پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هوای پاک تهران

روش کاهش آلودگی از نگاه رئیس شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران معقتد است کاهش فروش طرح ترافیک، جلوگیری از کار معادن بدون پروانه و جلوگیری از ساختن ساختمان های بلند راه کاهش آلودگی تهران است. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به بودجه انقباضی شهرداری تهران در سال 95 پروژه جدیدی در سال آینده آغاز نخواهد شد. چمران درباره اخذ […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۴

رئیس شورای شهر تهران معقتد است کاهش فروش طرح ترافیک، جلوگیری از کار معادن بدون پروانه و جلوگیری از ساختن ساختمان های بلند راه کاهش آلودگی تهران است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به بودجه انقباضی شهرداری تهران در سال 95 پروژه جدیدی در سال آینده آغاز نخواهد شد.

چمران درباره اخذ عوارض در تونل‌ها اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است و پس از بررسی‌های لازم در دستور کار قرار می‌گیرد البته هنوز به سرانجام نرسیده است.

رییس شورای شهر در مورد ساخت و سازهای منطقه 22 شهر تهران اظهار داشت: در صحن شورا مطرح شد طرح تفصیلی این منطقه مورد بازنگری قرار گیرد و از هرگونه بلندمرتبه‌سازی در منطقه 22 جلوگیری به عمل آید.

وی گفت: تمامی نقاط تهران نمی‌تواند بلندمرتبه‌سازی باشد و باید مناطق خاصی را برای آن معین کنیم و به بلندمرتبه‌سازی و تراکم منطقه اضافه نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه تراکم 300 درصد باید حفظ شود گفت: بعضی از بلندمرتبه‌سازی‌ها به خاطر جمعیت‌پذیری است. شهرداری تهران در زمینه بلندمرتبه‌سازی مطالعاتی داشته است.

چمران درباره تعطیلی معادن شن و ماسه در آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: قوانین کوتاه مدت از جمله تعطیلی چند روزه معادن شن و ماسه در آلودگی هوا تاثیری ندارد و هنر این است که این معادن برای همیشه تعطیل شوند که بعضی از آنها بر خلاف قانون عمل می‌ کنند و پروانه کار بعضی از معادن شن و ماسه 15 سال است که تمام شده ولی به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی گفت: تجارت صنایع در زمینه معادن شن و ماسه کوتاهی می‌کند باید جلوی فعالیت معادنی که پروانه آن ابطال شده است را بگیرد و در این خصوص به استاندار تهران نیز نامه نوشته شده ولی اقدامی هنوز صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌های کوتاه مدت در کاهش آلودگی هوای تهران تاثیری ندارد گفت: آلودگی هوا در انسان و نسل‌های آینده تاثیر بسیار جدی دارد و باید به این موضوع به صورت ویژه پرداخته شود و در اولویت نخست قرار گیرد.

چمران گفت: درخصوص اجرای طرح زوج و فرد از در منازل و دیگر اقدامات کمیته اضطرار هوا تصمیم‌گیری می‌کند که البته طرح زوج و فرد از در منازل به صورت قطعی اجرایی نمی‌شود.

وی گفت: پیشنهاد داده‌ایم 20 هزار طرح ترافیک کاسته شود و به صورت روزانه فروخته شود و به تعداد اصلی کارت‌های طرح ترافیک اضافه نشود.

منبع: فارس

علل آلودگی هوای تهران چیست؟

تهرانی ها ماهی 210 هزار تومان بابت آلودگی هوا می پردازند.

بررسی وضعیت بنزین وارداتی توسط مجلس

برچسب‌ها : آلودگی هوا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی