پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار افتخارات لامبورگینی با هوراکان رنگی می شود / وقتی جانشین بهتر عمل می کند

پس از گذشت کمتر یک دهه لامبورگینی توانست با جانشین گالاردو رکوردی جذاب را ثبت کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لامبورگینی گالاردو به عنوان پرتیراژترین محصول خودروساز ایتالیایی، در فاصله سال‌های 2003 تا 2013 به تعداد 14.022 دستگاه تولید شد. کمتر از یک دهه پس از این رکورد، لامبورگینی توانسته با جانشین گالاردو، […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

پس از گذشت کمتر یک دهه لامبورگینی توانست با جانشین گالاردو رکوردی جذاب را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو لامبورگینی گالاردو به عنوان پرتیراژترین محصول خودروساز ایتالیایی، در فاصله سال‌های 2003 تا 2013 به تعداد 14.022 دستگاه تولید شد. کمتر از یک دهه پس از این رکورد، لامبورگینی توانسته با جانشین گالاردو، قله تازه‌­ای را فتح کند.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، یک هوراکان سوپر تروفئو Omologata به رنگ خاکستری مات است که بنابر سفارش یک خریدار اهل موناکو، طراحی و ساخته شده است. گذشته از ظاهر خاص و مشخصات فنی ویژه، این خودرو 20 هزارمین نمونه از لامبورگینی هوراکان است.

لامبورگینی تاکنون 12 نسخه متفاوت از هوراکان را تولید کرده تا جایی که نسخه آفرود با لقب Sterrato نیز ظرف چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد. البته ارائه این 10 سیلندر قد بلند، نقطه پایانی بر تولید لامبورگینی هوراکان با پیشرانه تنفس طبیعی است.

براساس اطلاعاتی که توسط لامبورگینی منتشر شده است، 71 درصد از خریداران هوراکان، نسخه کوپه این خودرو را انتخاب کرده‌­اند. بازار اصلی هوراکان در طول 8 سال اخیر، ایالات متحده بوده که 32 درصد از سهم تولید را به خود اختصاص داده است، درحالی‌که بریتانیا و چین در رتبه­‌های بعدی قرار دارند.

بهترین آمار فروش لامبورگینی هوراکان در سال 2021 و با رقم 2.586 دستگاه به ثبت رسیده است.

هوراکان تاکنون به عنوان محبوب‌ترین محصول لامبورگینی شناخته شده است، اما به‌زودی مدل شاسی‌بلند اوروس این جایگاه را تصاحب می­‌کند. تنها در سال 2021 و سه سال پس از شروع تولید لامبورگینی اوروس، 15 هزار دستگاه از این شاسی‌بلند ایتالیایی به فروش رسیده است.

البته هنوز معلوم نیست که پس از عرضه Sterrato، لامبورگینی هوراکان از چرخه تولید خارج می‌­شود و یا بعد از آن، این خودرو تنها به صورت هیبرید تولید خواهد شد.

به یاد داریم که همین اواخر، 20 دستگاه لامبورگینی هوراکان همراه با کشتی Felicity Ace به اعماق دریا فرو رفت. 15 دستگاه اونتادور اولتیمائه و 50 دستگاه اوروس نیز در این حادثه از دست رفت، بنابراین لامبورگینی مجبور است برای عمل به تعهدات خود، این خودروها را مجددا تولید کند.

از سال 2023، تمام محصولات لامبورگینی به صورت هیبرید تولید و این برنامه با معرفی جانشین اونتادور آغاز خواهد شد. نخستین لامبورگینی کاملاً برقی هم در سال 2028 وارد بازار می­‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی