پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئودی

آئودی رسما در ایران رونمایی شد

پایان قصه هزار و یک شب داستان ورود برند آئودی به اوایل دهه80 شمسی برمی‌گردد. آن زمانی که زمزمه‌هایی مبنی بر ورود مجدد خودروسازان بزرگ آلمانی نظیر بنز و ب‌ام‌و به گوش می‌رسید. آئودی هم قرار بود پشت سر بنز و ب‌ام‌و وارد ایران شود. اما این داستان بیش از 12سال به طول انجامید. در […]

javankhodro
چهارشنبه - ۹ دی ۱۳۹۴

پایان قصه هزار و یک شب

داستان ورود برند آئودی به اوایل دهه80 شمسی برمی‌گردد. آن زمانی که زمزمه‌هایی مبنی بر ورود مجدد خودروسازان بزرگ آلمانی نظیر بنز و ب‌ام‌و به گوش می‌رسید. آئودی هم قرار بود پشت سر بنز و ب‌ام‌و وارد ایران شود. اما این داستان بیش از 12سال به طول انجامید. در بین این سال‌ها شرکت‌های مختلفی برای دریافت نمایندگی رسمی و ورود محصولات اسپرت و لوکس آئودی به کشور اقدام کردند. تعداد بسیار محدودی از خودروهای آئودی توانستند طی این چندسال وارد کشور شوند و پلاک ملی دریافت کنند. نبود مرکز خدمات پس از فروش نیز برای این خودروهای آلمانی داستان مفصلی به همراه داشت. حالا بعد از مدت‌ها آئودی توسط شرکت رامک خودرو وارد ایران شد. قصه‌ای طولانی که بالاخره به پایان رسید و ارباب حلقه‌ها به سرمنزل مقصود خود رسید.

با خیال راحت آئودی بخرید

رامک خودرو نماینده انحصاری محصولات سانگ یانگ کره‌جنوبی است. این مجموعه با خرید سهام شرکت پاسارگاد توانست مجوز‌های لازم را برای ورود محصولات آئودی به ایران را دریافت کند. در این بین تأیید فعالیت مرکز خدمات پس از فروش آئودی در ایران توسط رامک خودرو از سوی سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مهر تأییدی در خصوص واردات این برند به ایران بوده است. از این پس واردات خودروهای آئودی به ایران با شرایط آسان‌تری صورت خواهد گرفت. رامک خودرو در بخش فروش و خدمات پس ازفروش برنامه‌ گسترده‌ای درنظر دارد. مشتریان آئودی با خیالی راحت و آسوده می‌توانند سراغ این برند لوکس و اسپرت بروند. برندی که تا پیش از این هیچ شرکتی مسئول تأمین قطعات و لوازم‌ جانبی آن نبوده است.

 آئودی آئودی آئودیآئودی

9بازیکن در زمین چمن

رامک خودرو طی مراسم ویژه‌ای از برند آئودی در برج میلاد رونمایی کرد. مراسمی که با حضور مهمانان ویژه، هنرمندان صاحب نام و اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم 9 مدل از محصولات آئودی به نمایش گذاشته شد. 9 خودرویی که با یک برنامه خاص به مهمانان معرفی شدند. محوطه‌ای که خودروها در آن به ترتیب وارد شدند و با چمن مصنوعی پوشانده شده بود. در ابتدا هر خودرو به صورت جداگانه وارد محوطه می‌شد و بعد از معرفی به خارج از محوطه حرکت می‌کرد. در آخر هم تمامی خودورها یک به یک به میدان آمدند و همانند بازیکنان تیم فوتبال در کنار هم قرار گرفتند.

در نوک خط حمله آئودیTTR با رنگ زرد قرار داشت. رامک خودرو درنظر دارد سه تیپ TTS،‌TTR و TTC را به بازار عرضه کند. TT دارای پیشرانه 4سیلندر 2لیتری با 230 اسب بخار قدرت و 370نیوتن‌متر گشتاور است. این خودرو که مجهز به جعبه دنده 6سرعته S Tronic است در مدت زمان 6.1ثانیه به سرعت 100کیلومتر درساعت دست پیدا می‌کند. A5 cabriolet دومین خودرو در این ترکیب بود. A5 Sportback به همراهA5 Coupe دیگر مدل‌های عرضه شده از سریA5 بودند. هر سه مدل از یک پیشرانه 2لیتری 230 اسب بخاری با 350 نیوتن‌مترگشتاور برخوردار هستند.

آئودی

A6 هم حضور داشت. رقیب سری5 ب‌ام‌و و Eکلاس مرسدس بنز. باتوجه به محدودیت‌های ورود خودروهای کمتر از 2500‌سی‌سی، A6 سدان یا همان Saloon تنها با پیشرانه2لیتری 252 اسب بخاری با 370 نیوتن‌مترگشتاور عرضه خواهد شد. این سدان که از سیستم چهارچرخ محرک دائم بهره می‌برد، دارای شتاب صفرتاصد 6.5ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر درساعت است.

و اما شاسی بلندهای آئودی

تنها دوشاسی بلند قرار است از محصولات آئودی به ایران پا بگذارند. Q5 وQ3 جزو کلاس شاسی بلند آئودی به حساب می‌آیند. Q3 از پیشرانه 2لیتری با قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن‌متر عرضه می‌شود. 7.6ثانیه هم شتاب صفرتاصد آن است. Q5 برادر بزرگتر Q3 است. Q5 نیز مجهز به پیشرانه 2لیتری 230 اسب بخاری با 350 نیوتن‌متر گشتاور است. شتاب صفر تا صد این شاسی بلند 6.9 ثانیه ثبت شده است. در این کلاس خودروهایی نظیر X6 و ولوو XC90 قرار دارند که با آئودی رقابت می کنند. با ورود محصولات آئودی به ایران باید دید بازار خودروهای نزدیک به لوکس نظیر بنز و ب‌ام‌و چه واکنشی نشان خواهد داد.

آئودی آئودی آئودی آئودی آئودی آئودی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی