پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به یاد سانتافه!/ با فیدلیتی پرایم محصول جدید بهمن موتور بیشتر آشنا شوید

فیدلیتی محصول جدید بهمن موتور و یکی از جدیدترین کراس اوورهای چینی بازار است که تاکنون توانسته با تکیه بر امکانات رفاهی متنوع، کیفیت ساخت مناسب، ظاهر زیبا و قابلیت های فنی قابل قبول، در بازار خودرو کشورمان محبوب شود و فروش قابل توجهی را تجربه کند. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو در […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

فیدلیتی محصول جدید بهمن موتور و یکی از جدیدترین کراس اوورهای چینی بازار است که تاکنون توانسته با تکیه بر امکانات رفاهی متنوع، کیفیت ساخت مناسب، ظاهر زیبا و قابلیت های فنی قابل قبول، در بازار خودرو کشورمان محبوب شود و فروش قابل توجهی را تجربه کند.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

در سال جاری کراس اوورها و شاسی بلندهای جدید و خوش رنگ و لعابی به بازار خودرو کشورمان پا گذاشته اند که تعداد زیادی از آن ها محصول کشور چین هستند که داخل ایران تولید می شوند. نکته مهمی که در مورد این خودروهای جدید به چشم می خورد، ارتاقاء قابل توجه کیفیت، ایمنی و تکنولوژی آن ها نسبت به ساخته های پیشین سرزمین اژدها است. یکی از همین خودروها که اتفاقا  فروش خوبی را هم در بازار تجربه کرده و اختلاف قیمت کارخانه و بازارش نشان از پرطرفدار بودنش دارد، فیدلیتی پرایم محصول جدید گروه بهمن است.

بهمن موتور در سال جاری 2 شاسی بلند دیگنیتی و فیدلیتی را به بازار فرستاده و هر 2 خودرو نمونه های ساخت داخل با برند اختصاصی هستند. فیدلیتی پرایم همان خودرو جتور X70 است که در خط تولید بهمن موتور تغییرات و فرایند داخلی سازی را تجربه کرده است. پلت فرم این خودرو در سال 2019 طراحی شده و گروه بهمن سرمایه گذاری ریادی را برای خرید این پلت فرم انجام داده، آن را به ایران آورده و قصد دارد در طولانی مدت از آن استفاده کند و آن را توسعه دهد. جتور یکی از برندهای زیر شاخه گروه چری است و محصولاتش از نظر فنی و ساختار مهندسی شباهت فراوانی با خودروهای لوکس چری دارند.

فیدلیتی

فیدلیتی طراحی زیبایی دارد و بسیاری هیکل و ظاهرش را با کراس اوور محبوب بازار ایران، یعنی هیوندای سانتافه مقایسه می کنند. فیدلیتی در قسمت کابین همچون بدنه ترکیب متناسبی دارد و با توجه به ظاهر شیک، امکانات متنوع و کیفیت بالا، می توان آن را در دسته کراس اوورهای لوکس بازار قرار داد. همان طور اشاره شد، فیدلیتی خودرویی خوش ساخت و با کیفیت است و موفق شده 5 ستاره را در کارنامه کیفی خود ثبت کند.

امکانات فیدلیتی پرایم / چه تفاوتی میان تیپ یک و 2 وجود دارد؟

از جمله مهمترین امکانات رفاهی این خودرو می توان به سقف پانوراما، درب برقی صندوق بار با سنسور حرکتی پا، صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن، دوربین 360 درجه و صفحه آمپر دیجیتال، فرمان برقی، ترمز پارک برقی، اتو هلد، 4 کیسه هوا، کروز کنترل، سیستم تهویه دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، سنسور باد تایر، رادار بین خطوط، شارژر وایرلس، آینه عقب الکتروکرومیک و … اشاره کرد. همچنین این خودرو در 2 تیپ 1 و 2 عرضه می شود که این 2 تیپ از نظر امکانات تفاوتی باهم ندارند و فقط در تیپ 2، صندلی های ردیف سوم اضافه شده تا فیدلیتی به عنوان شاسی بلندی 7 نفره مورد استفاده قرار بگیرد.

فیدلیتی به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده. پیشرانه ای که می تواند 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از این نظر عملکردی مشابه تیگو 7 را ارائه دهد. این پیشرانه در فیدلیتی با یک گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه جفت می شود که توسط گتراگ توسعه داده شده و کاملا با گیرباکس تیگو 7 مشابه است. این گیرباکس هماهنگی مناسبی با پیشرانه داشته و نتیجه شتاب قابل قبول این شاسی بلند 1575 کیلوگرمی است.

در ابتدای حرکت با فیدلیتی، نرمی فرمان برقی کاملا قابل لمس است، چرا که فیدلیتی از فرمان کمکی برقی بهره می برد. دورگیری خودرو در ابتدای حرکت با تاخیری کوچک همراه است که دلیل آن را باید در استفاده از توربو شارژ در موتور پیدا کرد. البته این تاخیر که بین همه موتورهای توربو شارژ مرسوم است، در بعضی از حریفان فیدلیتی به طور محسوسی احساس می شود.

دید خودرو بسیار مناسب است و اصطلاحا پشت رُول جذابی دارد. ضمن این که از دیگر نکات مثبت آن باید به ارگونومی کابین اشاره کرد. همچنین سیستم مولتی مدیا آن در تابش نور شدید آفتاب هم کاملا خواناست.

اگر گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید به دلیل احساس تعویض دنده ای که از گیربکس به راننده منتقل می شود، تقریبا لذت راندن یک خودرو با گیربکس دنده ای را نیز تجربه می کنید. ضمن این که در شتاب ثانویه گیربکس به خوبی موتور را پوشش می دهد و ضرایب آن طوری تعریف شده است که احساس می کنید موتور چند ده نیوتن متر گشتاور بالاتری تولید می کند.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. این سیستم ترکیب مناسبی است که بسیاری از کراس اورهای امروز در جهان از آن استفاده می کنند. موج های جاده و دست اندازهای بزرگ توسط سیستم تعلیق جذب می شوند. اما فراموش نکنید، رینگ های 20 اینچی ذاتا سواری خودرو را کمی خشک می کنند، حتی اگر دیواره لاستیک 45 باشد! از دیگر نکات مثبت این خودرو عدم انتقال وزن رو به جلو در زمان ترمز های شدید است. در واقع وقتی به شدت پدال گاز را بفشارید، وزن خودرو در هر 4 نقطه از سیستم تعلیق تقسیم می شود و در محور عقب احساس سبکی نخواهید داشت که در پایداری یک خودرو شاسی بلند بسیار مهم است.

حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی توربوشارژ
قدرت موتور ۱۵۵ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه خشک
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
دیفرانسیل جلو
ابعاد خودرو ۱۷۱۰۱۹۰۰۴۷۳۵ میلی متر

پیشنهاد نهایی

فیدلیتی به عنوان کراس اووری خوش ساخت و زیبا با قابلیت های فنی قابل قبول شناخته می شود. بهمن موتور قیمت کارخانه ای این خودرو را 785 میلیون و 900 هزار تومان برای تیپ یک و 797 میلیون و 900 هزار تومان برای تیپ 2 (7 نفره) در نظر گرفته است. این قیمت گذاری با توجه به مشخصات فیدلیتی کاملا رقابتی به نظر می رسد و ارائه این خودرو توسط گروه بهمن باعث شده تا از نظر تامین قطعات و خدمات پس از فروش خیال خریدار راحت باشد. از جمله مهمترین رقبای فیدلیتی پرایم در بازار خودرو کشورمان می توانیم به KMC K7، FMC T5، هایما S7 پلاس و تیگو 7 اشاره کنیم.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • قادر جعفری | 18/12/1401 در 23:22

    دوستان عزیز امیدوارم حال دلتون خوب باشه
    کسی هست که ۱۴ اسفند فیدلیتی رو تحویل بگیره

کیوسک مطبوعاتی