پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آشنایی با عجیب ترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی!

حتی اگر راننده هم نباشید می دانید که تابلو پارک ممنوع چه شکلی است و مفهوم آن را می دانید اما در این میان هستند تابلوهای عجیبی که شکل آشنایی ندارند و کمتر کسی با مفهوم آن آشنا است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  بعید است که راننده ای با مفهوم تابلوهای راهنمایی و […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

حتی اگر راننده هم نباشید می دانید که تابلو پارک ممنوع چه شکلی است و مفهوم آن را می دانید اما در این میان هستند تابلوهای عجیبی که شکل آشنایی ندارند و کمتر کسی با مفهوم آن آشنا است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بعید است که راننده ای با مفهوم تابلوهای راهنمایی و رانندگی غریبه باشد و نداند که به طور مثال تابلو سبقت ممنوع یا پارک ممنوع چه شکلی است و چه مفهومی دارد! تابلوهای راهنمایی و رانندگی با هدف راهنمایی به رانندگان حین تردد در مسیر به منظور جلوگیری از بروز تصادف و مشکل طراحی و نصب می شوند اما در این میان در نقاط مختلف دنیا، تابلوهایی وجود دارند که با مشاهده آن ها نه تنها متوجه مفهوم نمی شوید بلکه شاید حتی برایتان خنده دار نیز باشد.

تابلوهای راهنمایی و رانندگی (1)

مراقب آب دهن لاما باشید!

اگر شما در بولیوی و برخی از کشورهای آمریکایی جنوبی تردد کنید یحتمل با چنین تابلویی رو به رو می شود. تابلویی که شما هشدار تردد و پرتاپ آب دهن لامایی هارا به شما می دهد که در این صورت بهتر در طول مسیر شیشه خودرو خود را بالا بکشید!

تابلوهای راهنمایی و رانندگی (2)

جنگی در پیش است

تابلوی دیگری که احتمالا کمتر کسی با مفهوم آن آشنا است تابلوی 2 شمشیری که روی هم قرار گرفته اند. رنگ قهوه‌ای تابلو که نماینده جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی است، باید راهنمایی‌تان کرده‌ باشد. منظور این تابلو که در انگلستان دیده می‌شود آن است که یک سایت میدان جنگ معروف وجود دارد.

تپه ی نابینا!

ایسلند، کشوری که در آن تابلوی تپه نابینا به چشم می خورد. بله درست خواندید تپه ی نابینا! منظور آن است که در مسیر به تپه‌هایی برمی‌خورید که نمی‌توانید ببینید کسی از آن طرف به سمت شما می‌آید یا خیر.

بیدی نباش که با باد قطار بلغزی

این تابلو گرچه عجیب و غریب نیست ولی فهمیدن منظورش در نگاه اول، سخت است. شاید فکر کنید می‌گوید: «احتیاط کنید نزدیک قطار لیز نخورید» اما در واقع می‌خواهد بگوید: «مراقب قطاری باش که دارد وارد می‌شود. نزدیک نشوید. باد ناشی از سرعت قطاری که عبور می‌کند، می‌تواند شما را به زمین بزند»

مراقب سورتمه سواران باشید

در «گرینلند» کشوری با جاده‌های بسیار معدود و یخ‌های زیاد، سورتمه یکی از بهترین و رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل است، پس اصلا عجیب نیست اگر حین رانندگی در گرینلند به چنین تابلویی بربخورید؛ معنی‌اش هم آن است که «مراقب باشید، ممکن است جلوتر سورتمه‌ای در حال حرکت باشد».

به اقیانوس نزدیک می شوید

این تابلو در ایرلند، مسیر اقیانوس اطلس را نشان می‌دهد؛ یک مسیر پیاده‌روی در امتداد ساحل غربی جزیره.

امکانش هست زمین نخورید!

شاید با دیدن این تابلو فکر کنید که باید یا کلاهتان را از زمین بردارید یا از روی موانع بپرید اما مفهوم هیچکدام از این موارد نیست بلکه می‌خواهد بگوید «مواظب باشید زمین نخورید».

سگ ها در حال خدمت هستند

این تابلو تصویری از یک سگ که نماینده سگ پلیس بوده را نشان می دهد خب پس کار راحت شد: «هشدار، سگ‌های پلیس در حال گشت»! پس حواستان را جمع کنید که شبیه مجرم‌ها به نظر نرسید.

ای کاش با دوچرخه می آمدی

در این شهر به دوچرخه سواری اهمیت زیادی داده می شود. یکی از پل های این شهر که مخصوص دوچرخه سواری در نظر گرفته شده، تابلویی دارد که ماشین ها را به سمت رودخانه هدایت می کند. از این رو نام این تابلو را “بهتر بود دوچرخه همراه داشته باشید” گذاشته اند.

مراقب باش! هواپیما رد میشه!

ما همگی عادت داریم که با تابلوی عابر پیاده و عابر حیوانات اهلی و وحشی مواجه شویم اما این بار شاهد تابلوی عبور هواپیما را می بینیم. احتمالا در این خیابان هواپیمایی که در ارتفاع کم پرواز می کنند عبور و مرور دارند و از این رانندگان باید با احتیاط بیشتری در این مسیر حرکت کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی