پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سنت شکن چهار چشم! / معرفی ب‌ ام‌ و XM

باواریایی ها در نوامبر سال 2021 اقدامی رقم زدند که فراموش نشدنی است آن هم پرده برداری از کانسپت XM با ظاهری تهاجمی و زاویه دار بود که شگفتی ساز شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  باواریایی ها در نوامبر سال 2021 اقدامی رقم زدند که فراموش نشدنی است آن هم پرده برداری از […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۷ مهر ۱۴۰۱

باواریایی ها در نوامبر سال 2021 اقدامی رقم زدند که فراموش نشدنی است آن هم پرده برداری از کانسپت XM با ظاهری تهاجمی و زاویه دار بود که شگفتی ساز شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

باواریایی ها در نوامبر سال 2021 اقدامی رقم زدند که فراموش نشدنی است آن هم پرده برداری از کانسپت XM با ظاهری تهاجمی و زاویه دار بود که شگفتی ساز شد. اکنون نسخه تولیدی این کانسپت وارد میدان شده که همان انداره ظاهری عجیب دارد.

این خودرو که طراحی چراغ های (عشق و نفرت) ذو تکه را از سری هفت و X7 جدید به عاریه گرفته توانسته میزان قابل توجهی را به خود جلب کند.

این شاسی‌بلند تنها با پیشرانه پلاگین‌ هیبرید عرضه می‌شود و اولین محصول مستقل M ( پس از M1 در سال 1981) است.

خط هایی که رحم ندارند!

ب ام و XM جانشین مستقیم شاسی‌بلندهای کوپه موتور وسط نیست. جایگاه آن بالاتر از مدل X5 M و X6 M کامپتیشن و X7 M60i است و هیچ شباهتی به آن‌ها ندارد.

ب ام و در طراخی این خودرو همه چیز رو 2 برابر بزرک کرده است در تایید این حرف، توجهتان را به رینگ های 23 اینچی جذاب این خودرو جلب میکنم. البته می توانید رینگ های سایز کوچک تری را هم سفارش دهید.

در بخش عقب، دو قسمت هلالی شکل وجود دارد که یادآور مدل M1 است. مانند تمامی مدل‌های M، این خودرو نیز سیستم اگزوز چهارگانه دارد؛ اما خروجی‌های آن بزرگ‌تر است تا اسپرت‌تر به نظر برسد. چراغ‌های عقب بسیار عریض هستند و بدنه عضلانی را پوشش می‌دهند. نشان برجسته و طلایی رنگ XM نیز دیده می‌شود.

وزن شاسی‌بلند ب ام و XM به 2750 کیلوگرم می‌رسد که سنگین‌ترین ساخته ب ام و است. ابعاد آن عبارتند از 5110/2005/1755 میلی‌متر. فاصله محوری نیز 3105 میلی‌متر بوده و با X7 سه ردیفه برابر است. اما ب ام و XM تنها 5 سرنشین ظرفیت دارد.

آرامشی در دل هیجان

کابین این خودرو بویی از شلوغ کاری و زرق و برق نمونه کانسپت را نبرده است اما نمی توان بی تفاوت از تریم 2 رنگ با چرم Vintage Coffee Merino و Soft Nappa استفاده شده در خودرو، گذر کرد.

چراغ‌های جلو از حداقل 100 LED تشکیل شده‌اند و جلوه‌های نور آن‌ها بر اساس حالت رانندگی تغییر می‌کنند.

این شاسی‌بلند سریع به آخرین نسخه iDrive 8 مجهز شده و به صورت استاندارد یک نمایشگر هدآپ دارد. همچنین گسترده‌ترین سیستم‌های کمک راننده نصب‌شده در ب ام و را ارائه می‌دهد.

بگو در سینه چه داری؟

اولین محصول M پیشرانه پلاگین‌ هیبرید دارد و پورت شارژ آن روی گلگیر جلو سمت چپ قرار گرفته و همانند نسل بعدی ب ام و M5 است. XM به پیشرانه S68 جدید ب ام و مجهز شده که یک پیشرانه 4.4 لیتری V8 توئین‌توربو با فناوری هیبریدی ملایم است.

پیشرانه احتراقی می‌تواند 483 اسب‌بخار قدرت در 5400 دور در دقیقه و 650 نیوتن‌متر گشتاور در 1600 دور در دقیقه تولید کند. این پیشرانه به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل و با موتور الکتریکی ادغام شده است. خروجی موتور الکتریکی به 194 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. بنابراین خروجی ترکیبی موتورها برابر است با 644 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور.

ب ام و XM در مدت زمان 4.3 ثانیه از سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت آن 250 کیلومتر برساعت است؛ اما با پکیج M Driver نهایت سرعت به 270 کیلومتر برساعت می‌رسد.

موتور الکتریکی از طریق یک بسته باتری لیتیوم‌یونی با ظرفیت قابل استفاده 25.7 کیلووات‌ساعت، تقویت می‌شود. ب ام و XM در حالت تمام الکتریکی به سرعت 140 کیلومتر برساعت دست پیدا می‌کند و ب ام و تخمین می‌زند که بر اساس تست EPA، شارژ کامل آن تا 48 کیلومتر باقی بماند.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی