پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار خودرو

آتش سومدیریت به جان صنعت خودرو افتاد

بالاخره آتش سومدیریت در وزارت صمت زبانه کشید! اینطور که پیداست نتیجه نسخه پیچی های آقایان، تنها تبعات از پیش تعیین شده ای را به دنبال داشت. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو  بالاخره آتش سومدیریت در وزارت صمت زبانه کشید! اینطور که پیداست نتیجه نسخه پیچی های آقایان، تنها تبعات از پیش تعیین […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

بالاخره آتش سومدیریت در وزارت صمت زبانه کشید! اینطور که پیداست نتیجه نسخه پیچی های آقایان، تنها تبعات از پیش تعیین شده ای را به دنبال داشت.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو 

بالاخره آتش سومدیریت در وزارت صمت زبانه کشید! اینطور که پیداست نتیجه نسخه پیچی های آقایان، تنها تبعات از پیش تعیین شده ای را به دنبال داشت که فعالان و رسانه های تخصصی فریاد زدند که این ره که می روید به ترکستان است.

بعد از گذشت بیش از 40 سال از عمر صنعت خودرو، کشور همچنان در کوچه پس کوچه های چگونگی عرضه خودرو گرفتار است و سیستم نظارت بر چگونگی عرضه خودرو به عجیب ترین شیوه ممکن اما خاص صورت می گیرد!

چرا می گوییم سومدیریت چون تنها قرار است وزارت صمت مدیر این بازار باشد و ناظر نه عامل فروش! آقایان ظاهرا به جایگاه خود واقف نیستند به این علت که وزارتخانه تا سطح نماینده فروش خودرو خود را پایین آورده! در کجای دنیا میان خودروساز و عرضه کننده مقام دولتی آن هم به شکل قرعه کشی و چنین روشی به بهانه نظارت و شفاف سازی در بازار، خودرو عرضه می کند.

اگر بنا بر شفاف سازی است، قبل از بهانه تراشی و اقدام بهتر بود ابتدا فکری به حال تعمیر این ذره بین شفاف سازی کنید سپس به سراغ عاملیت های فروش و رصد آن ها داشته باشید. وعده شد تا از طریق سامانه تخصیص خودرو شفاف سازی و عدالت در عرضه خودرو صورت گیرد درحالیکه سامانه درگیر ابتدایی ترین مشکلات فنی است از گم شدن نام منتخبان قرعه کشی و پیدا شدن در لیست رزروی ها و مجددا پنهان شدن نام افراد در آن لیست و سپس مفقود شدن نام آن ها به صورت کلی، یکی از چالش های عجیب این سامانه است. شنیده ها حاکی از آن است که برخی از افرادی که حتی منتخب شده اند برای تکمیل وجه اقدام کرده اند که ضمن قطع شدن درگاه پرداخت سپس نام آن ها به عنوان منتخب حذف شده است.

الزام به عرضه خودرو در سامانه در وهله اول بر طبل گرم ترشدن بازار برای خوش رقصی هرچه بهتر دلالان کوبید و سپس با ملزم کردن دیگر خودروسازان (خصوصی ها) وسعت انحصار حاکم بر بازار بزرگتر شد و حالا هم با بروز چنین اشکالاتی مردم متحمل هزینه های گزاف شده اند.

برآیند این تب ندانم کاری و ویروس سومدیریت دست آخر تنها منتج به ظهور التهابی ریشه دار در دل التهاب و ایجاد زخمی دیگر بر پیکر بی جان و بی رمق صنعت و بازار خودرو شده و حالا این وسط همگی متضرر شده اند و جالب تر آن است که وزارت صمت پاسخگو نیست!

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی