پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تالار شیشه ای بورس

مدیرعامل پارس خودرو: با عرضه خودرو در بورس کالا موافقم!

به گفته مدیرعامل پارس خودرو، عرضه خودرو در بورس کالا عامل قطع دست واسطه گران و دلالان و کاهش قیمت می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو محمدحسین ترابی مدیرعامل پارس خودرو با اشاره به اختلاف قیمت بازاری و کارخانه‌ای خودروها، افزود: این اختلاف قیمت‌ نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود و بهترین راه این […]

سبحان قالیباف
دوشنبه - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

به گفته مدیرعامل پارس خودرو، عرضه خودرو در بورس کالا عامل قطع دست واسطه گران و دلالان و کاهش قیمت می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

محمدحسین ترابی مدیرعامل پارس خودرو با اشاره به اختلاف قیمت بازاری و کارخانه‌ای خودروها، افزود: این اختلاف قیمت‌ نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود و بهترین راه این است که خودرو در بورس عرضه و قیمتگذاری شود.

وی گفت: پارس‌خودرو موفق شده حدود 20 هزار دستگاه خودروی ناقص خود را تکمیل کند و اکنون دیگر هیچ خودرویی به صورت ناقص در این شرکت تولید نمی‌شود.

ترابی ادامه‌داد: عبور مستقیم خودرو (تولید خودرو و قرار گرفتن در اختیار واحد فروش) از 65 درصد در سال‌های گذشته، اکنون به 100 درصد رسیده است.

وی در خصوص واگذاری سهام پارس‌خودرو، یادآوری ‌کرد: 80 درصد سهام پارس‌خودرو در اختیار شرکت سایپا قرار دارد و اختیار فروش یا نگهداری این سهام با خود شرکت سایپا است.

مدیرعامل پارس‌خودرو، افزایش قیمت نهاده‌های تولید (که 80 درصد یک خودرو را شامل می‌شود) و در مقابل ثابت نگه‌داشته شدن قیمت خودروها را چالشی برای این صنعت عنوان کرد.

وی در خاتمه گفت: با توجه به تاثیر منفی تحریم‌ها در سال‌های اخیر، پارس‌خودرو امسال را با تولید خودروی داخلی ادامه خواهد داد، اما از سال آینده در نیمه نخست سال به سی. کی. دی‌کاری و مونتاژکاری و در نیمه دوم سال با تولید محصول جدید خود به ادامه حرکت می‌پردازد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی