پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

155 میلیون دلار پورشه و آئودی دود شد!

هفته گذشته یک فروند کشتی باری دچار آتش سوزی شد که حامل حدود 4 هزار دستگاه خودرو بود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو گروه مشاوره راسل برآورد کرد از 438 میلیون دلار ارزش کل کالاهایی که در کشتی باری “فلیسیتی ایس” بود که در نزدیک سواحل جزایر آزور پرتغال آتش گرفت، ارزش خودروهای بارگیری […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳ اسفند ۱۴۰۰

هفته گذشته یک فروند کشتی باری دچار آتش سوزی شد که حامل حدود 4 هزار دستگاه خودرو بود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

گروه مشاوره راسل برآورد کرد از 438 میلیون دلار ارزش کل کالاهایی که در کشتی باری “فلیسیتی ایس” بود که در نزدیک سواحل جزایر آزور پرتغال آتش گرفت، ارزش خودروهای بارگیری شده در این کشتی 401 میلیون دلار بود. گروه فولکس واگن مدلهای فولکس واگن، پورشه، آئودی، بنتلی و لامبورگینی در این کشتی داشت.

سخنگوی فولکس واگن روز دوشنبه حاضر نشد تا در این رابطه صحبتی کند. شرکت میتسویی او اس کی که اپراتور کشتی “فلیسیتی ایس” است، اعلام کرد دو یدک‌کش بزرگ با تجهیزات اطفای حریق قرار بود صبح روز دوشنبه به وقت محلی به محل کشتی رسیده و به کمک تیم امداد و نجات بروند که در تلاش برای مهار آتش سوزی در کشتی است. هیچ سوختی از این کشتی به دریا نشت نکرده و این کشتی ثابت مانده است.

بر اساس مدل سازی گروه راسل، همه خودروهایی که در این کشتی بوده‌اند، از دست رفته فرض شده اند. این شرکت برآورد کرد شرکتهای خودروسازی دیگر به جز فولکس واگن ممکن است خودروهایی به ارزش حدود 246 میلیون دلار را در این حادثه از دست داده باشند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کشتی “فلیسیتی ایس” به اندازه سه زمین فوتبال بود و در مسیر خود از بندر امدن آلمان به دیویس ویل رود آیلند در حرکت بود که 16 فوریه آتش گرفت.

انتهای پیام/ ایسنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی