پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تسلا

پای توییتر روی گلوی تسلا! / کاهش 126 میلیارد دلاری ارزش سهام تسلا

در هفته گذشته خرید جدید ایلان ماسک حسابی سر و صدا به پا کرده. ایلان ماسک توییر را خرید و در پی این کار، ارزش بازاری تسلا 126 میلیارد دلار کاهش یافته است. این در حالیست که پیش از این تسلا با ارزش 1086 میلیارد دلار، به عنوان با ارزش ترین خودروساز جهان شناخته شده […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

در هفته گذشته خرید جدید ایلان ماسک حسابی سر و صدا به پا کرده. ایلان ماسک توییر را خرید و در پی این کار، ارزش بازاری تسلا 126 میلیارد دلار کاهش یافته است. این در حالیست که پیش از این تسلا با ارزش 1086 میلیارد دلار، به عنوان با ارزش ترین خودروساز جهان شناخته شده بود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

ارزش بازاری تسلا با یک تصمیم ماسک ۱۲۶ میلیارد دلار کاهش یافت. پس از آنکه ایلان ماسک توییتر را خرید، ارزش سهام این خودروساز با کاهش بیش از ۱۲ درصدی به ۸۷۶.۴۲ دلار رسید. دلیل این کاهش قابل‌توجه نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره احتمال فروش سهام ماسک برای تأمین مبلغ ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر بوده است.

ارزش بازاری تسلا قبل از خرید نهایی توییتر توسط ماسک نیز کاهش یافته بود زیرا این مرد پرحاشیه صنعت خودرو میزان سهامش در توییتر را افزایش داد. در کل از زمان اعلام این خبر تا خرید نهایی توییتر توسط ماسک ارزش سهام تسلا حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است. همان‌گونه که بلومبرگ می‌گوید، ارزش سهام ۱۷ درصدی ماسک در تسلا بیش از ۴۰ میلیارد دلار از چهارم آوریل تاکنون کاهش یافته است.

به موارد فوق باید این حقیقت را نیز اضافه کرد که ماسک اطلاعات چندانی درباره پرداخت ۲۱ میلیارد دلار از مبلغ خرید توییتر را منتشر نکرده است. از طرفی شایعات مربوط به فروش سهام ماسک در تسلا جهت تأمین مبلغ خرید توییتر باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است. ایلان ماسک در مراسم سایبر رودئو که در گیگا تگزاس برگزار شد به جزئیات قرارداد با توییتر اشاره داشت و گفت وام ۱۲.۵ میلیارد دلاری را می‌گیرد. قبل از آن ماسک نیمی از سهامش در تسلا را قرض گرفته بود.


ماجرای تسلا / از کتاب الکترونیک تا انقلاب در صنعت خودرو!


باید گفت خرید توییتر توسط ایلان ماسک تنها فاکتوری نیست که روی کاهش ارزش سهام تسلا تأثیر می‌گذارد. رشد اقتصادی کمتر و تورم مداوم در سراسر دنیا باعث ایجاد چشم‌اندازی نامطمئن شده‌اند. همچنین سرمایه‌گذاران در بحبوحه آماده شدن فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره از کمپانی‌هایی با رشد بالا فرار می‌کنند.

با تمامی این تفاسیر تسلا به نتایج مالی احساس‌برانگیز خود می‌بالد. سهام این خودروساز در سال جاری بهترین عملکرد را بین سهام رو به رشد داشته است. تحلیلگران معتقدند قیمت سهام تسلا ریسک‌های خاص خودش را دارد زیرا هنوز هم وضعیت آتی این شرکت کاملاً مطمئن نیست. نکته جالب اینکه سهام توییتر نیز با افت ۳.۹ درصدی به ۴۹.۶۸ دلار رسید. این در حالی است که ماسک هر سهم این کمپانی را با قیمت ۵۴.۲۰ دلار می‌خرد. رویترز می‌گوید شاید این امر نشان‌دهنده نگرانی سرمایه‌گذاران باشد و در این صورت احتمال دارد ایلان ماسک درباره خرید توییتر دوباره فکر کند.

بر اساس آماری که سایت Companies Market Cap در آذر ماه سال گذشته منتشر کرده بود، شرکت آمریکایی تسلا تا دسامبر سال ۲۰۲۱ و با ارزش ۱۰۸۶ میلیارد دلار، ارزشمندترین خودروسازی جهان و در کل، ششمین کمپانی ارزشمند جهان به شمار می رود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی