پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست بهمن دیزل

سورپرایز بهمن دیزل برای بازار خودروهای تجاری / برنامه تولید 6 هزار دستگاهی بهمن دیزل در سال جدید

مدیرعامل بهمن دیزل از معرفی و عرضه خودرو فورس 12 تن به بازار در سال جدید خبر داد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در نشست خبری با اشاره به برنامه های توسعه محصول این شرکت و معرفی محصولات جدید بیان کرد: سال گذشته امپاور را به بازار معرفی کردیم […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیرعامل بهمن دیزل از معرفی و عرضه خودرو فورس 12 تن به بازار در سال جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در نشست خبری با اشاره به برنامه های توسعه محصول این شرکت و معرفی محصولات جدید بیان کرد: سال گذشته امپاور را به بازار معرفی کردیم و در همین راستا قصد داریم تا در سال جدید نسخه BD300 امپاور که از ظرفیت حمل 18 تن برخودار بوده و نسخه BD400 آن که ظرفیت حمل بار 26 تن را دارد به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: باتوجه به بررسی و رصدی که توسط تیم بازاریابی ما صورت گرفته متوجه شدیم که فاصله ای در بازار در میان خودروهای 8.5 تن تا 18 تن وجود دارد و براساس سالنامه های سازمان راهداری، اکثر قریب به اتفاق بارهای حمل شده در بازه عددی 10 تا 12 تن بوده فلذا قصد داریم تا با خودرو فورس با ظرفیت 12 تن پاسخگوی این خلا در بازار باشیم. که به اعتقاد بنده می تواند سورپرایزی برای بازار خودروهای سنگین و تجاری باشد.

خضری با بیان این که در حال حاضر بیش از 100 هزار دستگاه در ناوگان فعلی فرسوده است که با این دو محصول می توان بخشی از بازار را پاسخگو بود، اظهار کرد: در بخش کشنده نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد و در عین حال طرح توسعه امپاور نیز متناسب با الزامات قانونی پیش بینی شده بنابراین در بحث خودروهای باری و مسافری برنامه ویژه ای دیده شده است.

مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص خودروهای کاربری نیز اظهار کرد: این شرکت در بخش خودروهای کاربری در دو زمینه خدمات شهری و نجات و ایمنی فعال است که خدمات شهری شامل خودروهای جدول شور و حمل زباله بوده و در بخش ایمنی نیز خودروی اتش نشانی در دستور کار است.

وی در باره تفاوت های خودروی ایمپاور و کشنده H5 ایران خودرو دیزل گفت: محصول امپاور پس از مدت زمان و اقدامات زیاد این شرکت به عنوان تولید انحصاری بهمن دیزل به شمار می رود که شامل ۴۹۰ اسب بخار و مشخصات ایمنی منحصر به فردی دارد که اهل فن به آن آگاه هستند.

خضری ادامه داد: ناوگان کشور بسیار فرسوده است و کشور به حد زیادی نیاز به خودروهای جدید دارد تا در حوزه نوسازی خودروها انجام شود بنابراین این بازار برای همه باز خواهد بود و باید در این بازار بر روی محصول خوب و با کیفیت، با قیمت مناسب تمرکز تا نسبت به اصلاح ناوگان اقدام کنیم چرا که ناوگان فرسوده در نهایت منجر به افزایش بهای خدمات خواهد شد.

مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه مسافری نیز گفت: هم اکنون در حوزه مسافری به ویژه مینی بوس وضعیت نامناسبی داریم که محصول این شرکت مینی بوس پگاسوس بوده که با انجام بهبودهایی بر روی آن موتور ایسوز با مشخصات خوبی عرضه شد و در سال جاری نیز با فیس جدید این محصول عرضه خواهد شد در عین حال مینی بوس جدیدی در برنامه داریم که در نیمه دوم سال رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل در خصوص قیمت محصولات این شرکت بیان کرد: تمامی محصولات ما چه در بخش سواری و تجاری و سنگین با حداقل قیمتی عرضه می شود.

وی همچنین اعلام کرد: 2500 دستگاه انواع خودرو سنگین و تجاری در سال 1400 تولید کردیم با توجه به اینکه قصد داریم تا این میزان 2 برابر افزایش پیدا کند برنامه ریزی کردیم که تا در سال جدید این عدد به 6 هزار دستگاه برسد.

این تولیدکننده خودروهای تجاری تصریح کرد: ظرفیت تولید این شرکت در سال‌های آینده به سالیانه 30 هزار دستگاه خواهد رسید و خط رنگ تعیین‌کننده ظرفیت و همچنین کیفیت تولید است.

وی تاکید کرد: باید خودروسازان بر تولید محصولات جدید و با کیفیت با قیمت مناسب تمرکز کنند تا بتوانیم ناوگان حمل‌ونقل را اصلاح و نوسازی کنیم.

این تولیدکننده خودروهای تجاری درعین‌حال تاکید کرد: واردات کامیون و خودروهای تجاری منجر به رقابت بیشتر در بازار می‌شود و از آن استقبال می‌کنیم، اما انتظار داریم منابع محدود کشور در وهله نخست به حوزه‌های تولید و اشتغال اختصاص یابد.

وی درعین‌حال واردات کامیون‌های کارکرده را به نفع اقتصاد کشور، ناوگان تجاری و مصرف‌کنندگان ندانست و گفت: نباید اجازه دهیم کشور به گورستان خودروهای دست‌دوم تبدیل شود.

خضری با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌ها بر فعالیت این شرکت و دیگر شرکت‌ها در سال‌های گذشته، تاکید کرد: با این حال با اتکا به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها، همچنین دانشی که در مجموعه با همکاری با شرکت‌های خارجی در سال‌های گذشته ایجاد شد، توانستیم کار را به‌پیش ببریم و حتی برنامه‌های توسعه‌ای تعریف کنیم.

وی یادآور شد: در کنار تحریم‌های خارجی، مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی، تخصیص ارز، خرید سی. کی. دی، حمل و نقل آنها و غیره همچنان در کشور وجود دارد که امیدواریم با همراهی مسوولان و دستگاه‌ها این مشکلات کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت تولیدکننده خودروهای تجاری با اشاره به همکاری این مجموعه با شرکت ژاپنی “ایسوزو” در سال‌های گذشته، ابراز امیدواری کرد با مساعد شدن مسائل سیاسی بین‌المللی و رفع تدریجی تحریم‌ها، همکاری با این خودروساز و دیگر خودروسازان اروپایی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: حذف ارز ترجیحی موضوع قانون بودجه 1401 است که روی هزینه‌های گمرکی برای ورود قطعات محصولات تاثیرگذار است.

خضری بیان داشت: بر همین اساس و با توجه به افزایش دستمزدها، بیمه، هزینه‌های شماره‌گذاری و غیره، بر قیمت محصولات نهایی ما نیز تاثیرگذار شده است.

وی اشاره کرد: با این حال با توجه به برنامه‌ریزی برای افزایش بیش از 2 برابری تولید در سال جاری، در نظر داریم بهره‌وری کار و تولید و در نتیجه هزینه‌ها را کاهش دهیم و در نتیجه افزایش قیمت‌های ما به‌اندازه افزایش هزینه‌ها نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی