پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پرده برداری از 11 خودرو برقی تا سال 2030 توسط هیوندای

باورمان بشود یا نشود در حال حاضر هیوندای یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای الکتریکی است و طبق اعلام این غول خودروسازی، قصد دارد تا سال 2030 بیش از 11 خودرو برقی را وارد بازار کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو هیوندای با رونمایی از آیونیک ۵، به یکی از بهترین سازندگان خودروهای الکتریکی معروف […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

باورمان بشود یا نشود در حال حاضر هیوندای یکی از بزرگترین سازندگان خودروهای الکتریکی است و طبق اعلام این غول خودروسازی، قصد دارد تا سال 2030 بیش از 11 خودرو برقی را وارد بازار کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

هیوندای با رونمایی از آیونیک ۵، به یکی از بهترین سازندگان خودروهای الکتریکی معروف شد؛ این خودروساز کره جنوبی بنا دارد تا روی چند محصول دیگر با آلایندگی صفر کار کند که از جمله می توان به سدان Ioniq ۶ اشاره کرد که به تازگی رونمایی شده است.

همچنین هیوندای اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان این دهه کمتر از ۱۱ خودروی برقی جدید را روانه بازار کند. شش خودروی برقی جدید برای برند لوکس جنسیس نیز برنامه ریزی شده است، زیرا هیوندای هدف جدیدی را برای فروش سالانه ۱.۸۷ میلیون خودروی برقی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است.

به عنوان بخشی از طرح تجاری، هیوندای سه سدان الکتریکی، شش خودروی شاسی بلند، یک خودروی تجاری سبک و یک «مدل نوع جدید» نامشخص را معرفی خواهد کرد. اولین مدلی که در اواخر امسال وارد بازار می‌شود، آیونیک ۶ خواهد بود و پس از آن آیونیک ۷ در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

به نوبه خود، خط تولید BEV جنسیس شامل دو «ماشین سواری» الکتریکی و چهار SUV خواهد شد. بعداً در سال ۲۰۲۲، بخش پریمیوم هیوندای GV۷۰ الکتریکی را به بازار عرضه خواهد کرد و از سال ۲۰۲۵، تمام مدل‌های جدید این برند الکتریکی خواهند شد.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی