پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خدمات_پس_از_فروش_ایران خودرو_پژو 206_معاینه فنی

پرداخت خسارت خواب خودرو با مراجعه مجدد مشتری

براساس یک قانون جدید، در صورتی‌که تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد برای حل عیب مربوطه شود، این شرکت‌ها موظف به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتریان خواهند بود. بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۴

براساس یک قانون جدید، در صورتی‌که تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد برای حل عیب مربوطه شود، این شرکت‌ها موظف به پرداخت خسارت خواب خودرو به مشتریان خواهند بود.

بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودروهای قرار داشته در دوره گارانتی بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد لازم برای تعمیرات و همچنین خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی، بیش از هفت روز یا زمان استاندارد تعمیرات، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه‌ای به عنوان خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه خواهد بود.

نکته قابل توجه در این قانون این است که در صورتی‌که حل عیب و تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان یا واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد مشتری برای رفع عیب مربوطه شود، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو از ابتدای روز پذیرش مجدد خودرو تا زمان رفع عیب و ترخیص، موظف به پرداخت خسارت خواب خودرو (توقف) خودرو خواهد بود.

در این زمینه در تبصره یک ماده 32 این قانون قید شده است: “در صورت مراجعه مصرف‌کننده برای رفع ایراد تکراری به همان نمایندگی مجاز (خودروساز یا واردکننده خودرو) و یا هر یک از نمایندگی‌های مجاز دیگر برای بار دوم و یا بیشتر، زمان خواب خودرو از بدو تاریخ پذیرش خودرو (مرحله دوم به بعد) برای پرداخت خسارت محاسبه خواهد شد”.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارزیابی تعمیرگاه های مجاز توسط شرکت بازرسی کیفیت

تعویق تحویل خودرو برای خودروسازان مشکل ساز می شود.

نصب تابلوی حقوق مشتریان در نمایندگی‌های فروش قانون شد.

ضوابط قیمت‌گذاری کالا و خدمات خودرو برقرار می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی