آسانی نمی‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند، بسیاری از قطعاتی که به تعویض نیاز دارند، از ابتدای تحویل به مردم نیز کیفیت مناسبی ندارند و در برخی موارد و براساس گزارش‌های مردمی در ابتدا هم قطعات استفاده شده مستعمل است.

وی افزود: انتظار می‌رود خودروهای صفر و نو نیازی به مراجعه به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش نداشته باشند، با این وجود اگر یکی از قطعات خودرو خراب شد، این قطعه در این نمایندگی‌ها باید به صورت رایگان تعویض شود زیرا عمر هر قطعه به صورت استاندارد مشخص است و گارانتی خودروسازان برای این امور باید معتبر باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در وهله نخست خودروسازان باید در تولید خودرو از قطعات با کیفیت استفاده کنند تا مردم به زحمت نیافتند و در مرحله بعدی نمایندگی‌های خدمات پس ازفروش نباید از پذیرش مشتری و نکته بعد تعویض قطعات معیوب به صورت رایگان شانه خالی کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با اشاره به وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارائه خدمات مناسب توسط نمایندگی‌های خدمات پس از فروش، تصریح کرد: مجموعه بازرسی این وزارتخانه باید با سرکشی‌های مستمر بر نمایندگی‌ها از بروز تخلف‌هایی مانند دریافت هزینه بابت تعویض قطعات معیوب و بی‌کیفیت و… جلوگیری کنند.

به گفته فیروزی، هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان باید به موضوع شکایت دائمی مردم از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش نیز در جریان بررسی وضعیت صنعت خودروسازی رسیدگی کنند.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت/ حفظ حقوق سهامداران اولویت ایران‌خودرو

هاشم یکه زارع رکوددار مدیرعاملی در صنعت خودرو/ محبوبیت از دست نرفته!

انحصار زمینه ساز سواستفاده است

زور ما به صنعت خودرو نرسید!

واردات خودرو با تولید داخل مقابله نمی کند / واردات دست دولت را برای تنظیم بازار باز می گذارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی