پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شماره 34 – از لوت تا آفتاب/ معرفی پیکاپ کلوت محصول شرکت مکث موتور

امسال پیکاپ های 2 دیفرانسیل نقش مهمی در نمایشگاه خودرو تهران دارند. کلوت یکی از مهمترین این پیکاپ هاست. خودرویی پرقدرت و گردن کلفت که آمده تا جای خالی پیکاپی چون هایلوکس را پر کند و آتش رقابت در بازار پیکاپ های 2 دیفرانسیل را حسابی تند کرده است. گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان […]

میلاد میرعابدینی
پنجشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

امسال پیکاپ های 2 دیفرانسیل نقش مهمی در نمایشگاه خودرو تهران دارند. کلوت یکی از مهمترین این پیکاپ هاست. خودرویی پرقدرت و گردن کلفت که آمده تا جای خالی پیکاپی چون هایلوکس را پر کند و آتش رقابت در بازار پیکاپ های 2 دیفرانسیل را حسابی تند کرده است.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

مکث موتور به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت با دستی پر به چهارمین نمایشگاه خودرو تهران آمده و محصولات متنوعی را به نمایش گذاشته است. بعد از کراس اوور لوکس تیارا که توسط مکث موتور در شهر آفتاب معرفی شد، پیکاپ کلوت از مهمترین خودروهای به نمایش درآمده در این غرفه است. چند ماهی از معرفی نسخه دنده ای کلوت می گذرد و این پیکاپ قلدر پلاک ملی هم دریافت کرده و به دست خریداران رسیده است.

اما مکث موتور قصد دارد در آینده ای نزدیک نسخه اتوماتیک کلوت را نیز به سبد محصولاتش اضافه کند تا دایره مخاطبانش را افزایش دهد. به همین جهت یک دستگاه پیکاپ کلوت مجهز به گیربکس اتوماتیک را به نمایش گذاشته است. نمونه اتوماتیک کلوت هم همچون مدل دنده ای به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو مجهز شده. پیشرانه ای که می تواند ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

جعبه دنده کلوت اتوماتیک از نوع ۶ سرعته AT است و برخی جزییات فنی آن متناسب با شرایط محیطی ایران تغییر کرده است. در بخش داخلی شاهد اهرم دنده جدید برای نمونه اتوماتیک هستیم و پنل میانی داشبورد هم تغییر کرده و دکمه های این بخش جای خود را به صفحه تمام لمسی داده اند.

در کنار کلوت اتوماتیک، نسخه مجهز به لوازم حرفه ای آفرودی و کیت بدنه آفرودی هم در غرفه مکث موتور جلب توجه می کند و به پتانسیل های این خودرو جهت تیونینگ و نصب لوازم اینچنینی اشاره دارد.


آشنایی بیشتر با پیکاپ کلوت

یکی از سگمنت هایی که در چند ماه گذشته مسیر متنوع شدن را در پیش گرفته و آتش رقابت در آن شعله می کشد، کلاس پیکاپ های 2 دیفرانسل آفرودی و درشت هیکل است. از آنجایی که کویرهای و مسیرهای آفرودی فراوانی در ایران وجود دارد، تعداد علاقه مندان آفرود و بیراهه روها در کشورمان کم نیست و استقبال از پیکاپ های 2 دیفرانسیل جدید بازار نیز گواهی این ادعاست. صحبت از کویر شد، پس بد نیست بدانید که نام خودرو مورد بحث ما از یکی از معروف ترین کویرهای ایران الهام گرفته شده است. کلوت! این نام در واقع ترکیب واژه ((کل)) و ((لوت)) است و شهر لوت معنی می دهد. البته در نواحی بیابانی به برجستگی بین شیارهای نعلی شکل نیز کلوت گفته می شود. به هر حال هوشمندی شرکت سازنده این خودرو در انتخاب نامی با مسما قابل تقدیر است.

گروه ماموت که سابقه درخشانی در تولید خودروهای کار و تجاری دارد، از سال گذشته زیرمجموعه ای با نام مکث موتور تاسیس کرده. بال آسیایی ماموت، مکث موتور نام دارد و قرار است خودروهای سواری، کار و تجاری این مجموعه با این نشان عرضه شوند. پیکاپ کلوت اولین خودرو با نشان مکث موتور است که در سال گذشته معرفی و قیمت گذاری شده و این گروه خودروسازی قصد دارد سالانه 1200  دستگاه کلوت تولید کند و داخلی سازی این خودرو را در نیمه اول 1401 به 30 درصد برساند. اعتباری که سازنده ایرانی به نام کلوت داده است، علاوه بر مزیت رقباتی در کنار رقبای گردن کلفتش در بازار ایران، خیال خریداران را هم راحت می کند. از آنجایی که در مورد یک پیکاپ جدید و تازه وارد صحبت می کنیم، امکان دارد خریداران از خدمات پس از فروش و تامین قطعات آن اطمینان کامل نداشته باشندو اما تاسیس تعداد قابل توجهی نمایندگی در شهرهای بزرگ مثل تهران، شیراز، تبریز، مشهد و اصفهان و ارتباط مستقیم و بدون واسطه مکث موتور با شرکت مادر، جایی برای نگرانی در مورد نبود قطعات و مشکل در خدمات پس از فروش باقی نمی گذارد.

کلوت نامی است که در ایران برای دایون V5 انتخاب شده. خودرویی که ساختار اتاقش از شاسی مستقل بوده و این ویژگی با 2 دیفرانسیل دست به دست هم می دهد تا کلوت بتواند به خوبی جای خالی پیکاپ های آفرودی شاخص مثل تویوتا هایلوکس و … را در ایران پر کند. ظاهر این پیکاپ آفرودی خالی از زرق و برق ها و بزک هایی است که این روزها مد شده و در تناسب با عملکرد و باطنش، زمخت و مردانه است. فضای کابین کاملا جادار و راحت است و صندلی ها با روکش چرمی پوشانده شده اند. صندلی برقی، تهویه الکتریکی، سامانه مدیریت ترمز و پایداری، مدیریت حرکت در شیب، صفحه نمایش 9 اینچی لمسی و شیشه ها و آیینه های برقی از جمله امکانات کلوت به شمار می روند.

کلوت رقبایی همچون کی ام سی T8 ، آمیکو آسنا و فوتون تونلد را در بازار ایران پیش رو دارد. اما عمق فضای بارش از همه ذقبا بیشتر بوده و توان پیشرانه اش حسابی وسوسه کننده است. کلوت پیشرانه 4 سلندر 2.4 لیتری توربوشارژ را در سینه خود جای داده. این پیشرانه که با کد 4K22 شناخته می شود به نسل چهارم فناوری میتسوبیشی مجهز شده و می تواند 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید کند. جالب اینکه راننده می تواند نوع انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب را به صورت الکتریکی تنظیم کند. این پیشرانه در مدل دنده ای با یک گیرباکس 6 سرعته دستی جفت می شود که برخی جزییات فنی آن متناسب با شرایط ایران تغییر کرده است. همچنین ضریب خروجی دیفرانسیل نیز نسبت به سایر نسخه های نصب شده در دایون V5 متفاوت است. کلوت به قفل دیفرانسیل اتوماتیک در محور عقب مجهز شده و این پیکاپ 1920 کیلوگرمی می تواند یک تن بار را با خود حمل کند.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی