پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

چانگان UNI-T جسورانه وارد میدان شد

محصولات چینی چندی است که وارد مرحله جدیدی از زبان طراحی و کیفیت شده اند و چانگان از جمله خودروسازان چینی است که خودروهایش حرف های بسیاری برای گفتن دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این کراس‌اور جذاب، قرار بود اولین رونمایی‌اش را در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 تجربه کند، اما بعد از لغو […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۲ تیر ۱۴۰۱

محصولات چینی چندی است که وارد مرحله جدیدی از زبان طراحی و کیفیت شده اند و چانگان از جمله خودروسازان چینی است که خودروهایش حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این کراس‌اور جذاب، قرار بود اولین رونمایی‌اش را در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 تجربه کند، اما بعد از لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در جهان، چانگان در زمستان 1400 اولین رونمایی آنرا برای مشتریان چینی انجام داد سپس تولید UNI-T را از مدل 2020 میلادی، شروع کرد. براساس اعلام شرکت سازنده، در نام این مدل از کلمه universe به معنای «کیهان» الهام گرفته شده که به «جهانی بودن» این خودرو اشاره دارد.

 

طراحی چانگان یونیتی

به عنوان اولین مدل از سری جدید محصولات شرکت چانگان، خودرو UNI-T از زبان طراحی بسیار آوانگارد و خاصی بهره می‌برد که می‌توان نمود آن را در بخش‌هایی چون جلوپنجره مشاهده کرد. در این بخش می‌توان عناصر الماسی شکل را مشاهده کرد که در نهایت به چراغ‌های S شکل جلو متصل شده‌اند.

شیب سقف خودرو پس از گذر از ستون B ، روبه پایین رفته و در نهایت فرمی به چانگان UNI-T داده که آن را بسیار اسپرت جلوه می‌دهد. عوامل دیگری چون دستگیره مخفی درها، رنگ‌آمیزی دورنگ و طرح رینگ‌های خودرو به هیجان ظاهری آن افزوده است.

در نمای عقب چانگان UNI-T چراغ‌های باریک و چندضلعی به همراه خروجی دوگانه اگزوز و اسپویلر بزرگ عقب شخصیتی قوی به این خودرو بخشیده است.

مشخصات فنی چانگان یونیتی

طول و عرض چانگان UNI-T به ترتیب برابر با 4.5 و 1.8 متر و فاصله محورهای آن نیز 2.7 متر است که با توجه به این اندازه‌ها، می‌توان این مدل را در رده کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) قرار داد. رینگ‌های قابل سفارش برای این خودرو نیز از سایز 19 اینچی با تایرهای 225/55 یا از سایز 20 اینچی با تایرهای 245/45 خواهد بود.

چانگان برای خودرو یونیتی، دو پیشرانه توربوشارژ مختلف درنظر گرفته و حالا باید منتظر ماند و دید که سایپا، کدام یک از این دو پیشرانه را برای یونیتی، انتخاب می‌کند:

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی