پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پارکینگ خودروسازان

چه کسانی خواستگار خودروسازان هستند؟

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تعدادی تولید کنندگان مواد غذایی و بانک های خصوصی برای خرید خودروسازی ها اعلام آمادگی کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری سهام خودروسازان گفت: مطالبه‌ای که تعدادی از نماینده‌های مجلس […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تعدادی تولید کنندگان مواد غذایی و بانک های خصوصی برای خرید خودروسازی ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری سهام خودروسازان گفت: مطالبه‌ای که تعدادی از نماینده‌های مجلس داشتند این بود که خودروساز‌ها سهام دولتی‌شان را به بخش خصوصی واگذار کنند ، همین طور سهامی که شرکت های زیرمجموعه خودرویی های دارند که به عنوان سهام تودلی شناخته می شود. در همین راستا هم سهام خودروسازان باید کارشناسی شود، کل اموال و دارایی‌ها را قیمت‌گذاری کنند تا متناسب با آن بتوانند ارزش سهام را مشخص کنند. اگر ارزش دارایی‌ها مشخص نشود عملا امکان قیمت گذاری وجود ندارد. از این جهت کارهای کارشناسی به زودی، انجام می‌شود و مطلع هستم که تعداد زیادی کارشناس تقریبا 90 درصد کار را جلو برده اند.

به گفته وی، در واگذاری سهام دولتی خودرو سازها یک اتفاق نظر بین دولت و مجلس ایجاد شده است. تا الان هم این اتفاق نظر وجود دارد. نکته دوم این که در مراحل اجرایی هم دولت که بالاخره سهامدار و مجری است، گامی را برداشته است و عملا کار قیمت‌گذاری را شروع کرده است.

فیروزی گفت: این گام خوبی است ولی چون سهام مربوط به دولت است ، واگذاری قاعدتا باید از طریق بورس به فروش برسد و این عرضه در بورس انجام شود.

وی با اشاره به این که مشتریان مختلفی تا کنون داوطلب خرید بوده اند ، گفت: بعضی از تولید کنندگان بزرگ که در حوزه‌های تولید غیر خودرو هستند، اعلام آمادگی خرید کرده‌اند ، البته خبرهای غیر رسمی است که اعلام آمادگی برای خرید دارند. شنیده شده، حتی از تولید کنندگان مواد غذایی و بانک های خصوصی هم اعلام آمادگی کرده‌اند که بتوانند این‌ بلوک ها را خریداری کنند.

وی در خصوص زمان واگذاری بلوک تودلی خودروسازان گفت: قطعا در سال جاری این اتفاق می‌افتد و ما امیدوار هستیم که با توجه به سرعتی که کار پیش می‌رود حداقل در بهار امسال این واگذاری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ منبع: بورس 24

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی