پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رانندگی شب (6)

تو نباید بخوابی! / 8 نکته مهم برای رانندگی در شب

رانندگی در شب. این عنوان برای برخی بسیار خوفناک و برابر به آغوش کشیدن خطر است و برای گروه دیگری یک تفریح لذت‌ بخش! به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو رانندگی در شب. این عنوان برای برخی بسیار خوفناک و برابر به آغوش کشیدن خطر است و برای گروه دیگری یک تفریح لذت‌ بخش! اما […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

رانندگی در شب. این عنوان برای برخی بسیار خوفناک و برابر به آغوش کشیدن خطر است و برای گروه دیگری یک تفریح لذت‌ بخش!

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

رانندگی در شب. این عنوان برای برخی بسیار خوفناک و برابر به آغوش کشیدن خطر است و برای گروه دیگری یک تفریح لذت‌ بخش! اما تفاوتی ندارد. هر 2 گروه باید بدانند رانندگی در شب هم خطرات خاص خود را دارد و هم لذت‌ هایی ویژه. پس با رعایت اصول ایمنی و نکات توصیه‌ شده توسط کارشناسان می‌ توان تا حد بسیاری از خطرات رانندگی در تاریکی شب کاست و حتی از آن لذت برد.

رانندگی شب (1)


بیشتر بخوانید: حرفه ای برانیم/ این عادت های غلط در رانندگی را ترک کنید!


هر چند به‌ طور کلی پیشنهاد می‌ شود از رانندگی در ساعت ۱۲ شب به بعد، حتی‌ الامکان پرهیز کنیم. به دلیل اینکه از این زمان به بعد سطح هوشیاری کاهش می‌ یابد و این امر بر کیفیت رانندگی تاثیر قابل‌ توجهی دارد. اما به‌ هرحال اگر مجبور باشیم در شب رانندگی کنیم با رعایت برخی نکات می‌ توانیم از خطرات احتمالی بکاهیم.

رانندگی شب (2)

1- وقتی در شب می‌رانید، مخصوصا زمان‌ هایی که در حال رانندگی در جاده‌ های کم‌نور و خلوت هستید، به محض احساس خستگی و خواب‌ آلودگی حتما خودرو را در نخستین محل مناسب متوقف و برای مدتی حتی شده تا خود سپیده‌ دم استراحت کنید.

2- وقتی قرار است در طول شب رانندگی کنید، حتما نوشیدنی‌ های کافئین‌ دار مانند چای و قهوه را از قبل در فلاسک‌ های مخصوص آماده کنید و همراه داشته باشید تا وقتی احساس خواب‌ آلودگی می‌کنید با توقف چند دقیقه‌ای و نوشیدن آنها هوشیاری خود را به سطح قابل‌ اطمینان برسانید.

رانندگی شب (4)


بیشتر بخوانید: فرار از گارد عضلانی/ سلامت جسمانی حین رانندگی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد


3- پیش از رانندگی در شب، حتما از سلامت چراغ‌ های مختلف خودرو مخصوصا لامپ‌ های چراغ‌ های اصلی جلو، ترمز و خطر و راهنما اطمینان حاصل کنید.

4- حین رانندگی شبانه در مسیرهای پرتردد حتی‌ الامکان از نور بالا استفاده نکنید. این چراغ‌ ها می‌ توانند به چشمان رانندگان مسیر مقابل فشار بیاورند و گاهی موجب کوری موقت شوند. موضوعی‌ که خودش از عوامل قابل‌ توجه در تصادفات است.

رانندگی شب (3)

5- اگر نور بالای خودرو های مسیر رو به‌ رو چشمان‌ تان را آزار می‌دهد، برای لحظاتی به سطح جاده نگاه کنید و روی آن متمرکز شوید تا آن خودرو از مقابل شما عبور کند.

6- اگر از عینک استفاده می‌کنید، موکدا آن‌ را حین رانندگی در شب روی چشمان‌ تان بگذارید.

رانندگی شب (8)

7- میانگین سرعت معمول رانندگی در روز را حین راندن در شب کاهش بدهید چرا که پایین آمدن میدان دید در شب وقتی با سرعت بالا ترکیب شود می‌تواند فاجعه‌ بار باشد.

8- زمانی‌ که می‌دانید قرار است در شب رانندگی کنید، دست‌ کم از 4 ساعت قبل مصرف داروهای خواب‌آور از جمله ضد حساسیت‌ ها، مسکن‌ ها و برخی آنتی‌ بیوتیک‌ ها را با مشورت پزشک متوقف کنید.

رانندگی شب (7)

انتهای پیام/

دانستنی هایی برای رانندگی در شرایط بارانی و برفی

ده عادت بد در رانندگی که نباید انجام داد

علت کند استارت خوردن خودرو چیست؟

عادات و اشتباهات رایج رانندگی

بهترین عادت های پنجگانه، حین رانندگی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی